پیش‌بینی قیمت طلا در آغاز سال 2024 + جزئیات

طلا و جواهر اقتصاد 100: با بروز برخی احتمالات مبنی بر حمایت از طلا، سرمایه‌گذاران روندی بی‌سابقه را برای فلز زرد در سال 2024 پیش‌بینی می‌کنند.

پیش‌بینی قیمت طلا در آغاز سال 2024 + جزئیات

به گزارش  کیتکونیوز، سرمایه‌گذاران طلا پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های طلا در سال آینده بی‌سابقه باشد و البته این پیش‌بینی بدان دلیل است که انتظار می‌رود عوامل بنیادین از قبیل کاهش نرخ‌های بهره‌ی آمریکا، تداوم خطرات و تنش‌های ژئوپلیتیکی و خرید بانک مرکزی از بازار پس از سال ۲۰۲۳، حمایت‌هایی را از فلز زرد به عمل آورد.

با نگاهی به نوسانات طلا در سالی که گذشت می‌توان مشاهده کرد که طلای نقطه‌ای که روزهای پایانی 2023، در حدود 2060 دلار در هر اونس معامله شد، در مسیر رشد سالانه 13 درصدی قرار داشت که در واقع، برای این فلز گرانبها بهترین سال آن از 2020 تلقی شد.

اوله هانسن از ساکسو بنک خاطرنشان کرد که بی‌شک در پی عملکرد شگفت‌انگیز قوی در سال 2023، شاهد رشد قیمت‌های بیشتر در سال 2024 هستیم که سه حرکت پی در پی می‌تواند آن را رقم بزند؛ آن سه حرکت، صندوق‌های تامینی، ادامه‌ی خرید طلای فیزیکی توسط بانک‌های مرکزی با سرعت ثابت و همچنین افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران ETF است. 

در 4 دسامبر، طلا با شرط کاهش سیاست پولی ایالات متحده در اوایل سال 2024 به بالاترین سطح خود یعنی 2135.40 دلار رسید و از رکورد قبلی که در سال 2020 کاهش یافته بود، پیشی گرفت.

گفتنی است این فلز گرانبها در ماه مه امسال و با وقوع بحران بانکی منطقه‌ای ایالات متحده، تقریباً به قلمروی ناشناخته تبدیل شد؛ سپس تا ماه اکتبر، نزدیک به 1800 دلار در هر اونس عقب نشینی‌ کرد تا سرانجام افزایش تقاضا برای پناهگاه امن که ناشی از درگیری اسرائیل و حماس بود، روند دیگری را برای آن رقم زد.

مطابق با نظرسنجی رویترز در ماه، اکتبر، گرچه قیمت‌ها در سال جاری تاکنون، به طور میانگین بالای 1950 دلار بوده‌اند که بالاتر از میانگین سالانه قبلی است، در سال 2024 به طور میانگین 1986.50 دلار خواهد بود.

جی پی مورگان یک رالی بریک‌اوتی را تا اواسط سال 2024 برای طلا متصور است و در صورت کاهش نرخ بهره، به اوج 2300 دلاری را خواهد رسید. UBS پیش‌بینی می‌کند در صورت تحقق کاهش‌ها، رکورد ۲۱۵۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۴ به ثبت برسد.

از سوی دیگر، شورای جهانی طلا در چشم‌انداز سال 2024 خود پیش بینی کرد که کاهش حدود 40 تا 50 واحد پایه در بازدهی سررسید طولانی‌تر، پس از 75 تا 100 واحد کاهش نرخ، می‌تواند منجر به افزایش 4 درصدی طلا شود.

آیا خطرات تورمی، تهدیدی برای طلا تلقی می‌شود؟

تحلیلگران برای چشم‌انداز آتی بر این باورند که درگیری و تنش در خاورمیانه، عدم اطمینان ناشی از انتخابات در اقتصادهای بزرگ و خریدهای بانک مرکزی به رهبری چین، جذابیت شمش‌های امن را در سال آینده افزایش خواهد داد.

اما، هان تان، تحلیلگر ارشد بازار در اکسینیتی با اشاره به اینکه تورم ممکن است دوباره فدرال رزرو را به منظور تغییر سیاست در سال 2024، مجبور به کناره‌گیری از برنامه‌های خود کند، بر الزام فلز زرد به منظور تعدیل برخی از سودهای امسال تأکید کرد.

سرد‌شدن تورم با شتابی سریع‌تر از نرخ‌های ترمیمی فدرال رزرو نیز ممکن است نه‌تنها منجر به کندی روند اقتصادی شود، بلکه خرید خرده‌فروشی را نیز کاهش دهد.

هیروز متالز (Heraeus Metals) با اشاره به اینکه انتظار دارد امسال تقاضای جواهرات طلا در چین پرمصرف بیشتر شود، خاطرنشان کرد که در سال 2024، حمایت بیشتری از اقدامات محرک صورت خواهد گرفت.

اما در چشم‌انداز سایر فلزات گرانبها، به نظر می‌رسد که نقره در سال 2023، یک درصد کاهش یابد و کمتر از 24 دلار در هر اونس معامله شود. در همین راستا، به گفته‌ی تی‌دی سکیوریتیز (TD Securities)، این فلز گرانبها با بهره‌مندی از بهبود تقاضای صنعتی، در سال آینده به سمت 26 دلار در هر اونس حرکت خواهد کرد.

در کنار این، براساس پیش‌بینی هرائوس، همگام با مسیر کاهش 6 درصدی در سال 2023، پلاتین در محدوده 800 تا 1100 دلار در هر اونس در سال 2024 باقی خواهد ماند.

و اما پالادیوم که در نوامبر - برای اولین بار در پنج سال گذشته - قبل از بهبودی به زیر 1000 دلار در هر اونس رسید، به لطف محبوبیت بیشتر وسایل نقلیه الکتریکی، با مازاد عرضه مواجه شد.

بانک آمریکا پیش‌بینی می‌کند پالادیوم در سال 2024 به طور متوسط به 750 دلار در هر اونس برسد و در معرض کاهش عمده‌ی عرضه باشد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما