سرمایه گذاری در بازار طلا چقدر به صرفه است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: یک عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره به صرفه بودن یا نبودن خرید طلای ۱۸ عیار توضیحاتی داد.

سرمایه گذاری در بازار طلا چقدر به صرفه است؟

ابراهیم محمدولی در پاسخ به این سئوال که آیا خرید طلای ۱۸ عیار در شرایط کنونی ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ گفت: در چند روز گذشته طلا پس از یک صعود دوباره با افت قیمت روبرو شد، به همین دلیل مردم گمان می کنند این تغییرات و ارزانی ادامه دار است و برخی اینگونه پیش بینی کرده اند که طلای ۱۸ عیار کاهش بسیاری خواهد داشت در صورتی که اینطور نیست و خریداران نباید انتظار کاهش قیمت‌ها و رسیدن طلا به ۲ میلیون تومان را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگرچه برخی اتفاقات کاملا غیر منتظره است مانند همان افزایش قیمت انس جهانی که در چند روزه گذشته شاهد آن بودیم و اکنون به زیر ۲ هزار دلار رسیده است. همین مسئله باعث شد قیمت سکه و طلا پایین بیاید. این قبیل نوسان ها در بازار طبیعی است. ممکن است فردا اتفاقی بیفتد و بازار دستخوش تغییراتی شود. مردم نباید تحت تاثیر برخی اتفاقات عجولانه تصمیم بگیرند.

محمدولی با توصیه به خریداران طلا اضافه کرد: بارها به خریداران و سرمایه گذاران طلا توصیه کرده ایم که برای سرمایه گذاری در این حوزه به فکر سوددهی کوتاه مدت نباشند خرید و فروش زیر ۶ ماه برای طلا سودی ندارد. اگر کسی می خواهد در بازار طلا وارد شود و در این مسیر سرمایه گذاری کند باید بلند مدت و چند ساله باشد.

محمدولی اظهار کرد: در حال حاضر بازار در رکود بسر می برد و تقاضا هم کم شده است.

امروز سه‌شنبه ۲۱ آذر تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار و سکه یک‌ گرمی ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما