صندوق بین المللی پول گزارش داد

چگونه یک سوم اقتصاد جهان منقبض می شود؟

اقتصاد جهانی با چالش های شدیدی مواجه است. چالش هایی که از جنگ اوکراین، فشار فزاینده تورم و نیز کاهش رشد اقتصادی چین نشات گرفته است.

چگونه یک سوم اقتصاد جهان منقبض می شود؟

به گزارش گروه بانک، بیمه و بورس اقتصاد 100 به نقل از صندوق بین المللی پول، بیش بینی رشد اقتصاد جهانی برای سال جاری میلادی 3.2 درصد است.  این در حالی است که نرخ برای سال آینده میلادی 2.7 درصد پیش بینی شده و صندوق بین المللی پول تاکید کرده که برای سال 2023، جهان با خطر یک رکود گسترده روبروست؛ به طوریکه ممکن  است یک سوم اقتصاد جهانی را به خود درگیر کند.

در این میان اقتصاد آمریکا، چین و اتحادیه اروپا متوقف شده و ممکن است شرایط بدتر برای سال 2023 رقم بخورد.

در همین راستا، مطابق گزارش های منتشر شده، رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده یک درصد خواهد بود. رشد اقتصادی چین نیز 4.4 درصد پیش بینی شده و ممکن است تا سال 2023 رشد اقتصادی اروپا تنها 0.5 درصد باشد.

این در حالی است که افزایش تورم، مشکلات جدی را جهت دامن زدن به فقر ایجاد خواهد کرد. طبق گزارشی که صندوق بین المللی پول اخیراً منتشر کرده است، انتظار می رود نرخ تورم جهانی امسال به 9.5 درصد برد.

از سوی دیگر گفته می شود با تشدید آشفتگی ها در بازارها مالی و سوق پیدا کردن سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن، ممکن است وضعیت از این نیز بدتر شود. در واقع تورم می تواند به صورت مزمن باقی مانده و به کسب و کارها و نیز بازار کار آسیب هایی جدی وارد کند. علاوه بر این در صورت تداوم جنگ روسیه با اوکراین بحران انرژی نیز تشدید خواهد شد. در این میان تخمین زده می شود که احتمال دارد رشد اقتصاد جهانی در سال آینده میلادی به 2 درصد و در صورت تداوم این شرایط برای سال 2023 به 1.1 درصد کاهش یابد.

بحران هزینه های زندگی 

فشار فزاینده قیمت‌ها با کاهش درآمدهای واقعی و تضعیف ثبات اقتصاد کلان، فوری‌ترین تهدید برای رونق فعلی و آینده است. اکنون بانک‌های مرکزی بر مهار تورم تمرکز کرده اند که منجر به افزایش سرعت سیاست های انقباضی شده است. در این میان ممکن است اعتبار بانک های مرکزی نیز از بین برود. در واقع سیاست های انقباضی سخت گیرانه و طولانی مدت، اقتصاد جهانی را به سمت یک رکود شدید هدایت می کنند.

علاوه بر این بازارهای مالی نیز ممکن است با انقباض بیش از حد سریع دست و پنجه نرم کنند. این موارد برای ثبات اقتصاد کلان آینده بسیار مضر خواهد بود. 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما