سایه انتخابات ریاست جمهوری بر بازار ارز / دلار در سایه انتخابات احتیاطی شد

قیمت دلار در خرداد ۱۴۰۳ نهایتا با بازدهی ۲.۹۵ درصدی به کار خود پایان داد. روند این اسکناس رفت و برگشتی است و موقعیت دلار را در سال گذشته و در کانال ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی تداعی می‌کند.

سایه انتخابات ریاست جمهوری بر بازار ارز / دلار در سایه انتخابات  احتیاطی شد

در حالی که آمار نشان دهنده رشد تجارت ایران و آمریکا است به نظر می‌رسد دست پر بازارساز که در ماه‌های اخیر کارشناسان مدام به آن اشاره می‌کند از مذاکرات پشت پرده ناشی می‌شود.

قیمت دلار در هفته پایانی خرداد با رشد محدود بازدهی و افزایش ۳۵۰ تومانی همراه بود. روند الاکلنگی قیمت اسکناس آمریکایی در حالی در محدوده مشخص نوسان داشت که کارشناسان اقتصادی، چپ بازارساز را پر می‌دانند و معتقدند سیاست‌گذار تا زمان برگزاری انتخابات اجازه صعود دلار به کریدور بالاتر را نمی‌دهد.

پیش‌ بینی قیمت دلار

اسکناس دلار در آخرین معامله روز پنجشنبه در بازار کم عمق ارز در نیمه پایینی کانال پایانی کریدور پنجم ایستاد. به نظر می‌رسد موقعیت فعلی بازار ارز همانند سال گذشته نوسانات محدود در منطقه مورد تایید سیاست‌گذار است. اگر با همان الگوی سال گذشته بخواهیم بازار را تحلیل کنیم تا اخبار نامساعد و تا حجم بالایی از تقاضا روانه بازار نشود، روند قیمت این اسکناس با تلرانس دو تا سه هزار تومانی در محدوده‌های فعلی نوسان خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما