مبینا نعمت‌زاده: از رویای کودکی تا مدال المپیک/ ذکر بگویید ، توسل کنید و قهرمان شوید!

اقتصاد 100 - شرایط این هوگوپوش دوست داشتنی بانوان باعث محبوبیت خاص او شده است.

مبینا نعمت‌زاده: از رویای کودکی تا مدال المپیک/ ذکر بگویید ، توسل کنید و قهرمان شوید!

به گزارش گروه اقتصاد ورزش، مبینا نعمت‌زاده، ستاره تکواندوی ایران که با کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ پاریس نام خود را در تاریخ ورزش ایران جاودانه کرد، در گفتگویی صریح و دوستانه از مسیر پر فراز و نشیب خود تا رسیدن به این موفقیت بزرگ می‌گوید.

مبینا که از ۱۰ سالگی به صورت حرفه‌ای به تکواندو مشغول شده، از همان ابتدا هدف بزرگی را برای خود ترسیم کرده بود: کسب مدال المپیک. او می‌گوید: «من از همان ابتدای کار، عدد ۲۰۲۴ را روی گوشی‌ام گذاشتم و تصویری از مدال المپیک را روی دیوار اتاقم چسباندم. این کار به من انگیزه می‌داد و هر وقت احساس ناامیدی می‌کردم، به آن نگاه می‌کردم و به خودم یادآوری می‌کردم که برای رسیدن به هدفم باید از همه چیز بگذرم.»

راز موفقیت: اراده، صبر و تصویرسازی

مبینا معتقد است که اراده قوی، صبر و تصویرسازی مثبت از مهم‌ترین عوامل موفقیت او بوده‌اند. او می‌گوید: «من شکست‌های زیادی را تجربه کردم، اما هرگز تسلیم نشدم. صبر کردم و به هدفم پایبند ماندم. همچنین، با تصویرسازی ذهنی، خودم را در لحظه موفقیت تصور می‌کردم و این به من کمک می‌کرد تا با اعتماد به نفس بیشتری در مسابقات حاضر شوم.»

الهام‌بخش: مایکل فلپس

مبینا از مایکل فلپس، شناگر افسانه‌ای، به عنوان الگوی خود یاد می‌کند. او می‌گوید: «من زندگی‌نامه مایکل فلپس را خواندم و از او یاد گرفتم که چگونه با تمرکز و تصویرسازی، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند. من هم تلاش کردم تا این روش را در تمریناتم پیاده کنم.»

اعتقادات شخصی و نذر

مبینا در مورد اعتقادات شخصی خود و نذری که به امام حسین و امام زمان کرده بود، صحبت کرد. او می‌گوید: «من به اعتقادات شخصی هر فردی احترام می‌گذارم. مادر من چادری است و من پوشش دیگری را انتخاب کرده‌ام. مهم این است که هر کس به آنچه که اعتقاد دارد پایبند باشد.»

پیام مبینا به جوانان

مبینا در پایان صحبت‌هایش به جوانان توصیه کرد که به دنبال رویاهای خود بروند و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. او می‌گوید: «اگر گره‌ای به کارتان خورد، از خدا کمک بخواهید. نذر و نیازی که من کردم، به من کمک کرد تا به هدفم برسم.»

انتهای پیام/



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما