پالایش نفت اصفهان

شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده‌های نفتی از سال 1358 شروع کرده و هم‌اکنون حدود 22 ٪ از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند. ظرفیت تولید پالایشگاه هم‌ اکنون 360 هزار بشکه در روز (سه واحد تقطیر 120 هزار بشکه ) است. خوراک پالایشگاه اصفهان توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأمین می‌شود و نفت خام مورد نیاز آن بطور روزانه از طریق لوله‌ای به طول 430 کیلومتر، از میدان نفتی مارون در استان خوزستان، ارسال می‌شود.

پالایش نفت اصفهان

شرکت پالایش نفت اصفهان در سال 1386 مشمول اصل 44 قانون اساسی قرار گرفت و با عرضه سهام آن در بازار بورس، به بخش خصوصی واگذار شد و از آن پس با نماد « شپنا » و به عنوان یکی از سردمداران بازار سرمایه شناخته می شود. نفت خام مورد نیاز شرکت پالایش نفت اصفهان از میدان نفتی مارون، در فاصله 70 کیلومتری اهواز، از طریق 7 ایستگاه تقویت فشار و با خط لوله‌ای به طول 430 کیلومتر تأمین می‌شود.

از میان واحدهای عملیاتی شرکت می‌توان به واحدهای تقطیر در جو، تقطیر در خلاء، تولید گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تولید هیدروژن و آیزوماکس (هیدروکراکینگ) اشاره کرد. راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی بندرامام، اعزام گروه‌های تعمیراتی جهت کمک در تعمیرات اساسی سایر پالایشگاه‌ها توسط متخصصان این واحد انجام گرفته‌است.

ظرفیت پالایشگاه از 180000 بشکه در روز در سال 1358 به 360000 بشکه در روز افزایش پیدا کرده‌است. پالایشگاه نفت اصفهان به عنوان یک واحد عظیم صنعتی، به منظور تحقق اهداف سازمانی و مدیریتی مندرج در خط مشی شرکت همزمان با اجرای طرح عظیم و راهبردی بهبود فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان با توجه به اهداف زیست محیطی، افزایش کمی و کیفی محصولات و فرآورده ها و سودآوری شرکت، سیستم های مدیریت کیفیت، زیست محیطی، ایمنی و بهداشت حرفه ای را بر اساس آخرین ویرایش استانداردهایISO/TS-29001، ISO-9001، ISO-14001، OHSAS-18001، HSE-MS مستقر نموده و تحت سیستم مدیریت یکپارچه اجراء می نماید. همچنین شرکت در مهرماه سال 1397 موفق به کسب گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی ISO-50001 گردیده است.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما