نماینده مجلس اعلام کرد :

تکلیف دولت به واگذاری سهام ایران خودرو ، سایپا و شرکت های بزرگ + دو ایراد مدیریت

اقتصاد 100- نماینده مجلس با تاکید بر برنامه هفتم توسعه به واگذاری سهام دولت ایران خودرو و سایپا، شرکت‌های وابسته به سازمان تامین اجتماعی و... دو ایراد حضور دولت در این دو خودرساز را اعلام کرد.

تکلیف دولت به واگذاری سهام ایران خودرو ، سایپا و شرکت های بزرگ + دو ایراد مدیریت
به گزارش گروه ویترین؛ محسن زنگنه در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان در برنامه هفتم توسعه، واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا را تعیین تکلیف کرد، گفت: دولت یکی از احکام لایحه برنامه هفتم توسعه با عنوان مردمی‌سازی، مکلف به خروج از بنگاهداری و تصدی‌گری همه شرکت‌های دارای مدیریت و سهام بوده و باید سهام این دو خودرو ساز، شرکت‌های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و... را واگذار و خصوصی‌سازی کند و در صورت ادامه سهامداری باید مدیریت را به بخش خصوصی واگذار کند. این موضوع ایراداتی دارد که باید در مجلس رفع شود.

وی افزود: هرچند بخش زیادی از سهام ایران خودرو و سایپا واگذار شده اما دو ایراد وجود دارد. اولا" سهام این دو خودروساز به شرکت‌هایی واگذار شده که دولتی، خصولتی و شبه دولتی هستند. دوما" دولت با وجود کاهش تعداد سهام همچنان مدیرعامل ایران خودرو و سایپا را تعیین می‌کند. بنابراین مشکل خصوصی‌سازی این است که دولت توان و امکان بنگاهداری را ندارد.

زنگنه ادامه داد: در خصوصی سازی اشتباه و فکر شده در صورت واگذاری سهام دولت، مقصود حاصل می‌شود اما دولت همچنان مدیریت این بنگاه‌ها را در اختیار دارد و این رویه موجب ناکارآمدی و عدم بهره وری در این مجموعه‌ها شده است. برهمین استس امید است دولت به سمت واگذاری مدیریت پیش رود تا صرفا واگذاری مالکیت.

منبع : بورس پرس
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما