بیمه ایران از «سامانه جامع بیمههای کشتی» رونمایی کرد
اقتصاد 100- رئیس هیاتمدیره و مدیرعامل بیمه ایران در جلسه یکشنبههای تحول و نوآوری با موضوع رونمایی از «سامانه جامع بیمههای کشتی»، عنوان کرد: با توجه به توسعه و گسترش فعالیتهای بیمه ایران و برای ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر بین شعب، واحدهای اجرایی و مدیریت فنی در ستاد مرکزی و همچنین بهبود عملکرد هر یک از بخشها، استفاده از ابزارها و روشهای نوین به خصوص پنلهای مدیریتی را در دستور کار شرکت قرار دادیم و این مسیر هوشمندسازی و ارتقای جامع سیستمهای فناوری اطلاعات را بهصورت مستمر و پیوسته و بدون هر گونه وقفهای، ادامه خواهیم داد.
به گزارش گروه ویترین؛ حسن شریفی در این جلسه، ضمن تقدیر از مسوولان ذیربط برای راهاندازی سامانه تحت وب بیمه کشتی و با اشاره به تاکیدات اعضای مجمع و هیاتمدیره بیمه ایران برای شفافسازی فعالیتهای شرکت، اظهار کرد: با همکاری و هماهنگیهای صورت گرفته بین بخشهای مختلف فنی و آیتی، داشبوردهای مدیریتی برای افزایش کارآیی بازتعریف و بهینهسازی شد تا اطلاعات شفاف و جامعتری را از وضعیت جاری و روندهای کسبوکار شرکت استخراج کرده و به صورت یکپارچه در اختیار مدیران برای تصمیمگیری قرار دهد.
رئیس هیاتمدیره بیمه ایران، یکی از دلایل افزایش پرتفوی بیمههای کشتی را تفویض اختیار سیستمی دانست و خواستار جذب رشتههای بیمهای پرسود در بازار بیمه کشور شد و تاکید کرد: مسوولان بیمه ایران باید با جدیت بیشتری نسبت به ارزیابی و احصای چالشهای پیادهسازی سیستمهای هوشمند اقدام کرده و گزارشها را بهصورت منظم به هیاتمدیره ارسال کنند تا با اصلاح و تغییر روشها، به اهداف تعیین شده برسیم.
سیدمحمدناصر مبرقعی، عضو هیاتمدیره بیمه ایران نیز در این جلسه، بیمههای کشتی را شناسنامه و خواستگاه اصلی پیدایش بیمه در جهان نام برد و بیان کرد: کلمه بیمه برای نخستینبار برای پشتیبانی از تجارت و حمایت از کشتیرانی در برابر خطرات و دزدان دریایی و بهطور کلی برای خطرات تجارت با کشتی شکل گرفت.
شرکت سهامی بیمه ایران دراین خصوص، با اتخاذ تدابیر و ایجاد صندوق خاص برای پوشش بیمهای کشتیها در زمان دفاع مقدس ضمن حفظ توازن اقتصادی، نشان داده که میتواند نقش پررنگی در صنعت بیمه حملونقل دریایی کشور داشته باشد. وی در ادامه به نقش تاثیرگذار بیمه ایران در موضوع کنوانسیون بینالمللی دریایی و متغیرها و قوانین مربوط به آن پرداخت و اظهار کرد: با ارائه طرحهای نوین بیمهای و براساس برنامهریزیهای صورت گرفته، ساختارمند شدن نرخدهی و با تکیه بر ریز فاکتورها، میتوانیم سهم بازار بیمه ایران در این رشته را افزایش دهیم.
علیرضا مقدسی، عضو هیاتمدیره بیمه ایران همکاری واحدهای مختلف شرکت را یکی از عوامل موفقیت این طرح دانست و گفت: در تجارت خارجی شرکتهای بیمه نقش پررنگی دارند از اینرو پیادهسازی و اجرای عملیات بیمهگری برای صدور و پرداخت خسارت بیمهنامههای دریایی اقدامی هوشمندانه است که با تلاش حوزههای فناوری و بیمههای حملونقل، امروز به بهرهبرداری رسیده است.
ارسال نظر