سقوط دلار پس از این رویداد سیاسی +جزییات

اقتصاد ۱۰۰- جو بایدن با کناره‌گیری از رقابت ریاست‌جمهوری آمریکا موجب کاهش ارزش دلار شد.

سقوط دلار پس از این رویداد سیاسی  +جزییات

بلافاصله پس از اعلام تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر پایان دادن به مبارزات انتخاباتی‌اش، ارزش جهانی دلار کاهش یافت و این امر زمینه را برای یک دموکرات دیگر فراهم کرد تا به رقابت با دونالد ترامپ بپردازد.

با این حال، یوان چین تحت تأثیر تصمیم بانک مرکزی چین مبنی بر کاهش نرخ بهره کلیدی، تغییر زیادی نکرد.

در ابتدای روز در بازار آسیایی، دلار آمریکا با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۵۷.۳۸ ین رسید، در حالی که یورو با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۱.۰۸۹۵ دلار رسید.

بایدن روز یکشنبه اعلام کرد که از رقابت‌های انتخاباتی کنار می‌رود و از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، برای جانشینی خود به‌عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر حمایت کرد.

دولت پیشین آمریکا، ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، پس از مناظره ناموفق بایدن و افزایش نگرانی‌ها در مورد صلاحیت ذهنی او، در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

جوزف کاپورسو، استراتژیست بانک مشترک‌المنافع استرالیا، هشدار داد که برای نتیجه‌گیری درباره واکنش دلار به این تغییرات هنوز زود است.

کاپورسو افزود که نتایج نظرسنجی‌های این هفته مشخص خواهد کرد که آیا کاهش شانس پیروزی ترامپ باعث تضعیف دلار خواهد شد یا خیر.

پوند انگلیس با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱.۲۹۳۱ دلار رسید و دلار استرالیا با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۰.۶۶۹۱ دلار رسید.

بیزنس گزارش داد که پس از تصمیم بانک مرکزی چین درباره نرخ بهره، دلار در معاملات فراساحلی چین در سطح ۷.۲۸۸۱ یوان ثابت ماند.

 

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما