سهامداران کدام صنایع بورسی شهریور پر سودی داشتند؟/ معرفی 6 صنعت سود آور بازار

تمامی صنایع در معاملاتی که در بازار بورس داشتند، در شهریورماه 1401 در مسیر نزول قرار گرفتند و از 30 صنعتی که در بازار معاملات انجام شد، 6 صنعت طبق گزارش‌ها با رشد همراه بود.

سهامداران کدام صنایع بورسی شهریور پر سودی داشتند؟/ معرفی 6 صنعت سود آور بازار

سهیلا نقی پور، کارشناس بازار سرمایه در تشریح عملکرد بازار بورس در شهریورماه و گزارشات ماهانه به تفکیک صنایع به اقتصاد 100 اظهار کرد: تمامی صنایع در معاملاتی که در بورس داشتند، در شهریورماه 1401 در مسیر نزول قرار گرفتند و از 30 صنعتی که در بازار معاملات انجام شد.

وی ادامه داد: 6 صنعت طبق گزارش‌ها با رشد همراه بوده که این صنایع نیز از صنایع کوچک یا پایین‌دست به حساب می‌آیند و وزن کمتری در بازار سرمایه داشته و مورد حمایت حقیقی‌ها قرار گرفتند، همچنین اکثر صنایع شاخص‌ساز در ماه گذشته منفی و نزولی بوده‌اند. صنعت خرده فروشی بورس نیز با رشد 5 درصدی سومین صنعت در حال رشد در ماه شهریور بود.

کارشناس بازار سرمای با بیان اینکه صنعت زراعت با بازدهی هفت درصدی در ماه گذشته بیشترین رشد در بین صنایع دیگر بازار سرمایه را به خودش اختصاص داد، بیان کرد: صنعت زراعت دارای نمادهای متعددی است که 19 نماد آن در شهریورماه معامله شده است. نماد زمگسا از صنعت زراعت با رشد 42 درصدی قیمت در شهریورماه اولین نماد بورس تهران از منظر بازدهی قابل توجه را به خود اختصاص داد.

به گفته نقی پور، زپارس نیز با رشد قیمتی 18 درصدی یکی از نماد های بورس تهران بود که بازدهی قابل توجهی را در شهریورماه به ثبت رساند. نمادهای جوین، آبین، زکشت و زکوثر نیز با بازدهی مثبت کمتر از تراز شاخص صنعت زراعت به نسبت سایر سهام‌های صنعت زراعت و در کل، شاخص بورس تهران عملکردی مناسب داشتند.

وی تصریح کرد: چهار نماد زگلدشت، زدشت، زملارد با کاهش 12 درصدی قیمت و آینده با افت قیمت 28 درصدی،  افت قیمت بیش از 10 درصد را تجربه کردند و هر چهار نماد در فرابورس تهران معامله می‌شوند و بعد از صنعت زارعت می‌توان به صنایع اطلاعات و ارتباطات با رشد 6 درصدی اشاره داشت. دومین بازدهی را نماد گشان از صنعت هتل و رستوران در بین تمام سهام‌های بازار سرمایه داشت.

کارشناس بازار سرمایه با تاکید براینکه هر سه صنعت همان‌طور که گفته شد جزو صنایع سبک بازار بوده است، خاطرنشان کرد: معاملات شهریورماه 1401 نمایانگر دو گروه سهم‌های ریالی و دلاری به صنایع سنگین و سبک دارد.

 نقی پور گفت: در گزارش‌هایی که شرکت‌ها ارائه داده‌اند، مربوط به کم شدن قطعی برق بوده است. نیروگاهی‌ها افزایش نرخ را تجربه کرده‌اند. در صنعت سیمان قطعی برق کمتر مشاهده و نرخ فروش هم بالاتر ثبت شد، به همین دلیل می‌توان به ارائه گزارش‌های خوب از این شرکت‌ها امیدوار بود. صنایع پالایشی‌ها هم همواره با افزایش قیمت نفت موردتوجه قرار می‌گیرند، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاملا تحت تاثیر عرضه و تقاضا است و در مواقعی که عرضه از تقاضا بیشتر می‌شود، قیمت نفت پایین می‌آید و در طرف مقابل، زمانی‌که تقاضا از عرضه نفت بیشتر می‌شود، قیمت نفت افزایش پیدا می‌کند.

به گفته وی بررسی کرک اسپرد پالایشی‌ها در کنار همراه نشدن برخی فرآورده‎‌های نفتی با نزول قیمت نفت، پالایشی‌ها را هم برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌کند. با کاهش نرخ لوبکات در روانکاو‌ها برخی از نماد‌های این گروه در بازه بلندمدت، جهت سرمایه‌گذاری مناسب هستند. با برگشت بازار به جریان معمول خود و کاهش هیجانات منفی این روزها، روند ابتدایی بازار سرمایه رشد صنایع سنگین و اصلاح روند صنایع سبک است. جدا از صنایع، برخی تک سهم‌ها نیز عملکرد خوبی خواهند داشت.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما