افزایش قیمت طلا ، حتمی یا محتمل؟!

طلا و جواهر اقتصاد 100: گرچه بهای طلا امروز با کاهش مواجه شد، اما به کمک برخی عوامل همچون کاهش نگرانی‌ها پیرامون افزایش نرخ بهره، توانست سودهای هفته قبل را حفظ کند.

افزایش قیمت طلا ،  حتمی یا محتمل؟!

به گزارش  اینوستینگ، قیمت طلا در روز دوشنبه کاهش یافت، هر اونس طلا ثابت در 1982.49 دلار بود، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در دسامبر در 1984.85 دلار در هر اونس ثابت ماند.

گرچه فلز زرد در این روز با افت قیمت مواجه شد، اما همگام با کاهش نسبی نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ‌های بهره‌ی آمریکا و همچنین افت ارزش دلار، بخش عمده‌ای از سودهای هفته‌ی گذشته را حفظ کرد.

از آنجا که مجموعه‌ داده‌های حاکی از نیروی کار ضعیف و تورم در هفته‌ی گذشته، معامله‌گران را به سوی این تفکر هدایت کرد که فدرال رزرو، کار خود را با افزایش نرخ بهره به اتمام رسانده است و به این ترتیب، دلار ضعیف‌تر به قیمت کالاها در سراسر جهان کمک کرد. البته این تصور، علاوه بر آنکه دلار را به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر رساند، از بازدهی خزانه‌داری نیز کاست.

از سوی دیگر، به دنبال این سناریو، طلا بار دیگر در سطح مطلوب 2000 دلار در هر اونس قرار گرفت که حکایت از افزایش بیش از 2 درصدی در هفته‌ی گذشته داشت و از این رو می‌توان نتیجه گرفت که  طلا یکی از ذینفعان اصلی این داستان بود.

در حال حاضر، فعالان بازار، احتمال کاهش نرخ بهره را از مارس 2024 از سوی فدرال رزرو در نظر دارند، گرچه ابزار نظارت بر نرخ CME تنها 30 درصد احتمال چنین سناریویی را منعکس می‌کند.

با نگاهی به افق کوتاه‌مدت، بازارها دقیقاً بر روی صورتجلسه‌ی اواخر اکتبر فدرال رزرو متمرکز شده‌اند که در آن، احتمال ثابت‌ماندن نرخ‌ها و البته بالاماندن آنها به مدت طولانی‌تر، موضوعی پذیرفته‌شده است. 

با این وجود، در سایه‌ی داده‌های ضعیف تورم و نیروی کار که حکایت از سردی اقتصاد ایالات متحده دارد، تقریباً اکثریت فعالان بازار بر این باورند که بانک مرکزی، دیگر نرخ‌های بهره را افزایش ندهد.

اما با توجه به اینکه نرخ‌های بالا هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در شمش را بالا می‌برد، چشم‌انداز افزایش نرخ‌ها برای مدت طولانی‌تر، حامل خبر بدی برای قیمت طلا خواهد بود. البته انتظار می‌رود این تصور هر گونه افزایش عمده‌ی طلا را در ماه‌های آینده محدود کند.

از سوی دیگر، با وجود چشم‌انداز اقدامات محرک بیشتر در چین، مس در بین فلزات صنعتی با افزایش 0.6 درصدی، به بالاترین سطح 1 تا 5 ماهه رسیدند. در واقع روز دوشنبه پس از اینکه مقامات چینی قول دادند حمایت‌های سیاسی بیشتری از بخش املاک و مستغلات این کشور که عامل اصلی تقاضای مس است، اعمال کنند، مس به بالاترین حد در یک ماه گذشته رسید.

در همین راستا، معاملات آتی مس نیز با 0.6 درصد افزایش به 3.7557 دلار در هر پوند رسید که بالاترین سطح از اوایل ماه اکتبر رسید.

افزون بر آن، بانک مرکزی چین به منظور تقویت بهبود اقتصاد محلی، نرخ اولیه وام معیار خود را در پایین‌ترین حد خود نگه داشت. این بانک همچنین در راستای حمایت رشد، حدود 80 میلیارد یوان نقدینگی به اقتصاد تزریق کرد. بدیهی است که اقدام با توجه به اینکه منجر به بهبود رشد اقتصادی در بزرگترین واردکننده مس جهان می‌شود، به منزله‌ی  حمایتی کلیدی از تقاضای مس خواهد بود. 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما