اختصاصی اقتصاد 100؛

کف سازی برخی نمادها در بازارسرمایه / سیاست های انقباضی؛ مشکل اساسی بورس

سهم های با ارزش بازار پایین تر که به لحاظ عملیاتی و بنیادی روند مطلوبی دارند، احتمالا عملکرد به مراتب بهتری را نیز در بازار از خود نشان دهند، ولی با این حال وضعیت بازار در هفته جاری به صورت متعادل پیش بینی می شود که با نزدیک تر شدن به انتهای هفته می‌تواند بهبود پیدا کند.

کف سازی برخی نمادها در بازارسرمایه / سیاست های انقباضی؛ مشکل اساسی بورس

به گزارش سرویس پول و سرمایه اقتصاد 100- مژده ابراهیمی: کامیار کاوه - تحلیلگر  سبدگردان آسال در گفت و گو اقتصاد 100 گفت: بازار سهام در هفته گذشته روند نسبتا منفی را تجربه کرد و عدم اصلاح در سهم های بزرگ و به اصطلاح شاخص ساز سبب شد تا این سهم‌ها با فشار عرضه رو به رو باشند. همچنین هفته گذشته عمده اتفاقات بازار پیرامون گروه خودرو بود.

وی افزود: خبرهایی از جدی شدن واگذاری خودروسازها و اخذ مجوز واگذاری پارس خودرو در کنار عرضه محصولات این شرکت ها در بورس کالا سبب شد تا این سهم ها توجه بازار را به خود جلب کنند.

کاوه بیان کرد: در شروع این هفته نیز بازار سهام منفی بسیار سنگینی را تجربه کرد؛ با این حال رصد متغیرهای کلان اقتصاد نشان می دهد که بازار سهام در حال حاضر در بسیاری از نمادها در حال ساختن کف قیمتی است.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: در حال حاضر نرخ دلار به عنوان یکی از مهم ترین پیشران های بازار در حال معامله شدن در سقف قیمتی خود است و از سوی دیگر نرخ درهم از 10 هزار تومان نیز فراتر رفته که این موضوع می تواند نشان دهنده احتمال رشد دلار در هفته جاری باشد؛ به علاوه کاهش محدودیت ها در چین و رشد قیمت کامودیتی ها به دلیل انتظار افزایش تقاضا از سمت این کشور از یک سو و امیدواری بازار به کاهش سیاست های انقباضی فدرال رزرو از سوی دیگر باعث شده است تا اغلب کامودیتی ها نیز شرایط نسبتا با ثباتی را تجربه کنند. در نتیجه این دو عامل سبب خواهد شد تا در روز های آینده تمایل چندانی به فروش سهام در بین سرمایه گذاران وجود نداشته باشد.

به گفته وی؛ قیمت طلا در روزهای جاری در حال رکوردشکنی است و رشد بهای انس جهانی به محدوده 1800 دلار و نرخ ارز به 37 هزار تومان سبب شد تا قیمت سکه به 18 میلیون تومان نیز برسد؛ با این حال به دلیل افق نسبتا خوب از انس جهانی و هم چنین رشد احتمالی دلار؛ باتوجه به فشارهای ارزی پایان سال، پیش بینی می شود که طلا نیز فعلا افق مثبتی پیش روی خود داشته باشد.

این فعال بازارسرمایه خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید در تحلیل بازار مدنظر قرار داد، سیاست های انقباضی شدیدی است که از سوی بانک مرکزی در حال اجرا شدن است؛ باوجود کاهش نرخ بهره اوراق با درآمد ثابت در هفته گذشته، به نظر می رسد که این موضوع فعلا حل نشده است و ریسک هایی را بر بازار تحمیل می کند، به همین دلیل در اغلب بازارها کمبود نقدینگی به چشم می آید؛ در واقع این عامل سبب خواهد شد که احتمالا در هفته های آتی با رشد کلی بازار مواجه نباشیم.

کاوه اظهار داشت: سهم های با ارزش بازار پایین تر که به لحاظ عملیاتی و بنیادی روند مطلوبی دارند، احتمالا عملکرد به مراتب بهتری را نیز در بازار از خود نشان دهند، ولی با این حال وضعیت بازار در هفته جاری به صورت متعادل پیش بینی می شود که با نزدیک تر شدن به انتهای هفته می تواند بهبود پیدا کند.

انتهای پیام / 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما