چه زمانی می‌توان با ریال دیجیتال خرید کرد؟

چه زمانی می توان با ریال دیجیتال خرید کرد؟ پرسشی که باید پاسخ آن را از رئیس کل بانک مرکزی جویا شد.

چه زمانی می‌توان با ریال دیجیتال خرید کرد؟

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- اگرچه فر وردین ماه سال جاری بود که عنوان شد؛ زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد رمزارز ملی نهایی شده و از خردادماه 1401 باید منتظر عرضه رمز ریال به عنوان یک ابزار جدید پرداخت باشیم، آنچه که مسئولان بانک مرکزی از آن سخن گفتند، اما به نظر می رسد این اظهارنظر هنوز به سرانجام رسیده و راه طولانی تا عملیاتی شدن این ایده داریم.

این در حالی بوده که در سال های گذشته بازار ارزهای دیجیتال به عبارتی رمز ارزها سال های پر نوسانی را تجربه کرده است، تا جایی که اکنون در بیشتر مناطق جهان ترجیح بر استفاده از این روش جدید سرمایه‌گذاری برای حفظ دارایی‌ها است. براین اساس تحقق این امر به نوعی می تواند ایران را نیز در رده کشورهایی قرار گیرد که در این زمینه به روز شده اند. با این وجود اما از نظر کارشناسان اقتصادی تا زمانی که ریال قوی نداشته باشیم، قادر نخواهیم بود در حوزه رمزریال یا ریال دیجیتال نیز توفیقی داشته باشیم.

ضمن اینکه نباید از یاد برد که مدت هاست تمایل سرمایه‌گذاران کشورمان از جمله افراد جوان به استخراج و معامله رمزارزها بسیار افزایش یافته است، شرایطی که باعث شده تا مسئولان سیاست‌ های کلان مالی کشور به فکر طراحی رمز ارز ایرانی بیافتند.

رمز ارزی که به گفته علی صالح‌آبادی در مرحله پیش آزمایشی بوده و فعلا بانک‌های ملی و ملت به عنوان بانک‌های عامل بحث ریال دیجیتال انتخاب شده اند و دو فروشگاه نیز امور این موضوع را انجام می‌دهند، البته بعد از سپری شدن مرحله پیش آزمایشی وارد مرحله آزمایشی می‌شویم.

به این ترتیب استفاده از ریال دیجیتال به شکل عمومی بعد از مرحله آزمایشی خواهد بود.

اما اینکه بحث‌های کلان و بین المللی در زمینه ریال دیجیتال مدنظر بانک مرکزی است، پرسشی بوده که رئیس این بانک درباره اش بیان کرده سپیدنامه این موضوع در سایت بانک مرکزی منتشر شده که بیانگر شرایط اوراق، آینده و مباحث فنی موضوع است.

به هر حال از سال 1399 موضوع رمزارز ملی مدنظر بانک مرکزی قرار گرفت و اکنون باید دید به واقع چه زمانی رمز ریال به شکل عمومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما با توجه به نتیجه آرا، مشارکت در مرحله دوم انتخابات چه تفاوتی با مرحله اول دارد؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما