رشد طلا در محدوده معاملاتی جدید

طلا و جواهر اقتصاد 100: قیمت طلا با افزایش امروز، از محدوده‌ی معاملاتی که در بخش اعظم ماه دسامبر در آن حضور داشت، خارج شد.

رشد طلا در محدوده معاملاتی جدید

به گزارش  «اینوستینگ» قیمت طلا در معاملات کم‌حجم آسیایی در روز سه‌شنبه افزایش یافت و به این ترتیب، از محدوده‌ی معاملاتی که در بخش اعظم ماه دسامبر در آن حضور داشت، خارج شد. هر اونس طلا با 0.5 درصد افزایش به 2064.16 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در فوریه با 0.3 درصد افزایش به 2075.10 دلار در هر اونس رسید.

طلای نقطه‌ای همچنین توانست از محدوده‌ی معاملاتی بین 2000 تا 2050 دلار که در بیشتر ماه دسامبر در آن نوسان داشت، خارج شود و هم‌اکنون نیز در سطحی کمتر از 100 دلار معامله می‌شود که در واقع بالاترین رکورد بالای 2130 دلار در هر اونس از ابتدای ماه است.

گفتنی است همزمان با کاهش بازدهی خزانه‌داری، دلار در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود در پنج ماه اخیر رسید و طلا نیز از این سناریو سود برد.

گفتنی است فلز زرد در جلسات اخیر، به دنبال انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار شاخص قیمت PCE که نشانگر تورم ترجیحی فدرال رزرو است، شاهد افزایش شدیدی بود. البته این گزارش در پی سیگنال‌های ناخواسته‌ی فدرال رزرو در نشست نهایی آن در سال 2023 ارائه شد و امیدها را مبنی بر آغاز کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی از مارس 2024 برانگیخت.

کاهش نرخ بهره

البته با توجه به اینکه نرخ‌های بهره‌ی بالا هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در شمش را افزایش می‌دهد، این پیش‌بینی چشم‌اندازی قوی را برای طلا رقم زد.

به علاوه، داده‌های تورم ملایم ایالات متحده به شرط‌بندی بیشتر بر روی کاهش زودهنگام نرخ بهره در سال 2024 دامن زد.

پس از انتشار آمار تورم ملایم PCE، شرط کاهش نرخ در ماه مارس تقویت می‌شود

داده‌های تورم PCE که در روز جمعه منتشر شد و در میزانی کمتر از حد انتظار بود، باعث شد معامله‌گران شرط‌بندی کنند که بانک مرکزی نسبت به کاهش نرخ‌های بهره از مارس ۲۰۲۴ اقدام خواهد کرد.

در کنار آن، ابزار نظارت بر نرخ گروه CME فدرال رزرو حاکی از آن است که معامله‌گران احتمال بیش از 70 درصدی را برای کاهش 25 واحدی نرخ در مارس 2024 در نظر دارند. در همین راستا و براساس پیش‌بینی گلدمن ساکس، بانک مرکزی در ادامه‌ی کاهش ماه مارس، دو مورد دیگر تعدیل را در نیمه‌ی اول سال 2024 دنبال خواهد کرد.

البته برخی از مقامات فدرال رزرو بر این باورند که شرط‌بندی بر روی کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط بانک مرکزی ممکن است بیش از حد خوش‌بینانه باشد.

افزون بر آن، با توجه به اینکه اثرات سیاست‌های پولی سخت توسط اقتصادهای بزرگ احساس می‌شود، موضوع دیگری که می‌تواند فلز زرد را منتفع کند، بدتر شدن شرایط اقتصاد جهانی در سال آینده است.

و اما در بین فلزات صنعتی، قیمت مس در معاملات آسیایی روز سه‌شنبه افزایش یافت و در بحبوحه‌ی خوش‌بینی‌ها نسبت به چشم‌انداز این فلز قرمز در سال 2024، روند رشدهای اخیر را امتداد داد. در همین راستا، معاملات آتی مس در پایان ماه مارس با 0.4 درصد افزایش، به 3.9153 دلار در هر پوند رسید.

ناگفته نماند علاوه بر اینکه کاهش اخیر دلار، یک نقطه‌ی کلیدی برای حمایت از فلز قرمز بوده است، انتظاراتی مبنی بر بهبود تقاضا در سال 2024 نیز توانست به مس کمک کند. البته این انتظارات به ویژه به لطف افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی در سراسر جهان برانگیخته شده است، چرا که مس یک جزء کلیدی در باتری‌ها و سیستم‌های الکترونیکی است. گذشته از آن، به دلیل تعطیلی معادن بزرگ در پاناما و پرو انتظار می‌رود که عرضه مس کاهش یابد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما