مانع تراشی های امریکا برای لوازم خانگی چین

اقتصاد100- به دنبال تلاش امریکا برای افزایش محدودیت شرکت های امریکایی به منظور سرمایه گذاری در بخش فناوری و تراشه های مورد نیاز لوازم خانگی هوشمند تولید چین، گروه لوازم خانگی چینی Midea اعلام کرده که وارد بخش تراشه شده است تا این کشور از اقدامات بعدی امریکا ضرر کمتری ببیند.

مانع تراشی های امریکا برای لوازم خانگی چین

به گزارش گروه لوازم خانگی،کارشناسان معتقدند ممنوعیت سرمایه گذاری امریکا در بخش فناوری چین می تواند بازار جهانی محصولات لوازم خانگی بویژه انواع هوشمند را به خطر بیندازد.

به گفته کارشناسان، برنامه گزارش شده واشنگتن برای انجام اقدام بی سابقه ای که سرمایه گذاری های آمریکا در بخش فناوری چین را محدود می کند، بر شرکت های لوازم خانگی چینی و خودروهای انرژی جدید تاثیر خواهد داشت و این اقدام، ثبات و امنیت زنجیره تامین صنعتی جهانی را تضعیف کرده و به منافع شرکت های چند ملیتی در سراسر جهان لطمه می زند.

اما گروه Midea، غول لوازم خانگی چینی، با تاسیس شرکت زیرمجموعه Shanghai Meiren Semiconductor Co Ltd وارد بخش تراشه شده است. این شرکت در تحقیق و توسعه، طراحی و فروش واحد کنترل میکرو یا MCU، تراشه های مورد استفاده برای سیستم های کنترل الکتریکی و تراشه های ماژول هوشمند مورد نیاز لوازم خانگی هوشمند فعالیت دارد. .

این اظهارات پس از آن بیان شد که در گزارشی از پورتال خبری آمریکایی پولیتیکو عنوان شد: قوانین بی سابقه ای که سرمایه گذاری های آمریکا در چین را محدود می کند در اواخر این ماه پیش بینی می شود.

این اقدام درقالب یک فرمان اجرایی به امضای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا انجام می‌شود و از شرکت‌های آمریکایی می‌خواهد سرمایه‌گذاری‌های جدید در شرکت‌های فناوری چین را به دولت اطلاع دهند. همچنین این فرمان، برخی معاملات در بخش‌های حیاتی مانند ریزتراشه‌های مورد نیاز لوازم خانگی را ممنوع می‌کند.

اما بای مینگ، معاون مدیر تحقیقات بازار بین‌المللی در آکادمی تجارت بین‌المللی و همکاری اقتصادی چین در واکنش به این ادعای کارشناسان گفت: شرکت‌های چینی برای تقویت تحقیق و توسعه مستقل و تولید قطعات الکترونیکی حیاتی و استفاده گسترده‌تر از تراشه‌های طراحی داخلی، تلاشی همه جانبه داشته اند.

تولیدکنندگان لوازم خانگی چینی به امنیت زنجیره‌های تامین اهمیت بیشتری داده‌اند و در بخش تراشه‌ها موفق عمل کرده اند بنابراین امریکا نمی تواند رد این بخش ضربه ای به چین وارد کند.

وی با اشاره به اینکه تشدید اقدامات گزارش شده دولت آمریکا برای مهار رشد بخش فناوری چین، صنعت جهانی نیمه هادی ها را به خطر می اندازد و مانع مبادلات فناوری بین المللی و همکاری های اقتصادی می شود، افزود: شرکت های آمریکایی از محدودیت های بی سابقه واشنگتن برای سرمایه گذاری در چین به شدت آسیب خواهند دید.

وی همچنین یادآورشد: شرکت های لوازم خانگی خانگی باید تحقیق و توسعه خود را در تراشه ها و اجزای حیاتی افزایش دهند و نوآوری داشته باشند تا یک سیستم زنجیره تامین نسبتاً کامل ایجاد کنند که بتواند در برابر شوک های خارجی محافظت شود.

انتهای پیام/

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما