بانک تجارت کدام وام ها را می دهد؟ + فهرست انواع تسهیلات

بانک تجارت به عنوان یکی از بانک‌های تجاری کشور در سه طرح نیکان، کریمان و زوج مهر به متقاضیان واجد شرایط وام می‌دهد.

بانک تجارت کدام وام ها را می دهد؟ + فهرست انواع تسهیلات

به گزارش خبرنگار بانک خبرگزاری اقتصاد 100- بانک ها با سازمان دهی منابع مازاد نقدی مردم و تجهیز و هدایت پس اندازها و سپرده‌های آنها به اشخاص حقیقی و حقوقی که با کمبود وجوه نقد مواجه هستند و از طریق اعطای وام نقش مهمی را در رشد اقتصادی، رشد تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال برعهده دارند.

بانک تجارت براساس مصوبه مورخ 25 مهرماه سال 1358 مجمع عمومی بانک ها از ادغام 11 بانک در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شد. این بانک  با سرمایه ای معادل 223.926 میلیارد ریال، 19 هزار نفر پرسنل و با به کارگیری فناوری‌های نوین، ارائه خدمات متمایز به مشتریان در بیش از 1600 شعبه ریالی و واحد ارزی در سراسر کشور جزو بزرگترین بانک های تجاری است.

این بانک در وب سایت رسمی خود اعلام کرده که در هفت حوزه طرح تسهیلاتی دارد که هم اکنون سه طرح فعال است. طر‌های نیکان، کریمان و زوج مهر طرح‌های فعال این بانک است یعنی براساس اعلام در وب سایت رسمی این بانک وام به متقاضیان واجد شرایط اعطا می‌کند. طرح‌های تصنیف، طرح‌های جامع اعتباری بازارهای هدف، سفیران سلامت و پویا طرح‌های در دست بازنگری و متوقف بانک تجارت هستند.

طرح نیکان

بانک تجارت با هدف اعطای تسهیلات خرد برای رفع احتیاجات ضروری هموطنان، طرح نیکان را در شعب سراسر کشور اجرایی کرده است.

در این طرح، مشتریان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز طرح نیکان می‌توانند بر اساس میانگین مانده حساب به منظور اولویت بندی در اعطای تسهیلات، از بانک تجارت تسهیلات قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری با بازپرداخت حداکثر 24 ماه دریافت کنند.

سقف تسهیلات در این طرح برای هر فرد 50 میلیون تومان و نرخ کارمزد چهار درصد سالیانه است.

شرایط اعطای تسهیلات

در این طرح فرد باید حساب قرض الحسنه پس انداز افتتاح کند و مدت میانگین سپرده گذاری از سه تا 12 ماه متغیر است و ضریب تسهیلات دریافتی براساس مدت میانگین سپرده‌گذاری تعیین می‌شود.

همچنین براساس اطلاعات دریافتی از وبگاه بانک تجارت مدت بازپرداخت تسهیلات 12 تا 24 ماه است و در این مدت واریز و برداشت از حساب در طول مدت سپرده گذاری امکان‌پذیر است.

انتقال امتیاز تسهیلات

امکان انتقال امتیاز استفاده از تسهیلات طرح نیکان صرفاً به 4 نفر از بستگان درجه یک شامل پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر و خواهر فراهم شده است.

اشخاص حقوقی سپرده گذار صرفاً مجاز به معرفی اشخاص حقیقی برای اخذ تسهیلات با رعایت سقف فردی هستند.

طرح کریمان

طرح کریمان از جمله‌ طرح‌های تسهیلاتی بانک تجارت بوده که در پی ایجاد امکان‌هایی سازنده و گوناگون برای انواع امور خیر است.

بانک تجارت این امکان را به وجود آورده تا علاوه بر افراد حقیقی تمامی نهاد‌ها و شرکت‌های حقوقی نیز بتوانند حساب قرض‌الحسنه ویژه‌‌ای را با حداقل 3 میلیون تومان در هر یک از شعبه‌های این بانک افتتاح کنند؛ سپس براساس قراردادی که میان آنان و بانک بسته می‌شود، گذشته از مدت سپرده ایشان در بانک این امکان را می‌یابند تا نیازمندی که خود او را می‌شاسند برای دریافت تسهیلات تا سقف 150 میلیون تومان به بانک معرفی کنند و سایر مراحل پرداخت وام مثل ضمانت‌های عرفی را بر عهده بانک بگذارند.

مبلغ تسهیلات اعطایی کریمان تجارت

هر فرد حقوقی یا حقیقی با افتتاح این حساب قرض‌الحسنه ویژه که حداقل مبلغ آن 3 میلیون تومان است، این امکان را پیدا خواهدکرد که بلافاصله بعد از افتتاح حساب، فرد یا نهاد دلخواه خود را برای دریافت تسهیلاتی بی‌بهره به میزان 100 درصد مبلغ سپرده خود، به بانک معرفی کند. بنابراین همانطور که گفته شد کف این تسهیلات همان 3 میلیون و سقف آن 150 میلیون تومان است. نرخ کارمزد این تسهیلات 2 درصد است و مدت زمان بازپرداخت آن حداکثر 5 سال خواهد بود.

نکته دیگر در طرح کریمان بانک تجارت اینکه نوع و میزان وثیقه‌های مورد نظر به موجب قرارداد را آنکه حساب را بازکرده تعیین می‌کند و از مبلغ سپرده برابر مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه‌هایی که داده شده در حساب بانک می‌ماند و صاحب حساب تنها حق برداشت مازاد آن را خواهد داشت. و در آخر اینکه چنانچه سپرده‌گذاران کریم این حساب‌های ویژه بخواهند، بانک می‌تواند مبالغی را که بابت اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه‌های اعطایی وصول‌‌ می‌کند، به عنوان تسهیلات دوباره به شخص نیازمند دیگری پرداخت کند.

مدارک لازم برای دریافت تسهیلات کریمان بانک تجارت

برای باز کردن حساب و راه‌اندازی امکان تسهیلات کریمان بانک تجارت که مشخص است؛ غیر از مدارک شناسایی معمول، فرد باید حساب بانک تجارت داشته باشد. اما برای دریافت این وام باید فرد توسط یکی از نیکوکاران، اشخاص حقوقی، موسسه‌های خیریه و عام‌المنفعه معرفی شود. حساب بانک تجارت باز کند و ضامنش نیز توسط رئیس بانک تایید شود.

 

طرح زوج مهر

طرح زوج مهر با هدف تسهیل امر ازدواج و ارائه تسهیلات به زوج‌های جوان جهت تامین جهیزیه و مایحتاج زندگی طراحی شده است. در این طرح گیرندگان وام قرض الحسنه ازدواج از بانک تجارت می‌توانند با خرید لوازم خانگی از فروشندگان طرف قرار بانک در مجموع به میزان 45 میلیون تومان علاوه بر دریافت وام قرض الحسنه ازدواج تسهیلات مرابحه به مبلغ 30 میلیون تومان بهره‌مند شوند.

فرآیند دریافت تسهیلات مرابحه

برای دریافت تسهیلات مرابحه ابتدا باید وام قرض الحسنه ازدواج از شعب بانک تجارت اخذ شده باشد. در مرحله بعد متقاضی باید به فروشندگان طرف قرارداد بانک تجارت مراجعه کند.

همچنین در ادامه باید پروفایل کاربری و خرید به نام گیرنده وام قرض الحسنه ازدواج را کامل کند. دریافت کننده وام می‌تواند از فروشندگان طرف قرارداد بانک تجارت در مجموع به میزان 45 میلیون تومان خرید کند و وجه کالا را از طریق کارتی که وام قرض الحسنه ازدواج به آن واریز شده پرداخت کند.

با ارائه رسید خرید کالا به شعبه‌ای که وام قرض الحسنه ازدواج از آن دریافت کرده می‌توان درخواست تسهیلات مراجعه 30 میلیون تومان را براساس قواین و دستورالعمل‌های بانکی ثبت و مبلغ را دریافت کند.

همانطور که گفته شد مبلغ تسهیلات مرابحه 30 میلیون تومان و نرخ سود آن 15 درصد است.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما