بمب خبری در یک صنعت بورسی!/ سهامداران خودرویی جا نمانند

اتفاقی که در بورس کالا درحال رخ دادن است، قطعا تحول بنیادی در این صنعت رخ خواهد داد و صنعت خودرو به سمت سوددهی پیش خواهد رفت.

بمب خبری در یک صنعت بورسی!/ سهامداران خودرویی جا نمانند

به گزارش پول و سرمایه اقتصاد 100- مهشید خیزان- حدود یک سال است که بحث عرضه خودرو در بورس کالا به طور جدی درحال پیگیری است و در همین حال، هفته گذشته نیز عرضه حجم بسیار خوبی از محصولات مختلف خودرو را در بورس کالا مشاهده کردیم.

در این خصوص، محمدباقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه به اقتصاد 100 گفت: بحث بلوک خودرویی‌ها و واردات و برجام که شریک خارجی به کشور ورود می‌کند به کنار، به عقیده بنده مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به صنعت خودرو کمک بکند، بحث بورس کالا است.

خادمی اضافه کرد: بیش از 10 سال است که سیستم فروش ما قرعه‌کشی بوده و قیمت به صورت دستوری انجام می‌شده است؛ در هر صنعتی که قیمت دستوری انجام شود، آن صنعت محکوم به ضعیف شدن و در نتیجه فساد و کلا اتفاقاتی است که به ضرر سهامدار تمام می‌شود و پول بیشتری به جیب دلالان می‌رود.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: اتفاقی که در بورس کالا درحال رخ دادن است، نرخ‌گذاری به صورت عرضه و تقاضا است و به نرخ بازار خیلی نزدیک است. به این ترتیب که یک قیمت تعادلی مناسب هم برای خریدار و هم برای فروشنده‌ها است. بنابراین طبق محاسبات بنده، تفاوت سود خیلی زیاد است؛ جدا از این موضوع که هزینه ثابت شرکت‌های خودرویی خیلی بالا است ولی اتفاقی که در بورس کالا درحال رخ دادن است، قطعا تحول بنیادی در این صنعت رخ خواهد داد و صنعت خودرو به سمت سوددهی پیش خواهد رفت. تعجبی از این نمی‌کنم خودرویی که همیشه زیان‌ده بوده، سال آینده یک سود مناسبی روی کدال منتشر کند. این صنعت می‌تواند بعد از ده‌ها سال به یک صنعت بنیادی تبدیل شود و نه همچنان یک صنعت زیان‌ده باقی بماند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مشکلی در حوزه بورس کالا اتفاق نیفتد و همین روند ادامه‌دار باشد، البته خبری که در همین راستا شنیده شده اینکه محصولاتی مانند سمند و پژو 206 هم قرار است در بورس کالا عرضه شود که این اتفاق عملا یعنی فروش تمام خودروها قرار است به زودی در بورس کالا انجام شود. بدون شک تحولات بسیار خوبی در این صنعت رخ خواهد داد و بنده به این صنعت بسیار خوش‌بین هستم. البته بحث واگذاری بلوک، برجام و واردات خودرو نیز می‌تواند به این صنعت کمک بکند، ولی در مقابل بورس کالا واقعا می‌توان عنوان کرد که اهمیت پایین‌تری دارند. امیدوار هستیم این اتفاق رخ بدهد و سهامداران نیز مزد سهامداری خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما