آیا موقعیت طلا تثبیت می‌شود؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی انتشار صورتجلسه‌ی آخرین نشست فدرال رزرو، بهای طلا به زیر مرز 2000 دلار سقوط کرد.


آیا موقعیت طلا تثبیت می‌شود؟

به گزارش اینوستینگ، قیمت طلا امروز به زیر مرز 2000 دلار سقوط کرد. این سقوط، تحت تاثیر محتوای صورتجلسه‌ی آخرین نشست فدرال رزرو اتفاق افتاد که گواه آمادگی مقامات برای تداوم اقدامات تهاجمی علیه تورم بود.

با وجود برخی حمایت‌ها از طلا که ناشی از تضعیف دلار پس از بازگشت اخیر آن است، این موضع جنگ‌طلبانه سرمایه‌گذاران را بر آن داشت که در موضع احتیاط قرار بگیرند.

صورتجلسه‌ی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که روز سه‌شنبه منتشر شد، به احتمال افزایش نرخ بهره اشاره کرد و گمانه‌زنی‌هایی را در بازار پیرامون کاهش احتمالی نرخ بهره از اوایل ماه می سال آینده برانگیخت.

گفتنی است که این حدس و گمان‌ها، حرکت دلار را، حتی با اینکه از پایین‌ترین سطح خود در پایان ماه اوت در برابر ارزهای اصلی بهبود یافته، تحت کنترل گرفته است.

از سوی دیگر، گرچه طلا سیگنال‌های فنی متفاوتی دریافت می‌کند، اما نتوانست جایگاه خود را بالای 2000 دلار به تثبیت برساند. نوسانگرهای مثبت نیز بر خوش‌بینی محتاطانه‌ای اشاره دارند که در صورت عبور طلا از سطوح مقاومت فوری حاکم می‌شود.

در حال حاضر، پشتیبانی بین 1991 تا 1990 دلار وجود دارد، البته خطر کاهش بیشتر به سمت کف‌های هفتگی نزدیک به 1965 دلار و مناطق بحرانی در حدود 1938 الی 1939 دلار نیز وجود دارد که شاخص‌های میانگین متحرک ساده (SMA) آن سطوح را منعکس می‌کنند.

و اما در چشم‌انداز رویدادها و داده‌های کلیدی، تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به دنبال توافق اسرائیل و حماس مبنی بر تبادل گروگان‌ها و زندانیان، و متعاقب آن، آتش‌بس موقت، فروکش کرده است. در عین حال، فروش مسکن موجود در ایالات متحده در ماه اکتبر با نرخ سالانه‌ی تعدیل‌شده فصلی کمی کمتر از چهار میلیون واحد به پایین‌ترین حد خود رسید که حکایت از سردشدن بازار مسکن دارد. 

در حال حاضر، داده‌های اقتصادی آتی ایالات متحده برای رهنمون بیشتر در مورد جهت‌گیری بازارها در کانون توجه معامله‌گران خواهد بود که شامل مطالبات اولیه هفتگی بیکاری و سفارشات کالاهای بادوام است. 

افزون بر آن، شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان نیز برای سنجش اعتماد مصرف‌کننده نیز به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما