چرا مردم برای سرمایه‌گذاری بازار طلا را انتخاب می‌کنند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: بازار طلا و سکه یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه‌گذاری همه اقشار جامعه به شمار می‌رود.

چرا مردم برای سرمایه‌گذاری بازار طلا را انتخاب می‌کنند؟

 این بازار حتی برای سرمایه‌گذارانی که قدرت ریسک پذیری پایینی دارند نیز انتخاب مناسبی است. ویژگی دیگر بازار طلا که آن را برای سرمایه‌گذاران به بازاری جذاب تبدیل کرده این است که سرمایه‌گذاران با هر مبلغی می‌توانند وارد این بازار شوند. در صورتی که سرمایه‌گذاران با مبلغ‌های اندکی که وارد بازار طلا می‌شوند، قادر نخواهند بود وارد بازارهای مسکن، خودرو و غیره شوند.

براساس داده‌های شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز، قیمت طلای ۱۸ عیار از گرمی ۱۰۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و نسبت به سال ۱۳۹۲ رشدی ۲۴۶۴ درصدی را تجربه کرده است. همچنین براساس داده‌ها، قیمت طلای ۲۴ عیار از گرمی ۱۳۹ هزار تومان در سال ۱۳۹۳ به حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و نسبت به سال ۱۳۹۲ رشدی ۲۳۴۴ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین، قیمت سکه بهار آزادی از ۱ میلیون تومان در سال ۱۳۹۲ به حدود ۲۷ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و رشدی ۲۶۰۳ درصدی یافته است.

قیمت نیم سکه از ۵۵۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و رشدی ۲۹۰۰ درصدی را تجربه کرده است. از سوی دیگر، قیمت ربع سکه نیز از ۳۵۵ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ به حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و رشدی ۲۹۶۹ درصدی را داشته است.

قیمت طلای دست دوم از ۵۵۰ گرمی ۱۵۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۶ به حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و رشدی ۱۵۸۵ درصدی را تجربه کرده است.

رشد قیمتی و بازدهی بالایی که در بازار طلا و سکه وجود داشته است، این بازار را به بازاری محبوب برای ایرانیان تبدیل کرده است. به طوری که افراد با سرمایه‌گذاری در این بازار به میزانی ارزش پول خود را حفظ می‌کنند. در واقع برای فرار از تورم و در امان ماندن از اثرات تورم افراد بیشتری به بازارهای مالی و بازار طلا و سکه روی می‌آورند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما