اگر از بی خوابی رنج می برید دوای دردتان اینجاست

طلا و جواهر اقتصاد 100: افراد کمی هستند که شاید شناختی از سنگ عقیق نداشته باشند و از خاصیت­های سنگ عقیق که اغلب در شعبده بازی بهره گرفته میشد، تا اقسام مختلف سنگ عقیق تا جایی که پیشینه­ای در طرح­ها و رنگ­های متنوع داشت، همه چیز آن را به گوهری خاص تبدیل می­کرد.

اگر از بی خوابی رنج می برید دوای دردتان اینجاست

گوناگونی رنگ ­ها در سنگ عقیق

این جواهر رنگارنگ در بیشتر از 30 رنگ گوناگون در طبیعت یافت می­گردد و این کانی به دلیل خصوصیت رنگ و تجلی­هایی که از خود نشان می­دهد در زمره سنگ­های نیمه قیمتی قرار دارد. طیف گسترده­ای از رنگ­ها مثل: سفید، خاکستری، قهوه­ای، قرمز، صورتی و حتی مشکی در آنها مشاهده می شوند.

خواص سنگ عقیق

همینطور این جواهر جادویی در پیشگیری از بی­خوابی اثر آرامش بخشی دارد و بهره گیری از آن برای دیدن خواب­های خوش از دیگر خواص سنگ عقیق است. از نظر جسمی برای بهبود گردش خون، درمان بی ­نظمی­های پانکراس، تمیز کردن و مرمت پل بین قلب و ذهن سودمند است.

از عوامل اساسی موثر بر رنگ آن می توان شکل میکروسکوپی، وجود اجزاء مایع، جامد، گاز و به ویژه وجود عنصر­های فلزی رنگ ساز مانند آهن، کروم، مس، تیتانیوم، منگنز، کبالت و … ذکر کرد. برخی از کانی­های نیمه قیمتی عقیق به سبب کیفیت نامناسب رنگ دارای ارزش جواهری کمی هستند که با رنگ­آمیزی تصنعی می­توان آن را افزایش داد. رنگ­آمیزی ساختگی سنگ­های نیمه قیمتی به طور کلی به یکی از سه روش زیر انجام میشود:

حرارت دادن

بهره­گیری از محلول­های شیمیایی

تابش پرتو­های رادیواکتیو

انواع سنگ عقیق

عقیق برای هزاران سال به سان یک سنگ قیمتی کاربرد داشته است و شاعران فارسی زبان به کرات نام این سنگ را در اشعار خود به کار برده اند. اگرچه در مقاطعی از رواج افتاد، اما امروز به روزهای شکوه خود بازگشته است و رایج ترین برش ها کبوچان و بید است که جهت تزئین انگشتر، گوشواره، آویز و سایر زیور آلات استفاده میشود.

انواع سنگ‌های عقیق به طور معمول به‌ صورت لایه­های دایره‌ای یا مسطح دیده میشوند، اما وجود ناخالصی­ هایی با شکل­های گوناگون که گاهی تصویر گیاهان، جنگل یا منظره­ای را تولید می­کنند، ارزش آن­‌ها بیشتر میشود. فروشگاه دکوریکور ارائه دهنده انواع زیورآلات نقره با جدیدترین طرح و مدل و مناسب ترین قیمت می باشد. پیشنهاد می کنیم از جدیدترین مدل های انگشتر نقره در فروشگاه دکوریکور دیدن نمایید.

انواع سنگ عقیق

انواع سنگ عقیق و خواص آنها

گوناگونی این اقسام باعث تولید نام های متنوعی شده، از جمله:

عقیق ژئود

ژئود بلورها یا گوی­های درشت عقیق گرد و توخالی در نواحی آتشفشانی است که با بلورها و کریستال­های کوارتز کوچک پر شده اند. بدرستی دلیل تولید این کریستال های کوچک زیبا به میلیون­ها سال قبل برمی­گردد. در یک روند خیلی طویل، زمانی که آب درون گودال های سنگ‌های آذرین توخالی رخنه می‌کند و مواد سیلیسم و کلسیت محلول در آب، درون سنگ راه یافته و به دیواره آن متصل می­گردد که برجسته ترین منابع آنها مصر، برزیل، اروگوئه و اسکاتلند هستند.

عقیق نواری

رایج­ترین نوع عقیق است که با نوارهای معمولی روشن و تیره دیده میشود.

عقیق­های منظره­ای

وجود اقسام ناخالصی­ های قهوه ای و قرمز در آنها مناظر زیبایی از جمله دریاچه­ها، درختان و … را تولید می ­کنند.

عقیق آتشین

حاوی ناخالصی­های لیمونیت است که در صورت تراش و صیقل دادن سنگ، واقعه­ای مثل شعله آتش در داخل جواهر دیده میشود.

عقیق چشمی

دارای دایره­های هم مرکز با دایره تیره رنگ است.

عقیق آگوتنیوا

این سنگ بیشتر رنگ­های بنفش و صورتی دارد و در منطقه آگوانیوا مکزیک پیدا میشود.

عقیق میان­تهی

این نوع دارای بخش­های پوک و سوراخ مانند در داخل است.

عقیق کاندور

این نوع با رنگ های روشن نخستین بار توسط لوئیس د لوس سانتوس در سال 1993 در ناحیه سان رافائل آرژانتین یافت شد و به دلیل نقش های مخصوص به خود در میان مجموعه داران محبوبیت دارد. زمانی که در این کشف کرکس های پرنده را دید، آن را عقیق کرکسی نامید.

عقیق ابری

این سنگ نیز دارای رنگ خاکستری و لکه های مه مانند و تار است.

عقیق آبی نواری

عقیق آبی نواری دارای طرح ساختاری سخت و نوارهای آبی روشن و سفید بوده که بیشتر سنگ های مرغوب آن از آفریقای جنوبی استخراج میشود.

خواص سنگ عقیق

این سنگ­ها بسته به رنگ و یا گونه نوشته کنده کاری روی آن­ها در انواع گوناگون افسون استفاده میشود که آنها انرژی­های باستانی و کهن دارند.

خاصیت ­های سنگ عقیق نواری آبی

انواع سنگ های عقیق آبی نواری برای افرادی که در انتقال پیام کلامی خود به دیگران مسئله دارند یا افرادی که به دنبال صحبت متبحرانه هستند مفید است. این سنگ به فرد کمک می کند تا کلمات مساعد را برای به اشتراک گذاشتن و بیان بالاترین حقیقت شخصی بیابد.

خواص سنگ عقیق از دیدگاه ماورایی

این جواهر یکی از کهن­ترین سنگ­های دیرینه شفابخش و خوش شانس است توسط این سنگ می­توان توانایی گزینش بین دوستان حقیقی و دروغین را پیدا کرد. این سنگ حافظه، تمرکز و پایداری فرد را ازدیاد می بخشد. سنگ عقیق به سنگ حقایق نیز معروف است و اگر کسی در محضر این سنگ باشد زبانش به حقیقت باز می­گردد و این جواهر جسارت را فزونی می­یابد.

  گوشواره های رنگی مخصوص انواع استایل ها

عقیق­های آتشین با نشاط دنیای مادی ارتعاش می ­یابند که وسیله­ای بی مثال برای افرادی هستند که به آزمودگی درونی بدنی نیاز دارند. نوع آتشین سنگ جوانی دیرینگی است و احساس زنده­ دلی را به سلامت عمومی انسان می­آورد. 

عقیق یک سنگ محافظ در بلایای طبیعی است

در عهد عتیق، جهت پیشگیری گیری از طوفان و رعد و برق، مراقبت از کودکان در برابر خطر، به خصوص برای جلوگیری از زمین خوردن آنها در مواقع بازی به کار برده میشد. هر چند حکایت هایی وجود دارد که به ما گوشزد می­کند جادوگران ایرانی از خواص سنگ عقیق برای انحراف طوفان­های ناخواسته بهره می­جویند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما