قیمت طلا، یک کاهش جزئی را رقم زد

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی معاملاتی با قیمت 2018 دلار معامله شد که نمایانگر کاهش جزئی 0.08 درصدی بود.

قیمت طلا، یک کاهش جزئی را رقم زد

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه، با قیمت 2018 دلار معامله شد که نمایانگر کاهش جزئی 0.08 درصدی بود و با زیان 0.55 درصدی هفته را بست.

گفتنی است پس از حصول به سطح 2,135 دلار در دسامبر، خریداران تا حد زیادی مکث کرده‌اند که این امر چشم‌انداز خنثی تا صعودی را در نمودار روزانه منعکس می‌کند. از طرفی، علیرغم برخی حرکت‌های مشاهده‌شده در نمودار چهار ساعته، شاخص‌ها نسبتا ضعیف هستند.

علاوه بر این، انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده که منجر به متعادل‌شدن شرط‌بندی‌ها بر سر سیاستگذاری فدرال رزرو شد و در نتیجه بهبود دلار را رقم زد، از قیمت فلز زرد کاست.

در حوزه‌ی داده‌ها، آمار و ارقام ملایم هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ماه دسامبر از ایالات متحده در روز جمعه، واکنش قابل توجهی به انتظارات بازار در مورد نشست فدرال رزرو ایجاد نکرد، گفتنی است این نشست هفته‌ی آینده برگزار می‌شود. در حال حاضر، بازارها شروع چرخه‌ی تسهیل نرخ را از ماه مارس به ماه می رسانده‌اند، گرچه نوع بیان فدرال رزرو ممکن است این انتظارات را تغییر دهد.

شاخص‌های تکنیکال در نمودار روزانه، به ویژه شاخص قدرت نسبی (RSI) و موقعیت طلا در رابطه با میانگین‌های متحرک ساده 20، 100 و 200 (SMA) تصویر متنوعی را ترسیم می‌کنند. علیرغم اینکه RSI شیب منفی را نشان می‌دهد و در حال حاضر در قلمرو منفی قرار دارد، قیمت توانسته بالای SMA های 20، 100 و 200 روزه باقی بماند. این موضوع، حکایت از وضعیت صعودی در بازه‌ی زمانی وسیع‌تر دارد و عقب‌نشینی اخیر را می‌توان با وقفه‌ی گاوها پس از صعود قیمت به 2135 دلار در دسامبر تفسیر کرد.

با توجه به نمودار چهار ساعته‌ی محدودتر، شاخص‌های مومنتوم، گرچه ته‌مایه‌های ضعیفی دارند، اما در عین حال صعودی هستند. همچنین، گرچه RSI چهار ساعته شیب منفی را نشان می‌دهد، اما در حال حاضر در قلمرو مثبت قرار دارد.

در کنار این‌ها، میانگین متحرک واگرایی چهار ساعته مکدی (MACD) همچنان به ایجاد ستون‌های قرمز مسطح ادامه می‌دهد که بار دیگر توقف حرکت نزولی را به تصویر می‌کشد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما