این انگشتر برای ازدواج و بخت گشایی بی نظیر است

طلا و جواهر اقتصاد 100: شما را با سنگ و دعای شرف الشمس آشنا کرده و سپس به جزئیات می پردازیم . سنگ شرف الشمس ، در واقع همان سنگ عقیق زرد است که به آن سنگ شرف الشمس نیز می گویند . سنگ عقیق ابتدا در زمان های گذشته در سرزمین یمن و رود خانه ی سیسیل یافت شده و گسترش پیدا کرده است . این سنگ در انواع مختلفی از رنگ ها وجود دارد و هر یک زیبایی خاص خود را دارد .

این انگشتر برای ازدواج و بخت گشایی بی نظیر است

​از گذشته تا کنون دعای شرف الشمس که یکی از پر خاصیت ترین و محبوب ترین دعاها بوده و بسیار در بخشی از زندگی انسان ها تاثیر گذار است و متاسفانه امروزه بیشتر مردم از آن نا آگاه بوده و چندان اطلاعاتی در باره ی آن و خواص موجود در آن ندارند . 

این رنگ ها شامل : سنگ عقیق زرد ، عقیق سرخ ، عقیق سیاه یا تیره ، عقیق یمانی ، عقیق سلیمانی ، عقیق دلبربا و غیره که هر یک خواص خود را دارد .

علاوه بر این ها ، باور اشتباهی که مدت هاست در میان مردم رواج یافته و آن ها را با این عنوان به انحراف کشیده است ، این است که شرف الشمس به تنهایی پر از خاصیت است و از آن به نیکی یاد شده و از زمان پیامبر و ائمه تاکنون به داشتن آن توصیه شده است ، اما در اصل اینطور نبوده و کاملا مخالف می باشد ، چرا که شرف الشمس دعایی است که حاوی چند ذکر از پرودگار بوده و از  قران کریم ، تورات و انجیل گرداوری و یافت شده است و بعد بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی شده است .

برخی بر این این عقده اند که شرف الشمس 5 نام اعظم از پروردگار است که هیچگاه کامل حکاکی نمی شود و رمز گذاری می شود . بدین صورت که نام هایی از جمله : رحمن ، نور ، مومن ، الله و جمیل که به ترتیب ، به صورت : ر ، ن ، م ، ا ، ج حک می شود .

دعای شرف الشمس هر سال فقط در یک روز ، آن هم 19 فروردین هر سال از طلوع خورشید تا غروب خورشید با رعایت اصول و اداب خاص خود باید حک شود و سایر روز های سال مجاز نبوده و توصیه نمی شود .

به همراه داشتن سنگ عقیق با حکاکی دعای شرف الشمس بر روی آن ، تفاوتی میان زن و مرد نداشته و برای همه قابل است .

همچنین این سنگ کاربرد و خواص بسیاری دارد که ی نهایت در زندگی انسان ها تاثیر داشته و شاید مردم متوجه ان نشوند اما بیش از اندازه نقش موثری در عملکرد و زندگی افراد دارد که در ادامه ی مطالب بیشتر به خواص ان می پردازیم .

خواص شرف الشمس برای ازدواج

دعای شرف الشمس علاوه بر خواص های متعددش ، یکی از پر خاصیت ترین میان ان ها ، بر ازدواج جوانان است که تاثیر بسیار زیادی در ازدواج جوانان داشته و ان ها را یاری می کند . در روایت ها نقل شده است که اگر دختری ، نتوانسته است ازدواج کند ، اگر شرف الشمس به همراه خود داشته باشد ، ازدواج برای او مهیا و آسان می گردد .

به همین دلیل توصیه شده است ، جوانان اعم از دختران و پسران ، با به همراه داشتن سنگ عقیق زرد که دعای شرف الشمس بر روی ان حکاکی شده است را در قالب انگشتر ، گردنبند یا دستبند همراه خود داشته باشند و از ته دل دعا کنند . خداوند دعای انان را مورد اجابت قرار می دهد و بخت دختران را باز می کند و پسران را در امر ازدواج یاری می کند . پس در خرید انگشتر حتما به این نکات توجه کنید .

خاصیت سنگ شرف الشمس

در امر ازدواج ، مهم ترین خاصیتی که در شرف الشمس وجود دارد ، این است که ک محبت را میان زن و شوهر افزایش می دهد و ازدواج را اسان می کند . و در مواردی دیگر ، خاصیت سنگ شرف الشمس ، از 2 دیدگاه قابل بررسی است :

خواصی که در خود سنگ عقیق زرد موجود است .

قدرت نام پرودگار که پشت نگین عقیق حکاکی می شود .

علاوه بر این ها ، سنگ شرف الشمس ، خواص دیگری هم دارد که هم بر جسم انسان و هم بر روح و روان ان تاثیر می گذارد که بخشی از ان ها را برایتان باز گو می کنیم :

گشایش در کار ها

کسب حلال

افزایش رزق و روزی

در مان ماندن از شر شیطان

، دفع بلا

چشم زخم

امنیت در سفر

دفع فقر و تنگ دستی

محافظت از مال و اموال

دور ماندن از بیماری ها

بهبود روند انواع بیماری ها از جمله : درد های مزمن و سطحی

تقویت عزت نفس

افزایش اعتماد به نفس

بهبود عملکرد بدن و مغز

محافظ بودن از گزند حیوانات

شرف الشمس از دید علما و ائمه

ائمه ی اطهار ، خودشان علی رغم استفاده از انگشتر عقیق ، استفاده از آن را برای مسمانان توصیه می کردند . امام صادق ( ع ) در این باره فرموده اند : هر کس انگشتر شرف الشمس در دست کند ، عاقبت بخیر خواهد شد .

همچنین از امام موسی کاظم ( ع ) نقل شده است که فرمودند : انگشتر زرد در دست کنید ، چرا که موجب اسانی می گردد و در آن هیچ دشواری نباشد .

متن دعای شرف الشمس

متن دعای شرف الشمس بدین گونه است : بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه‍ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

نکات مهم در مورد شرف الشمس

توصیه شده است که هنگام به همراه داشتن شرف الشمس ، پاکی و طهارت رعایت شود .

هنگام نماز ، بهتر است ان را در دست یا گردن داشته باشید ، چرا که دعایتان مورد قبول خداوند قرار می گیرد .

کسانی که مشکل در امر ازدواج دارند حتما ان را تهیه نمایند و به همراه داشته باشند .

اداب آن به درستی رعایت شود .

از بردن ان به مکان الوده و نامناسب از جمله سرویس بهداشتی خود داری شود .

هنگام حکاکی ، اصول و قواعد و اداب آن به درستی رعایت گردد .

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما