بشتابید / آغاز ارز پاشی با سوت بانک مرکزی

آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می دهد که معاملات و عرضه ارز توسط بانک مرکزی همچنین سامانه نیما از ابتدای سال جاری رشد داشته است. با این حال بانک مرکزی برای کنترل تلاطم روزهای اخیر بازار ارز، علاوه بر سامانه برخط صرافی ها، به چهار بانک نیز برای فروش ارز ماموریت داده است.

بشتابید / آغاز ارز پاشی با سوت بانک مرکزی

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- سعید قلیچ: تلاطم های شدید بازار ارز در روزهای گذشته باعث شده که بانک مرکزی و شبکه بانکی برای کاهش نوسان‌های نرخ ارز به این بازار ورود کنند. آخرین روزهای هفته گذشته بود که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که از ابتدای هفته جاری، متقاضیان خرید ارز می توانند از طریق سامانه برخط صرافی ها برای خرید ارز مورد نظر خود اقدام کنند.

براساس صحبت های صالح آبادی، متقاضیان می توانند درخواست های خود را به صورت آنلاین به صرافی مد نظر ارسال کنند و پس از احراز هویت، به صورت حضوری ارز مورد نیازشان را دریافت کنند. رئیس کل بانک مرکزی همچنین یکی از محورهای مد نظر این بانک در حوزه ارز را سهولت دسترسی دانست و اعلام کرد که از این طریق، این محور محقق می‌شود.

وقتی متقاضیان وارد سامانه برخط صرافی‌ها می‌شوند، پس از وارد کردن اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، نام پدر و محل صدور شناسنامه، وارد مرحله تعیین نوبت می‌شوند. در این مرحله نیز با وارد کردن استان، شهر و منطقه محل زندگی، فهرستی از نزدیک‌ترین صرافی‌ها نمایش داده می‌شود. متقاضی نیز می‌تواند از این فهرست، صرافی موردنظر خود را برای تعیین وفت انتخاب کند.

*اضافه شدن بانک ها به جمع عرضه کنندگان ارز

از ابتدای هفته جاری همزمان با آغاز رسمی فعالیت سامانه برخط بازار متشکل ارزی برای نوبت دهی صرافی ها، بانک مرکزی برای فروش ارز توسط چهار بانک مجوز صادر کرده است. براساس اعلام بانک مرکزی، شعب منتخب چهار بانک ملی، صادرات، ملت و تجارت علاوه بر صرافی‌ها به مشتریان ارز می‌فروشند. طبق اعلام بانک مرکزی، تامین ارز از محل منابع داخلی بانک‌ها، بازار متشکل معاملات ارزی و اسکناس خریداری شده بابت ارز حاصل از صادرات مجاز است.

آنطور که بانک مرکزی همچنین اعلام کرده است که متقاضیان بالای 18 سال می توانند با ارائه کارت ملی به شعب منتخب بانک های مذکور تا سقف دو هزار یورو یا معادل آن به دلار، ارز بخرند. فهرست اولیه شعب عامل فروش ارز در تصویر زیر نمایش داده شده است.

*رشد تامین ارز توسط بانک مرکزی

از طرف دیگر نگاهی به آمار و ارقام ارائه شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی درخصوص تامین ارز مورد نیاز برای واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌های تولیدی نشان می دهد که از ابتدای سال تا روز ۱۱ آبان حدود ۲۶.۵ میلیارد دلار در سامانه نیما معامله انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد در عرضه ها و معاملات رشد دارد. همچنین کل تأمین ارز برای واردات کشور در بازه زمانی یاد شده معادل ۳۸.۵ میلیارد دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

همچنین بررسی ها نشان می دهد که در سامانه نیما عرضه ها به‌مراتب بیش از تقاضاست و در معاملات اسکناس دلار نیز حجم معاملات از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱.۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد کرده است. بنابراین از نظر عرضه وضعیت مطلوبی داریم و مشکلی خاصی در زمینه عرضه ارز وجود ندارد.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما