آنچه در انتظار بازار طلاست!

طلا و جواهر اقتصاد 100: تحلیلگران شورای جهانی طلا بر این باورند که اکتبر یک ماه تاریخی برای بازار طلا بود، چرا که فلز زرد در ماه اکتبر، رکوردی در قیمت بسته‌شدن را ثبت کرد.

آنچه در انتظار بازار طلاست!

به گزارش «کیتکونیوز»، تحلیلگران شورای جهانی طلا بر این باورند که اکتبر یک ماه تاریخی برای بازار طلا بود، چرا که فلز زرد در ماه اکتبر، رکوردی در قیمت بسته‌شدن را ثبت کرد. با این حال، تحلیلگران شورای جهانی طلا تصریح کردند که این کافی نیست و به منظور یک پیشنهاد قیمت پایدار برای فلز زرد، به پیشرفت‌های بیشتری نیاز است.

با نگاهی به نوسانات اخیر می‌توان مشاهده کرد که قیمت طلا در ماه اکتبر، نزدیک به 7 درصد افزایش یافت و ماه را به 1997 دلار در هر اونس پایان داد. از آن زمان تاکنون، این فلز گرانبها برای حفظ قیمت خود در حدود 2000 دلار در هر اونس تلاش کرده است. هر اونس طلا آخرین بار با 0.73 درصد کاهش به 1974 دلار رسید.

تحلیلگران شورای جهانی طلا در آخرین تفسیر ماهانه‌ی خود، ضمن اشاره به افزایش تقاضای طلا به عنوان پناهگاه امن که ناشی از عدم قطعیت ژئوپلیتیکی به دلیل درگیری بین اسرائیل و حماس بود، از عدم تمایل سرمایه‌گذاران بلندمدت به ورود به بازار با توجه به عملکرد ضعیف محصولات قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا (ETF) دادند.

به علاوه، این تحلیلگران بر این باورند که رالی پایدار بهای طلا وابسته به تداوم بدتر شدن ریسک سیاسی، اوج بازدهی اوراق قرضه و دلار آمریکا، یا نزول بازار سهام در کنار ریسک‌های رکود است.

طلا و دلار

گذشته از آن، با اینکه حرکت قیمت (پرایس اکشن) در ماه اکتبر نشان می‌دهد که بازار طلا با توجه به تغییر مداوم احساسات تا چه اندازه پتانسیل دارد، اما تحلیلگران معتقدند که بازار طلا به یک کاتالیزور دیگر برای رالی پایدار بالای 2000 دلار در هر اونس نیاز دارد.

تحلیلگران همچنین معکوس معاملات کامکس COMEX را یک سیگنال مثبت تاریخی قابل اعتماد برای قیمت طلا دانسته که می‌تواند هدایت جریان‌های ETF را برعهده بگیرد. همچنین با وجود سرمایه‌گذاری‌های گسترده، از جمله ETF و معاملات آتی، این احتمال وجود دارد طلا از محدوده‌ی وسیعی که از اواسط سال 2020 تاکنون در آن مبادله شده است، خارج شود.

از ابتدای سال تا به امروز، دارایی‌ها در ETFهای دارای پشتوانه‌ی طلا 225 تن کاهش یافته که ارزش آن 13 میلیارد دلار است.

لازم به یادآوری است ضعیف‌ترین بخش در بازار طلا، تقاضای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF با پشتوانه طلاست. با این حال، برخی فعالان، جریان‌های اکتبر را نشان‌دهنده‌ی سکون در بازار می‌دانند. در همین راستا، WGC اعلام کرد ماه گذشته 37 تن طلا به ارزش 2 میلیارد دلار از صندوق‌های ETF جهانی با پشتوانه‌ی طلا خارج شد. البته بازار طلا برای پنجمین ماه متوالی، خروجی قابل توجهی را تجربه کرد، اما این سرعت در مقایسه با سپتامبر بسیار کندتر بود.

افزون بر آن، WGC به افزایش 6 درصدی دارایی‌های تحت مدیریت، به دلیل افزایش قیمت طلا در ماه گذشته، اشاره کرد.

و اما آنچه بنا به گفته‌ی تحلیلگران در WGC، به عنوان یک عامل حیاتی برای طلا باقی می‌ماند، سیاست پولی محدودکننده‌ی فدرال رزرو است.

نوسانات بهای طلا

آنچه مسلم است افزایش بازدهی خزانه‌داری، هزینه‌ی فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد و این عامل، اوایل اکتبر سال جاری تقاضای پناهگاه امن را تحت‌الشعاع قرار داد که پیش از این، به دلیل ریسک ژئوپلیتیکی و نوسانات سهام تقویت شده بود.

گذشته از آن، براساس اظهار تحلیلگران، همگام با عملکرد شگفت‌آور اقتصاد و ثابت‌ماندن تورم، بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده در طول ماه به 5 درصد رسید، این رقم برای اولین بار از جولای 2007 ثبت شده است.

تحلیلگران همچنین با اشاره به تثبیت بازدهی و کاهش مستمر فشار تورمی منطقه، برخی عوامل همچون خطرات ژئوپلیتیکی و متعاقب آن، افزایش قیمت طلا را کمکی برای محدودکردن ضررها دانستند و خاطرنشان کردند که بانک مرکزی اروپا (ECB) افزایش ده ماهه‌ی نرخ بهره را متوقف کرد.

از سوی دیگر، بازارهای آسیایی که ستون قدرت در ETFهای جهانی به شمار می‌روند، شاهد ورود 1 تن به ارزش 81 میلیون دلار بودند. در همین راستا تحلیلگران از جذب 1 میلیارد دلاری صندوق‌های آسیایی بین ژانویه و اکتبر خبر دادند که تنها منطقه‌ای است که جریان‌های مثبتی را تجربه می‌کند و عمدتاً چین و ژاپن هدایتگر مسیر آن هستند.

و در نهایت، WGC عامل تغییر جریان طلا را افت بازارهای سهام دانست که می‌تواند علاقه‌ی مجدد سرمایه‌گذاران را به این فلز گرانبها احیاء کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما