چگونه از رمزارزهای خود محافظت کنیم؟

چگونه از رمزارزهای خود محافظت کنیم؟ در این باره باید عنوان کرد که در تمام چالش‌ها و خرابی‌های کریپتو که امسال اتفاق افتاد از جمله 3AC، Terraform Labs، Celsius، Voyager و FTX شکستن اعتماد سرمایه‌گذاران یک موضوع رایج و آشکار بود. در نتیجه، شعار «اعتماد نکن، تأیید کن» سرانجام در بین سرمایه گذاران جدید و باتجربه طنین انداز شد.

چگونه از رمزارزهای خود محافظت کنیم؟

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- سقوط و ورشکستگی صرافی FTX بسیاری را وادار کرد تا در رویکرد کلی خود برای سرمایه‌گذاری تجدید نظر کنند. این تغییر رویکرد اساساً به دلیل عدم اعتماد سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به کارآفرینان صنعت کریپتو پس از فریب‌خوردن توسط مدیر عامل FTX و یکی از بنیان‌گذاران سام بانکمن-فرید (SBF) ایجاد شد.

رسوایی FTX جابجایی حداقل یک میلیارد دلار از وجوه مشتریان باعث سقوط و ورشکستگی این صرافی شد. به همین منظور بود که تلاش‌های زیادی در طول یک ماه گذشته برای جلب اعتماد دوباره سرمایه گذاران توسط صرافی‌های دیگرصورت بگیرد. با این حال سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال خواستار آن هستند که صرافی‌ها تعهدات خود را برای محافظت از دخایر مشتریان به نمایش بگذارند.

در واقع طبیعی است وقتی فردی مانند بانکمن- فرید که خود را سخاوتمندترین میلیارد معرفی می‌کرد دست به کلاهبرداری زده و هیچ پیامد قانونی هم متوجه‌اش نشده، سرمایه گذاران اعتماد خود را از دست داده و وارد موضع دفاعی شوند. در همین رابطه است که برای محافظت از دارایی ها در برابر کلاهبرداری، هک و اختلاس، سرمایه گذاران باید اقدامات خاصی را برای حفظ کنترل کامل دارایی های خود انجام دهند که اغلب به عنوان بهترین روش های سرمایه گذاری رمزنگاری در نظر گرفته می شود.

دارایی خود را از صرافی‌ها خارج کنید

صرافی های کریپتو به طور گسترده ای برای خرید، فروش و تجارت ارزهای دیجیتال در ازای هزینه اندک استفاده می شوند. در حالی که روش‌های دیگر، از جمله فروش همتا به همتا و مستقیم، همیشه یک گزینه هستند، نقدینگی بالاتر مبادله‌ای به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا سفارش‌ها را مطابقت دهند و تضمینی برای از دست دادن وجوه در طول معامله نداشته باشند.

مشکل زمانی به وجود می آید که سرمایه گذاران تصمیم می گیرند وجوه خود را در کیف هایی که صرافی ها در اختیار آنها قرار می دهند، نگه دارند. متأسفانه، اینجا جایی است که بیشتر سرمایه‌گذاران درس «نه کلیدهای شما، نه سکه‌هایتان» را به روش سخت یاد می‌گیرند. ارزهای دیجیتال ذخیره شده در کیف پول های ارائه شده توسط صرافی در نهایت در اختیار مالک است که در مورد کاربران FTX توسط بانکمن- فرید و همکارانش مورد سوء استفاده قرار گرفت. فرار از این خطر به سادگی انتقال وجوه از صرافی به کیف پولی خصوصی مشترک است. کلیدهای خصوصی رمزگذاری های ایمنی هستند که امکان دسترسی به وجوه ذخیره شده در کیف پول های رمزنگاری را فراهم می کنند و در صورت عدم جایابی با استفاده از عبارت پشتیبان می توان آنها را بازیابی کرد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری، مالکیت کامل کلیدهای خصوصی کیف پول رمزنگاری را ارائه می‌کنند، بنابراین دسترسی وجوه را فقط به صاحب کیف پول سخت‌افزاری محدود می‌کنند. پس از تهیه ارزهای دیجیتال از یک صرافی، کاربران باید به طور داوطلبانه دارایی های خود را به یک کیف پول سخت افزاری منتقل کنند.

پس از تکمیل تراکنش، صاحبان صرافی ارز دیجیتال دیگر نمی توانند به صندوق دسترسی داشته باشند. در نتیجه، سرمایه‌گذارانی که کیف پول سخت‌افزاری را انتخاب می‌کنند، دیگر خطر از دست دادن وجوه خود را به دلیل کلاهبرداری یا هک‌هایی که در صرافی‌ها اتفاق می‌افتد، نخواهند داشت.

با این حال، در حالی که کیف پول‌های سخت‌افزاری به امنیت کلی وجوه می‌افزایند، زمانی که ارزش توکن به‌طور غیرقابل جبرانی کاهش می‌یابد، ارزهای دیجیتال در معرض خطر زیان‌های دائمی قرار می‌گیرند.

در همین رابطه شواهد نشان می‌دهد ارائه دهندگان کیف پول سخت افزاری شاهد افزایش شدید فروش بوده اند، زیرا سرمایه گذاران به آرامی از ذخیره دارایی های خود در مبادلات دور می شوند.

اعتماد نکنید، تأیید کنید

در تمام چالش‌ها و خرابی‌های کریپتو که امسال اتفاق افتاد از جمله 3AC، Terraform Labs، Celsius، Voyager و FTX   شکستن اعتماد سرمایه‌گذاران یک موضوع رایج و آشکار بود. در نتیجه، شعار «اعتماد نکن، تأیید کن» سرانجام در بین سرمایه گذاران جدید و باتجربه طنین انداز شد.

صرافی‌های رمزنگاری محبوب، از جمله Bitfinex، Binance، OKX، Bybit، Huobi و Gate.io، رویکردهای فعالانه‌ای را برای نمایش اثبات ذخیره‌های خود در پیش گرفته‌اند. صرافی ها اطلاعات کیف پولی را ارائه کردند که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا وجود وجوه خود را در صرافی حسابرسی کنند.

در حالی که اثبات ذخیره نگاهی اجمالی به ذخایر بورس دارد، اما نمی تواند تصویر کاملی از امور مالی آن ارائه کند؛ زیرا اطلاعات مربوط به بدهی ها اغلب در دسترس عموم قرار نمی گیرد. در 26 نوامبر، جسی پاول، مدیر عامل کراکن، اثبات ذخیره بایننس را «جهل یا ارائه اشتباه عمدی» خواند، زیرا داده‌ها شامل تراز منفی نمی‌شوند.

با این حال، ژائو مدیر عامل بایننس، ادعاهای پاول را رد کرد و گفت که صرافی دارای مانده منفی نیست و در حسابرسی آتی تأیید خواهد شد.

سه ملاحظه بالا نقطه شروع خوبی برای محافظت از دارایی های کریپتو در برابر بازیگران بد هستند. برخی از روش‌های رایج دیگر برای سلب کنترل از صاحبان صرافی‌ها، استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، کیف پول‌های خود نگهبانی (غیر حضانت) و انجام تحقیقات گسترده (DYOR) روی پروژه‌های به ظاهر قابل سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما