تلاش طلا برای تداوم رشد

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا در جریان معاملات روز دوشنبه‌ی آسیا در حدود 1990 دلار در هر اونس تروی در نوسان است. این فلز زرد امن، برای تداوم روند برد تلاش می‌کند.

تلاش طلا برای تداوم رشد

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا در جریان معاملات روز دوشنبه‌ی آسیا در حدود 1990 دلار در هر اونس تروی در نوسان است. این فلز زرد امن، برای تداوم روند برد تلاش می‌کند.

در عین حال، قیمت شمش با بهبود نسبی مواجه شد و علت آن، انتظاراتی مبنی بر این بود که فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است پس از انتشار آمارهای اشتغال ضعیف، به تشدید سیاست پولی خود پایان دهد.

اما موضوع دیگری که ممکن است قیمت طلا را تحت فشار نزولی قرار دهد، افزایش ریسک‌پذیری است. چرا که سرمایه‌گذاران ممکن است با گرایش به سمت دارایی‌های ریسک‌محور، بیشتر از طلا رویگردان شوند.

به دنبال انتشار داده‌های ناامیدکننده‌ی نیروی کار ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا (DXY) در روز جمعه تحت تأثیر بازدهی ضعیف خزانه داری آمریکا، بیش از 1.0 درصد سقوط کرد. در حال حاضر، بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده در 4.58 درصد است که تا حدودی به نفع قیمت فلز زرد است.

افزون بر آن، اداره آمار کار ایالات متحده در روز جمعه از داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) برای ماه اکتبر پرده‌برداری کرد که تعداد 150 هزار نفر را در بر می‌گیرد. این رقم از 180 هزار مورد انتظار، کمتر بود و همچنین حکایت از افت قابل توجهی از 297 هزار ماه سپتامبر داشت. میانگین درآمد ساعتی نیز در مقیاس ماه به ماه، 0.2٪ کاهش یافت که از 0.3٪ ثابت مورد انتظار، به رقم کمتری اشاره داشت.

علاوه بر این، نرخ بیکاری ایالات متحده، برخلاف انتظار بازار برای ثابت‌ماندن در 3.8 درصد در ماه اکتبر، به 3.9 درصد رسید. شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات ISM نیز از 53.6 قبلی به 51.8 کاهش یافت. روز پنج‌شنبه، وزارت کار ایالات متحده آمار اولیه‌ی مطالبات برای مزایای بیکاری در هفته‌ی منتهی به 27 اکتبر را منتشر کرد که نشان می‌دهد از 212,000 به 217,000 افزایش یافته است.

با نگاهی به نوسانات قیمت فلز زرد در دوره‌ی اخیر می‌توان به وضوح مشاهده کرد که طلا در بحبوحه‌ی درگیری اسرائیل و حماس، به عنوان پناهگاهی امن شاهد افزایش تقاضا بوده است. با این حال، معامله‌گران با پیش‌بینی کاهش ریسک در پی برطرف‌شدن نسبی نگرانی‌ها پیرامون گسترش درگیری در سراسر خاورمیانه، می‌توانند موضع خود را تعدیل کنند.

و در نهایت، به منظور حصول به بینش‌های بیشتر بازار، تلاش‌های چندین کشور برای میانجیگری آتش‌بس و وضعیت در حال تحول ناآرامی‌های منطقه، به دقت زیر نظر گرفته می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما