اختصاصی اقتصاد 100؛

سنگ اندازی های بورسی ادامه دارد است / ریزش ویترین اقتصاد

ادامه سنگ اندازی های بورسی و ریزش ویترین اقتصاد موضوعی است که کارشناسان از آن گله دارند، حتی برخی بعید می‌دانند در ماه جاری نیز شاهد بازار آن‌چنان مثبتی باشیم.

سنگ اندازی های بورسی ادامه دارد است / ریزش ویترین اقتصاد

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: اگر نگاهی به قیمت سهم‌ها در بازار سرمایه داشته باشیم، متوجه خواهیم شد آنها را با هر مدل ارزش‌گذاری که در نظر بگیریم،  قیمت‌ها خیلی پایین‌تر از قیمت ذاتی آن‌ها است.

باقر خادمی – کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با پایگاه خبری اقتصاد 100 گفت: اگر بخواهیم در خصوص روند بازار صحبت کنیم، از دو منظر قابل بررسی است؛ یکی متغیرهای کلان داخلی است؛ در این رابطه یکی بحث دلار را داریم که باتوجه به شرایط موجود و روندی که در رابطه با نرخ دلار می‌بینیم، رقم پایینی را نمی‌توانیم برای آن متصور باشیم. از طرف دیگر با توجه به افزایش نرخ بهره‌ای که در اوراق اخزا شاهد آن باشیم، می‌توانیم شاهد تورم انتظاری خود باشیم. از همین‌رو همین نرخ تورم هم از بازار بورس حمایت می‌کند.

وی افزود: اگر نگاهی به قیمت سهم‌ها با هر مدل ارزش‌گذاری که در نظر بگیریم؛ متوجه خواهیم شد که قیمت‌ها خیلی پایین‌تر از قیمت ذاتی آن‌ها است؛ برای همین متغیرهای کلان اقتصادی داخلی، از بازارسرمایه حمایت می‌کند.

خادمی تصریح کرد: از منظر جهانی که بخواهیم به این موضوع ورود کنیم، ریسک قیمت‌های جهانی تقریبا از بین رفته است؛ همچنین سیاست‌هایی که بانک‌های بزرگ جهانی در مقابله با تورم دارند، در قیمت‌های جهانی هم پیش‌خور شده است؛ بنابراین قیمت‌های جهانی هم حداقل تا به امروز ریسک خاصی برای بازارسرمایه ما ندارند.

این فعال بازارسرمایه عنوان کرد: با همه این اوصاف، بعید می‌دانم در آبان‌ماه نیز شاهد بازار آن‌چنان مثبتی باشیم. همچنین یکی از دلایل مهم این موضوع هم ریسک‌های سیاسی است که در حاضر وجود دارد، ولی معتقدم نکته اصلی که باید در نظر گرفت، بحث ارزش معاملات است؛ موضوعی که امروزه پاشنه آشیل بازار سرمایه ایران است.

به گفته وی؛ لازم است سرمایه‌گذاران ارزش معاملات را بررسی کنند، اگر روند رو به رشدی را در ارزش معاملات بتوانیم مشاهده کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که قرار است بازارسرمایه حرکتی داشته باشد؛ وگرنه تا زمانی که ارزش معاملات همین طور پایین باشد، هر چقدر هم متغیرهای کلان از بازارسرمایه حمایت کنند، باز هم شاهد نزول بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما