تغییرات قیمت طلا اندک پیش رفت

طلا و جواهر اقتصاد 100: در حالی که دلار آمریکا به دلیل شک و تردیدها در مورد زمان آغاز به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، به روند قبلی بازگشت، قیمت طلا امروز اندکی تغییر کرد.

تغییرات قیمت طلا  اندک پیش رفت

به گزارش اینوستینگ،  با وجود شک و تردیدهای فزاینده در مورد اینکه فدرال رزرو دقیقا چه زمانی کاهش نرخ‌های بهره را آغاز خواهد کرد، دلار به حالت اولیه بازگشته است و قیمت طلا در معاملات آسیایی روز پنج‌شنبه اندکی تغییر کرد.

هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 2043.68 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا تا ساعت 00:24 با 0.4 درصد افزایش، به 2050.95 دلار در هر اونس رسید. هر دو ابزار در دو روز اول سال 2024 حدود 1 درصد سقوط کردند.

گفتنی است پیش‌بینی داده‌های کلیدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، سرمایه‌گذاران را تا حد زیادی نسبت به خرید خارج از دلار محتاط نگه داشت که باعث شد تا دارایی‌های بدون بازده مانند طلا با باد مخالف بیشتری مواجه شوند.

با نگاهی به نوسانات طلا در سال گذشته می‌توان مشاهده کرد که فلز زرد در چند روز آخر سال 2023، رشد قدرتمندی را تجربه کرد که این روند رشد در سایه‌ی خوش‌بینی فزاینده مبنی بر این اتفاق افتاد که فدرال رزرو می‌تواند تا اوایل مارس 2024 کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

با این وجود، در حالی که معامله‌گران از میزان انتظارات برای کاهش زودهنگام نرخ بهره بانک مرکزی کاستند، فلز زرد در ابتدای سال جدید تا حدودی با سود مواجه شد.

گذشته از آن، فدرال رزرو در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ، شفافیت اندکی را ارائه می دهد و گزارش حقوق و دستمزد کشاورزی نیز در افق مقابل است.

در بررسی نوسانات هفتگی می‌توان دید که در حالی که پس از نشست دسامبر فدرال‌رزرو، قیمت دلار افزایش یافت، طلا روز چهارشنبه افت خود را عمیق‌تر کرد.

در حالی که اکثر مقامات فدرال رزرو شاهد کاهش 75 واحدی نرخ بهره در سال 2024 بودند، به نظر می‌رسد که توافق کمی در مورد زمان کاهش نرخ وجود داشته باشد.

مقامات بانک مرکزی، به روند افزایش نرخ بهره در سال گذشته اشاره کردند که منجر به رشد و پیشرفت در مسیر کاهش تورم شده است. با این حال، بسیاری از سیاستگذاران، ضمن هشدار در مورد تشدید عدم اطمینان در مورد چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده، همچنان به ضرورت سیاست پولی سختگیرانه در کوتاه‌مدت تأکید کردند.

در حالی که اقتصاد ایالات متحده در حال سرد شدن است، تورم همچنان بالاتر از هدف سالانه‌ی 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده است. بازار کار نیز نسبتاً قوی است و انتظار می‌رود داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که این جمعه منتشر می‌شود، نشانه‌های بیشتری را در این زمینه ارائه دهد.

و براساس ابزار CME نظارت بر نرخ، احتمال 65 درصدی برای کاهش 25 امتیازی نرخ پایه در ماه مارس در بازارها جریان دارد که نسبت به احتمال بیش از 70 درصدی که در ابتدای هفته مشاهده شد، به کاهش اشاره دارد.

گرچه طلا در ابتدای سال 2024 شاهد ضعف بود، اما تا پایان سال 2023، همچنان در روند رشد بیش از 10 درصدی حرکت می‌کرد. با توجه به اینکه نرخ‌های بالا هزینه‌ی فرصت خرید دارایی‌های بدون بازده را بالا می‌برد، انتظار می‌رود فلز زرد از کاهش نرخ بهره در سال جاری سود ببرد. 

و اما در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز پنج‌شنبه، کاهش بیشتری پیدا کرد که در بحبوحه‌ی فشار دلار و افزایش نگرانی‌ها در مورد چین به عنوان واردکننده‌ی اصلی، ضررهای اخیر را امتداد داد و به این ترتیب، معاملات آتی مس منقضی در ماه مارس، با 0.5 درصد کاهش به 3.8502 دلار در هر پوند رسید.

البته موج جدید فروش مس زمانی آغاز شد که فیچ رتبه‌ی اعتباری چهار مدیر دارایی اصلی تحت حمایت دولت چین را کاهش داد و البته این اقدام، بیشتر منجر به تضعیف احساسات نسبت به چین شد و این نگرانی را ایجاد کرد که بدترشدن شرایط اقتصادی در این کشور می‌تواند از میزان تقاضا برای مس بکاهد. 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما