آیا از سیاه شدن پوست توسط طلا خسته شده‌اید؟ + ترفندهای خانگی

طلا و جواهر اقتصاد 100: آیا پوست شما هم با طلا سیاه شده است؟

آیا از سیاه شدن پوست توسط طلا  خسته شده‌اید؟ + ترفندهای خانگی

چرا طلا، پوست را سیاه می‌کند؟

عوامل متعددی وجود دارد که باعث سیاه شدن پوست با طلا می‌شود که شاید برخی از عوامل آن تا کنون شناخته شده نباشد؛ اما عواملی که به صورت مستقیم و آشکارا باعث ایجاد سیاهی روی پوست می‌شود از این جمله می‌باشند:

متهم‌های ردیف اول: مس ( Copper ) و نیکل ( Nickel )

طلای خام، طلایی ۲۴ عیار و بسیار نرم است، سازندگان مصنوعات طلا معمولاً برای آنکه طلاجاتی با استحکام بیشتری بسازند، کمی عیار طلا را پایین می‎آورند که برای این منظور از فلز مس استفاده می‌کنند. جا دارد که یادآوری کنیم عیار طلا استاندارد در کشور ما ۱۸ یا ۷۵۰ است. برخی سازندگان برای ساخت طلای ۱۸ عیار به جای استفاده از مس با کیفیت از مس بی‌کیفیت استفاده می‎کنند؛ در نتیجه با ایجاد کوچکترین رطوبتی روی طلا ردی سبز رنگ بر دست شما به جا می‎ماند.

علاوه بر این نیکل موجود در طلای سفید نیز می‌تواند عاملی برای سیاه شدن دست شما باشد؛ تماس نیکل با پوست درست واکنشی شبیه مس را به دنبال دارد با این تفاوت که به جای رنگ سبز رَد سیاهی را بر روی پوست شما به جا می‎گذارد. جالب است بدانید بیشتر طلاهای سفید از ترکیب نیکل و طلای زرد ساخته می‌شود و بعد از ساخت، طلا را با رودیم روکش می‌کنند تا هم طلا براق‎تر شود و هم پوست از برخورد با فلز نیکل در امان بماند اما بعد از مدتی روکش رودیم از بین می‌رود و پوست در معرض نیکل موجود در طلای سفید قرار می‌گیرد و باعث سیاه شدن پوست شما می‌شود؛ پس به همین دلیل است گاهی اوقات طلاهای سفید بیشتر از طلاهای زرد پوست ما را سیاه می‌کنند و این فقط به دلیل نیکل موجود در آن است.

 جای هیچ نگرانی نیست اگر طلایتان پوست دستتان را سیاه می‎کند از ارزش آن چیزی کم نمی‌شود و همچنین نشانه‌ی پایین بودن عیار و تقلبی بودن طلا نیست، فقط شاید مجبور باشید دفعات بیشتری آن را آبکاری کنید!

تعریق بدن

همانطور که می‌دانید عرق بدن برخی از انسان‌ها کمی تند و تیز است که این به شرایط بدن و خوراک و فعالیت‌های روزانه‌ی هر فردی بستگی دارد. حال اگر عرق بدن کمی اسیدی باشد با لایه‌ای از طلا واکنش می‎دهد و موجب سیاه شدن خود طلا و پوست می‌شود.

مواد شوینده و آرایشی و غذایی

مواد شوینده و غذایی به دلیل داشتن اسید مثل آبلیمو و همچنین بسیاری از مواد آرایشی به دلیل داشتن موادی مثل اکسید روی و سرب به سرعت روی طلاجات اثر می‎گذارد و با گذشت زمان به یک ساینده‌ ملایم برای طلا تبدیل می‌شوند، در این میان فقط مقداری رطوبت و تعریق کافیست تا بر روی طلا تاثیر بگذارد و باعث شود خود طلا و پوست شما سیاه یا سبز تیره شود.

کم خونی و استفاده از برخی داروها

کمی خونی و فقر آهن و همچنین استفاده از برخی از داروها موجب اسیدی شدن خون می‌شود، در این صورت PH افزایش می‌یابد؛ حال هر چقدر PH خون بالاتر باشد خون اسیدی‌تر است که نتیجه‌اش ایجاد واکنش با مس و نیکل در آلیاژ طلا می‌شود و به سبب همین، طلا پوستتان را سیاه می‌کند.

عیار طلا

علاوه بر گفته‌های بالا عیار طلا نیز روی سیاه شدن پوست تاثیر زیادی دارد یعنی هرچه عیار طلا پایین‌تر باشد امکان گذاشتن رد سیاهی که بر پوست می‌گذارد بیشتر است و همچنین ردی که می‌گذارد به دلیل ناخالصی بیشتر ( مس یا نیکل بیشتر ) پر رنگ‌تر و تیره‌تر است. در تصویر زیر می‌توانید ردی که از سیاه شدن پوست با استفاده‌ی طلای ۱۸ عیار بر جا می‌ماند را با رد سیاهی که با استفاده از طلای ۱۴ عیار روی پوست می‌ماند مقایسه کنید.

چرا گاهی اوقات پوست بر اثر برخورد با طلا قرمز یا سبز می‌شود؟

در بسیار از اوقات دیده شده است پوست در هنگام برخورد با طلا سیاه و مشکی نمی‌شود بلکه به رنگ سبز یا قرمز درمی‌آید، اما دلیل ایجاد آن چیست؟ باید بگوییم باز هم دلیل آن به ناخالصی‌های طلا و فلزاتی که با طلا ترکیب می‌شوند، برمی‌گردد. برای مثال وجود مس در آلیاژ طلا روی برخی از پوست‌ها به جای ردی سیاه، ردی سبز به جا می‌گذارد و یا ممکن است فلز نیکل و سایر فلزات پایه در ترکیب طلا ردی قرمز روی پوست ایجاد کنند و باعث حساسیت پوستی شود و همانطور که در بالا هم گفتیم ممکن است به دلیل نقره موجود در طلا پوست ما سیاه شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما