سنگین‌ترین بار، بر دوش نقره!

طلا و جواهر اقتصاد 100: نقره اخیرأ تحت فشار اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و تقویت دلار آمریکا، برجسته‌ترین افت قیمت خود را تجربه کرد.

سنگین‌ترین بار، بر دوش نقره!

​به گزارش بهای نقره‌ (XAG/USD) کاهش شدیدی را به ثبت رساند و به حوالی سطح 22.00 دلار رسید.

گفتنی است در بحبوحه‌ی افزایش ریسک در میان سرمایه‌گذاران، فلز سفید تحت فشار اظهارات جنگ‌طلبانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و تقویت دلار آمریکا، اخیرأ برجسته‌ترین افت خود را تجربه کرد.

پاول صراحتأ به ضرورت افزایش نرخ بهره در صورت بالاماندن تورم از هدف فدرال رزرو اشاره کرد که این اظهارات، نه‌تنها منجر به تقویت ارزش دلار شد، بلکه فشار نزولی بر قیمت نقره را نیز رقم زد.

علاوه بر آن، سیاستگذاران فدرال رزرو مری دالی و توماس بارکین نیز در مورد افزایش نرخ بهره، بر عدم اطمینان تصریح کردند.

از آنجا که علاوه بر نگرانی‌های تورم جهانی، امکان انقباض بیشتر همچنان ادامه دارد، معامله‌گران قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال رزرو، احتمال 22 درصد افزایش بیشتر نرخ بهره را تا ژانویه برآورد می‌کنند.

در حال حاضر، با وجود جو محتاطانه‌ی بازار، داده‌های آتی در مورد تورم قیمت مصرف‌کننده و گزارش خرده‌فروشی، در کانون توجه معامله‌گران خواهد بود.

اما با نگاهی به چشم‌انداز نزولی نقره، بازدهی اوراق 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافته است که حکایت از نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تورم آینده و جهت‌گیری‌های سیاست پولی دارد. در عین حال، در صورت عدم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی یا فقدان گزارش‌های اقتصادی ناامیدکننده از سوی ایالات متحده، به نظر می‌رسد چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای نقره رو به افول باشد.

ناگفته نماند در آستانه‌ی انتشار آمار تورم ایالات متحده در ماه اکتبر، عدم قطعیت‌‌های کنونی در فضای بازار، قیمت نقره را در اوج نگه داشته است.

از سوی دیگر، سرعت حرکت تورم به سمت هدف 2 درصدی کاهش می‌یابد و این امر، شرط‌بندی‌ها را مبنی بر رویکرد سختگیرانه‌ی فدرال رزرو برمی‌انگیزد. در این بین، شاخص دلار آمریکا (DXY) در تلاش است تا به بالای مقاومت فوری 106.00 صعود کند.

اما در حوزه‌ی داده‌ها، انتظار می‌رود شاخص قیمت اصلی مصرف‌کننده در مقیاس ماهانه و سالانه (CPI) به ترتیب با سرعت ثابت 0.3٪ و 4.1٪ در حال افزایش باشد.

قیمت نقره پس از آزمایش شکست شکل‌گرفته در محدوده 22.37-23.70 دلار در مقیاس چهار ساعته، مسیر نزولی خود را از سر گرفت.

گفتنی است از آنجا که فلز سفید به زیر میانگین متحرک نمایی 200 دوره‌ای (200-EMA) که حدود 22.70 دلار قرار دارد، کاهش یافته است، تقاضای کوتاه‌مدت برای فلز سفید همچنان ضعیف است.

شاخص قدرت نسبی (14-RSI) به محدوده نزولی 20.00-40.00 تغییر مسیر داده است که حکایت از شکل‌گیری حرکت نزولی دارد.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما