قیمت طلا مرزهای رشد را جابجا کرد!

طلا و جواهر اقتصاد 100: پیرو انتشار داده‌هایی که از انتظارات برای کاهش نرخ بهره کاست، طلا امروز با 0.07 درصد افزایش، به سطح 2007 دلار رسید.

قیمت طلا مرزهای رشد را جابجا کرد!

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در ساعات اولیه‌ی معاملات آسیایی روز پنج‌شنبه تا مرز 2000 دلار کاهش یافت. قیمت طلا در زمان نگارش این مطلب، با 0.07 درصد افزایش در روز به سطح 2007 دلار رسید.

بدیهی است که داده‌های قوی اقتصادی در ایالات متحده که از میزان انتظارات مبنی بر کاهش قریب‌الوقوع نرخ‌های بهره می‌کاهد، از حرکت نزولی فلز زرد پشتیبانی می‌کند. 

در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، معیاری برای سنجش ارزش دلار نسبت به اکثر شرکای تجاری مهم آن، به اوج جدید سال 2024 نزدیک به 103.70 صعود می‌کند. گذشته از آن، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در سراسر منحنی بالاتر بوده و بازدهی 10 ساله نیز 4.10 درصد است.

با تمام این‌ها، نوعی عدم اطمینان در مورد بازه‌ی زمانی شروع سناریوی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در بین سرمایه‌گذاران وجود دارد. مطابق با ابزار CME نظارت بر نرخ فدرال، معامله‌گران با احتمال 57 درصدی، کاهش 25 واحد پایه (bps) نرخ بهره در ماه مارس را در نظر دارند که از احتمال 70 درصدی ابتدای هفته، رقم کوچکتری است.

در حوزه‌ی آمار و ارقام کلیدی، داده‌های فروش خرده‌فروشی ایالات متحده که بهتر از حد انتظار بود، از اعتبار انتظارات کاهش نرخ بهره کاست. در روز چهارشنبه، آمار خرده‌فروشی ماه دسامبر 0.6 درصد بود که نسبت به 0.3 درصد قبل، تغییراتی را منعکس می‌کرد. و اما در چشم‌انداز گروه نظارت، رقم خرده‌فروشی از قرائت قبلی 0.5٪، به 0.8٪ در ماه دسامبر رسید.

همچنین، از آنجا که چین یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان طلا در جهان است، مسلم است که برخی احساسات پیرامون وضعیت نامطلوب داده‌ها و آمار و ارقام چین، بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. گفتنی است تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال گذشته تا 5.2 درصد افزایش یافت و نتوانست انتظارات 5.3 درصدی را برآورده کند. افزون بر آن، تولید صنعتی در ماه دسامبر 6.8 درصد افزایش یافت و خرده‌فروشی نیز در یک مسیر نزولی، از 10.1 درصد ماه قبل، به 7.4 درصد در ماه دسامبر رسید.

با نگاهی رو به جلو، معامله‌گران به برخی آمار و داده‌های کلیدی از جمله شروع ساخت مسکن ایالات متحده، مجوزهای ساختمانی، مطالبات اولیه‌ی هفتگی و شاخص تولید فدرال فیلی که قرار است در روز پنج‌شنبه ارائه شوند، توجه دارند. اهمیت این ارقام بدان دلیل است که می‌تواند جهت‌گیری روشنی به قیمت طلا بدهد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما