آیا طلا در مسیر صعودی قرار دارد؟

اقتصاد ۱۰۰- قیمت طلا و سکه در هفته اول مرداد تحت تأثیر نوسانات شدید اونس جهانی طلا دچار تغییرات قابل توجهی شد؛ به طوری که بازدهی این بازارها نیز دچار نوسان بود. در هفته گذشته، بازدهی طلا منفی و بازدهی سکه مثبت بوده است. با توجه به رشد قیمت اونس جهانی طلا در زمان تعطیلی بازارهای داخلی، احتمال می‌رود که این روند در اولین روز هفته آینده نیز ادامه داشته باشد و بازار طلا در داخل کشور رو به افزایش برود.

آیا طلا در مسیر صعودی قرار دارد؟

قیمت طلا و سکه در هفته ابتدایی مرداد روند یکدستی نداشت. بازدهی منفی طلا تحت تاثیر افت ۹۲ دلاری اونس جهانی طلا در یک هفته اخیر، رخ داد و بازدهی سکه با رشد بازدهی دلار همراه شد و سکه‌های سنگین را یک کانال بالاتر نشاند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

با وجود اینکه کارشناسان اقتصادی دلار را لیدر اصلی تعیین قیمت در بازار طلا می‌دانند اما در هفته‌های اخیر نوسان محدود دلار و درجا زدن این اسکناس در منطقه‌ای مشخص اثرپذیری طلای داخلی از نوسانات اونس جهانی طلا را بیشتر کرده است.

تحلیلگران بازارهای مالی با اطمینان از کاهش نرخ بهره آمریکا، روند قیمت اونس جهانی طلا را افزایشی پیش‌بینی می‌کنند؛ از سوی دیگر نوسانات افزایشی دلار در هفته اخیر نیز حکایت از تمایل این اسکناس برای افزایش قیمت دارد، بنابراین برای ایجاد ریتم نزولی در بازار طلا در هفته دوم مرداد باید چشم‌انتظار کاهش ارزش فاکتورهای اساسی و تزریق سیگنال‌های مساعد به بازارهای مالی باشیم.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما