به رغم بازار نزولی

رشد قابل توجه خودپردازهای ارز دیجیتال در جهان

بر اساس داده‌ها تا 30 دسامبر، تعداد دستگاه‌های خودپرداز رمزنگاری نصب شده در سراسر جهان به 38597 دستگاه رسیده که نشان‌دهنده اضافه شدن حدود 4239 دستگاه از 34358 دستگاه ثبت‌شده در ژانویه 2022 است.

رشد قابل توجه خودپردازهای ارز دیجیتال در جهان

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- به رغم اینکه بازار نزولی بر صنعت دارایی های دیجیتال در سال 2022 تأثیر گذاشته ، اما پذیرش دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال با عوامل مختلف به رشد خود ادامه داده است.

بر اساس داده‌های CoinATMRadar، تا 30 دسامبر، تعداد دستگاه‌های خودپرداز رمزنگاری نصب شده در سراسر جهان به 38597 دستگاه رسیده که نشان‌دهنده اضافه شدن حدود 4239 دستگاه از 34358 دستگاه ثبت‌شده در ژانویه 2022 است.

به گزارش فاین بولد، رشد دستگاه‌های خودپرداز کریپتو پس از آن صورت گرفته که گزارش های قبلی نشان می دهد تعداد دستگاه‌های نصب‌شده برای اولین بار در ماه سپتامبر متوقف شده است. به طور مشابه، با وجود نوسانات بازار، گزارش دیگری نشان می دهد که بازار خودپردازهای رمزنگاری احتمالاً تا سال 2030 بیش از 60 درصد رشد خواهد کرد. علاوه بر این، بازار نزولی غالب عموماً بر اکثر مشاغل در این بخش تأثیر گذاشته است. گفتنی است اکثر مشاغل، از جمله اپراتورهای خودپرداز، مجبور شده اند مسیر رشد خود را کاهش دهند و منتظر ثبات شرایط بازار باشند.

در همین رابطه رشد پذیرش ATM کریپتو را می توان به عوامل مختلفی نسبت داد. به عنوان مثال، استفاده از ارز دیجیتال برای تراکنش‌های روزمره رایج‌تر می‌شود و کسب‌وکارهای بیشتری ارزهای دیجیتال را به عنوان پرداخت می‌پذیرند. علاوه بر این، افزایش آگاهی و درک از ارزهای دیجیتال در بین عموم مردم منجر به تقاضای بیشتر برای راه‌های راحت و در دسترس برای خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال شده است.

در واقع آخرین دوره رشد ارزهای دیجیتال در سال 2021 نیز به افزایش استفاده از دستگاه های خودپرداز در حوزه های قضایی مختلف کمک کرد. قابل ذکر است، استفاده از دستگاه های خودپرداز در ترویج پذیرش دارایی های دیجیتال، ارائه جایگزینی برای پلتفرم های مالی سنتی بسیار مهم است.

علاوه بر پیامدهای بازار نزولی، فضای خودپرداز ارزهای دیجیتال همچنان با تهدیدی از سوی نهادهای نظارتی مواجه است. به عنوان مثال، برخی از حوزه های قضایی، دستگاه های خودپرداز ارزهای دیجیتال را به عنوان مجاری برای پولشویی می بینند. در همین راستا، اداره تحقیقات فدرال (FBI) هشداری در مورد استفاده از دستگاه های خودپرداز رمزنگاری و کدهای QR توسط هکرها برای فریب مردم صادر کرده است.

انتهای پیام/

 

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما