قیمت طلا در جهت عکس روند قبل

طلا و جواهر اقتصاد 100: با بروز انتظاراتی مبنی بر عدم افزایش نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو، طلا امروز بخشی از روند نزولی اصلاحی قبلی خود را معکوس کرد.

قیمت طلا در جهت عکس روند قبل

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) در طول جلسه‌ی آسیایی روز پنج‌شنبه، مقداری خرید در کف را جذب، و بدین ترتیب، بخشی از نزول اصلاحی روز قبل را از مجاورت قله ماهانه معکوس می‌کند.

گفتنی است در بحبوحه‌ی انتظارات قوی مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره در ایالات متحده به اوج خود رسیده است، حرکت بهبود دو روزه دلار آمریکا (USD) از پایین‌ترین سطح خود از 31 آگوست که روز سه‌شنبه لمس شد، نزدیک به میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA) متزلزل شد. البته کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده نیز در تقویت این روند بی‌تأثیر نبود، چرا که نه‌تنها نقش باد موافق را برای فلز زرد غیر بازده دارد، بلکه دلار را نیز تضعیف می‌کند.

با این حال، این فلز گرانبها زیر سطح روانی 2000 دلار باقی مانده است. به علاوه، از آنجا که در تعطیلات شکرگزاری ایالات متحده، حجم معاملات آنچنان بالا نیست و فلز زرد، در آستانه‌ی مرز افقی 2010 دلار، دستخوش شکست‌های مکرر می‌شود، قبل از انجام شرط‌بندی‌های صعودی جدید پیرامون قیمت طلا، موضع احتیاط ضروری خواهد بود.

با این وجود، انتظارات مبنی بر رویکرد تندروانه‌ی فدرال رزرو ممکن است همچنان به عنوان یک بادگیر برای طلا XAU/USD عمل کند و این بدان معناست که هرگونه کاهش اصلاحی همچنان به عنوان یک فرصت خرید تلقی می‌شود و به احتمال زیاد محدود باقی می‌ماند.

گفتنی است ظهور فروش جدید پیرامون دلار آمریکا مانند گذشته به قیمت طلا کمک می‌کند تا در جریان نشست آسیایی روز پنج‌شنبهِ، بار دیگر کشش مثبت را به دست آورد. البته زمزمه‌هایی در بازارها مبنی بر عدم افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو شکل گرفت که بهبود دلار آمریکا را دچار تزلزل کرد.

با این حال، سیاستگذاران ضمن اینکه در مقام تکرار موضع خود در مورد بالاماندن نرخ‌ها به مدت طولانی‌تر بر آمدند، خاطرنشان کردند که در صورت پیشروی نامطلوب در مهار تورم، به تشدید بیشتر سیاست‌ها متعهد می‌مانند.

البته فعالان بازار با احتمال بیش از 50 درصدی بر این باورند که بانک مرکزی آمریکا تا ماه مه 2024 کاهش نرخ‌های بهره را آغاز خواهد کرد.

در چشم‌انداز داده‌های کلیدی، اطلاعات بازار کار ایالات متحده و احساسات مصرف‌کنندگان که روز چهارشنبه منتشر شد، نقش مهمی در نوسانات بازار داشت. در همین راستا، براساس داده‌ها، درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری، بیش از حد انتظار در هفته‌ی گذشته کاهش یافت و به 209 هزار نفر یا پایین‌ترین سطح در بیش از یک ماه گذشته رسید.

افزون بر آن، نظرسنجی دانشگاه میشیگان نیز از افزایش انتظارات تورمی مصرف‌کنندگان ایالات متحده برای دومین ماه متوالی در نوامبر خبر داد. سایر داده‌های ایالات متحده حکایت از کاهش تقاضای اقتصادی برای سفارش‌های کالاهای تولیدی طولانی‌مدت آمریکا در ماه اکتبر دارد.

قیمت طلا باید از سد قوی 2010 دلار عبور کند تا گاوها بتوانند کنترل کوتاه‌مدت خود را بار دیگر، به دست آورند.

گفتنی است از سطوح فعلی، هر حرکت بعدی فراتر از مرز 2000 دلار ممکن است همچنان با مقاومت سخت در نزدیکی منطقه 2007 دلار مواجه شود. به علاوه، برخی از خریدهای متعاقب، که منجر به شکست بعدی از سد 2009 تا 2010 دلار می‌شود، یا اوج چند ماهه که در اکتبر به ثبت رسید، نقش یک محرک جدید را برای معامله‌گران صعودی ایفاء می‌کند. پس از آن قیمت طلا ممکن است حرکت مثبت را به سمت مقاومت میانی 2022 دلار در مسیر رسیدن به مانع مربوطه‌ی بعدی در نزدیکی منطقه 2040 دلار تسریع بخشد.

از سوی دیگر، منطقه 1989-1988 دلار احتمالاً از نزولی فوری پیش از منطقه 1979-1978 دلار و کف قیمت هفتگی، در حدود منطقه 1965 دلار محافظت می‌کند. ناکامی در دفاع از سطوح حمایتی گفته‌شده ممکن است باعث فروش فنی تهاجمی شود و قیمت طلا را به سمت میانگین متحرک ساده 200 روزه (200-SMA) که در حال حاضر در حدود سطح 1940 دلار است، بازگرداند که البته تلاقی میانگین متحرک ساده 50 و 100 روزه، حول منطقه 1933-1932 دلار را به دنبال دارد که اگر قاطعانه شکسته شود ممکن است سوگیری کوتاه‌مدت را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر دهد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما