حرکت قیمت طلا، محدود / بررسی چشم انداز قیمت طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: با تغییر انتظارات در مورد افزایش آتی نرخ بهره و کاهش نگرانی‌ها پیرامون ناآرامی‌ها منطقه، طلا امروز حرکت محدودی داشت.

حرکت قیمت طلا، محدود / بررسی چشم انداز قیمت طلا

 

به گزارش اینوستینگ، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز چهارشنبه، حرکت اندکی را از خود به نمایش گذاشت؛ هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1967.78 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای منقضی‌شده در دسامبر در 1973.85 دلار در هر اونس، ثابت بود.

گفتنی است از آنجا که اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو، معامله‌گران را بر آن داشت که در انتظارات خود برای افزایش بیشتر نرخ بهره تجدید نظر کنند، فلز زرد امن در دو جلسه‌ی گذشته، کاهش شدیدی را تجربه کرد.

پس از آن که فعالان بازار، اظهارات هفته‌ی گذشته‌ی جروم پاول را تا حدی میانه‌روتر تلقی کردند، این موضوع سخنرانی آتی این مقام فدرال رزرو را در کانون توجه قرار داد.

پاول قرار است در این هفته، دو مرتبه، یک بار در روز چهارشنبه و یک بار پنج‌شنبه سخنرانی کند و مسلم است که در پی انتشار گزارش حقوق و دستمزد که به کاهش کمتر از انتظار سطح دستمزد غیرکشاورزی در ماه اکتبر اشاره داشت، هر گونه اظهار نظر بیشتر در مورد اقتصاد و سیاست پولی ایالات متحده به جهت اهمیت ویژه‌ای که در جهت‌یابی‌های آتی بازار دارد، به طور مستقیم در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

ناگفته نماند که قبل از پاول، چندین مقام فدرال رزرو، از جمله میشل بومن، فرماندار مینیاپولیس، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس و آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، ضمن تأکید بر بالاماندن تورم، به امکان افزایش بیشتر نرخ‌ها در ماه‌های آینده، خاطرنشان کردند.

حتی اگر فدرال رزرو مکثی داشته باشد، همچنان انتظار می‌رود که کاهش نرخ بهره را تا اواسط سال 2024 آغاز کند و این امر به خودی خود، هر گونه افزایش عمده در روند کوتاه‌مدت طلا را محدود خواهد کرد.

از طرفی، مطابق با هشدار بانک مرکزی، نرخ بهره آمریکا تا پایان سال 2024 به احتمال زیاد بالای 5 درصد باقی خواهد ماند و این سناریویی است که برای فلز زرد در کوتاه‌مدت، حامل اخبار مطلوبی نخواهد بود.

از سوی دیگر، عاملی که منجر به کاهش تقاضای پناهگاه امن شد، برطرف‌شدن  نسبی نگرانی‌های بازار در مورد مناقشه اسرائیل و حماس بود.

با نگاهی ویژه به نوسانات اخیر فلز زرد می‌توان مشاهده کرد که هفته‌‌ی گذشته پس از انتشار گزارش پایین‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که امیدها را برای پایان‌دادن به چرخه‌ی افزایش نرخ بهره بانک مرکزی تشدید کرد، و در پی اعلام نتیجه‌ی نشست فدرال رزرو، طلا افزایش‌های چشنگیری را به ثبت رساند.

گرچه نظر برخی از مقام فدرال رزرو تا حدی متفاوت بود؛ چرا که آنها با اشاره به ضرورت افزایش بیشتر در بحبوحه‌ی قدرت اقتصادی و تورم متداوم فعلی، توجه به کاهش یا توقف نرخ بهره را نادرست و غیرمتناسب دانستند.

بدیهی است که نرخ‌های بالاتر، فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های غیربازده همچون طلا را کاهش می‌دهد و این موضوع، به نفع چشم‌انداز طلا نیست.

در چشم‌انداز فلزات صنعتی، قیمت مس در روز چهارشنبه اندکی کاهش یافت؛ معاملات آتی مس منقضی در ماه دسامبر با 0.1 درصد کاهش به 3.6822 دلار در هر پوند رسید.

گفتنی است داده‌های ضعیف اقتصادی چین، نه‌تنها امیدها برای بهبود اقتصادی را ناامید کرد، بلکه برخی نگرانی‌ها در مورد بزرگترین واردکننده‌ی مس جهان را نیز برانگیخت که بر زیان‌های اخیر افزود. با این حال، سیاست‌های حمایتی از بخش املاک، در چین جریان دارد.

در حال حاضر، تمرکز بر آمارهای تورم این کشور است که قرار است روز پنج‌شنبه منتشر شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما