محبوبیت لوازم خانگی کوچک در چین
اقتصاد 100-تحقیقات شرکت تحقیقاتی AVC نشان می دهد نسل جوان چین به دنبال زندگی راحت تر هستند و از لوازم خانگی کوچک و کارآمد به هیچ عنوان چشم پوشی نمی کنند به همین دلیل هم تولیدکنندگان چینی درحال سرمایه گذاری جدی در این بخش هستند.
به گزارش گروه لوازم خانگی، طبق آمار شرکت چینی AVC، بخش لوازم خانگی نقش مهمی در تحول و ارتقای صنایع و تولیدات چین دارد .
ازسوی دیگر محصولات لوازم خانگی کوچک مانند سرخ کنها، جاروبرقی های روباتیک، ماشین های ظرفشویی و خشککن های لباس در بین نسل جوان محبوبیت خاصی پیدا کردهاند و باوجود چالشهای ناشی از همهگیری کووید 19 چنین محصولاتی، رشد قابل توجهی در میزان فروش داشتهاند.
تولیدکنندگان هم مصمم هستند تا به این تقاضا پاسخی جدی داده و عرضه مناسبی در بازار داشته باشند.
بعد از فروکش کردن کرونا مردم علاقه بیشتری به خرید لوازم خانگی نشان داده اند و نمود آن را می توان در افزایش تقاضای خریداران چینی در رویدادهایی مانند تعطیلات جشنواره بهار در اواخر ژانویه مشاهده کرد.
دادههای پلتفرم تجارت الکترونیک JD نشان می دهد که فروش ماشینهای زمین شوی در خریدهای سال نو چینی، افزایش سالانه 150درصدی را به ثبت رسانده و البته گردش مالی مخلوط کنها(بلندرها) بیش از پنج برابر افزایش یافته است.
یکی از فعالان خردهفروشی آنلاین Suning.com هم گفت: حجم معاملات جاروبرقی های روباتیک و ماشین های ظرفشویی، در تعطیلات سال نو چینی یعنی در بازه زمانی 21تا 27 ژانویه، رشد سالانه 119درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
در این گزارش آمده است که گردش مالی تلویزیونهای 75 اینچی و بزرگتر و سرخ کن ها نیز به ترتیب 216 درصد و 145 درصد نسبت به سال قبل جهش داشته است.
انتهای پیام/
ارسال نظر