ادامه اصلاح بورس در هفته آینده/ بررسی بازار در هفته آخر آبان‌ماه

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: احتمال دارد که روز شنبه بازار عقب‌گرد داشته باشد و یک استراحتی بکند.

ادامه اصلاح  بورس در هفته آینده/ بررسی بازار در هفته آخر آبان‌ماه

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد ۱۰۰- مهشید خیزان: نیما نائینیان، کارشناس بازار سرمایه درخصوص تحلیل خود از بازار بورس به اقتصاد 100 گفت: اگر بخواهیم نگاهی به بازار از ابتدای هفته جاری داشته باشیم، شنبه بازار یک افت محسوسی را تجربه کرد که علت عمده آن اصلاح یا خارج از مسائل بازار بود. به همین ترتیب شنبه وضعیت بازار مناسب نبود و شاخص حدود 20 هزار واحد افت داشت؛ ولی بلافاصله بازار یک کندل خیلی خوبی زد و روز یکشنبه به سمت بالا حرکت کرد و ما شاهد یک رشد خوب در شاخص کل و شاخص هم‌وزن بودیم.

وی در رابطه با روز دوشنبه تاکید کرد: روز دوشنبه بازار کار خود را خوب شروع کرد و شاخص درحال رشد بود، همچنین مهم‌ترین نکته این است که شاخص کل بالای یک میلیون و 400 هزار واحد تثبیت شده و آماده جهش بعدی خود شده است. ما فشار تقاضایی که روی سهم‌های خودرویی در روز یکشنبه ایجاد شده بود، کم کم فرونشست؛ هرچند با قیمت‌های پایانی مثبت سهم‌های شاخص خودرویی (خودرو، خگستر و خساپا) بسته شدند، اما رفته رفته هرچه به انتهای بازار رسیدیم، وضعیت از آن شدت تقاضا کاسته شد و عرضه‌ها بیشتر شد و شاید علت این باشد که شاید حتی ندانیم فردا رئیس سازمان بورس چه کسی باشد؛ اول خبر آمد که آقای عشقی رفتنی هستند، اما این خبر تکذیب شد.

نائینیان ادامه داد: در کل روز دوشنبه بیش از 4428 واحد بازار رشد کرد؛ شاخص هم وزن هم رشد خوبی داشت ولی ارزش معاملات چنگی به دل نزد، به این دلیل که باید بیش از این مقدار تثبیت شود. حجم معاملات هم بد نبود.

این کارشناس بازار سرمایه روز سه‌شنبه را اینطور تحلیل کرد: روز گذشته جابه‌جایی حقیقی به حقوقی را داشتیم که حدود 48 میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت شد. وضعیت نمادها بد نبود و یک بازار متعادلی را شاهد بودیم. صف‌های خرید کمی بیشتر از صف‌های فروش بود. موضوعی که قابل توجه بود اینکه حقوقی‌ها عرضه بیشتری داشتند. ولی به لحاظ تکنیکالی شاخص باید استراحت کند و یک اصلاح بدهد.

وی در پایان گفت: احتمال دارد که روز شنبه بازار عقب‌گرد داشته باشد و یک استراحتی بکند. امیدوارم قیمت سهام همچنان ارزنده باشد. اتفاق خاصی فعلا در بازار رخ نداده و شاید از کف قیمتی وحشتناکی که داشتیم عبور کردیم و بازار نیازمند این است که بیشتر از این هم رشد کند. به عقیده بنده با یک روند کوتاه مدت نزولی به سمت بالا که حداقل شاخص یک  میلیون و 700 هزار واحدی که مشاهده می‌شود، برسد.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما