افق کوروش

«نزدیک مثل همسایه»
افقکوروش با هدف عرضه محصولات مصرفی با قیمت و کیفیت مناسب تاسیس شده است. هر کالا برای عرضه در فروشگاهها علاوه بر داشتن مجوزها و استانداردهای لازم، باید از مرحله آزمایشهای کنترل کیفی اختصاصی افق کوروش نیز با موفقیت عبور کند. بعد از اخذ مجوز عرضه، همه کالاها در هر بار ورود به انبار، از منظر کیفیت کنترل میشوند.
افقکوروش روزانه ۳ هزار تن کالا را به طور مستقیم در 30 انبار با صد و پنجاه هزار متر مربع، دریافت و همین میزان کالا را نیز با ۶۰۰ ماشین به مقصد فروشگاهها در همسایگی شما حمل میکند.
یکی از دغدغههای همیشگی افق کوروش حمایت از سوپرمارکتهای محلی بوده و هست. نیمی از فروشگاهها در قالب نمایندگی به افراد تعلق دارد مشتریان افق کوروش به فراخور نیاز میتوانند حضوری در چند قدم و یا به صورت تلفنی و اینترنتی در چند دقیقه مایحتاج خود را از هزاران فروشگاه در سراسر کشور از سرخس تا خرمشهر، از بازرگان تا چابهار، از خزر تا خلیج همیشه فارس ،از زابل تا قصر شیرین، درب واحد دریافت نمایند.
شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش (سهامی عام) در سال ۱۳۸۸فعالیت خود را آغاز کرد. با توجه به موافقت هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار در جلسه مورخ هفدهم شهریور۹۷ با پذیرش سهام شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین شده در مصوبهٔ مزبور از سوی آن شرکت، از تاریخ هفتم آذر ماه ۹۷ شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش به عنوان پانصد و بیست و ششمین شرکت پذیرفته شده در بخش «خرده فروشی، به استثنای وسایل نقلیه موتوری»، گروه و طبقه «خرده فروشی انواع موادغذایی، نوشیدنی و غیره» و نماد «افق» در فهرست نرخهای بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شدهاست. طبق اعلام سازمان بورس اوراق بهادار شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش با ثبت ۳۸۶۸۱۵ کد معاملاتی، رکورد تخصیص عرضه اولیه را به خود اختصاص داد.
این فروشگاه در اردیبهشت ۱۴۰۰ دارای ۲۶۲۴ فروشگاه در شهرهای مختلف ایران میباشد که اساساً کالاهای مصرفی تهیه و به عموم مشتریان ارائه میکنند. این فروشگاه تخفیفهای ویژه ای به مشتریان خود ارائه میدهد و امروزه در بیشتر شهرهای ایران فعالیت میکنند فروشگاه آنلاین اکالا زیر مجموعه این فروشگاه است
مؤسسین
مؤسسین شرکت فروشگاههای زنجیره ای افق کوروش، شرکت گروه صنعتی گلرنگ (سهامی خاص)، شرکت سرمایهگذاری توسعه صنایع گلرنگ (سهامی خاص)، شرکت گسترش گلرنگ پخش (سهامی خاص)، شرکت تولیدی شیمیایی پاکشو (سهامی خاص) و شرکت گسترش گلپخش اول (سهامی خاص)(مؤسس همه محمد کریم فضلی) بودهاند.
تاریخچه
شرکت فروشگاههای زنجیرهای افق کوروش در سال ۱۳۸۸ با هدف ایجاد فروشگاههای زنجیرهای خردهفروشی در سراسر کشور ثبت شدهاست. افق کوروش در زمانی شروع به فعالیت کرد که اوج ظهور فروشگاههای زنجیرهای در ایران بود.نخستین فروشگاه، در ۹ آذر ۱۳۹۲ و در شهر تهران افتتاح گردید.در حال حاضر (دی ۱۳۹۹) افق کوروش، ۲۳۶۱ فروشگاه در ۴۰۶ شهر ایران دارد. تعداد فروشگاهها با توجه به سیاست افق کوروش مبنی بر افتتاح روزانه ۲ یا ۳ فروشگاه، متغیر است.
«نزدیک مثل همسایه» از جمله شعارهایی است که این شرکت در تبلیغات خود استفاده میکند. افق کوروش با تمرکز و تأکید بر کلمه همسایه میخواهد نشان دهد که در تمامی محلهها شعبهای از این فروشگاهها وجود دارد.
این شرکت از حدود سال ۱۳۹۷ با هدف بهرهمندی از ظرفیت شخصیتهای حقیقی و حقوقی علاقهمند به ایجاد کسبوکار خردهفروشی، اقدام به جذب تعداد محدودی نمایندگی فرانچایز کردهاست.همچنین اولین فروشگاه زنجیرهای است که وارد بازار سرمایه شدهاست.