معرفی 14 مدل زنجیر طلای زنانه برای خانم های خوش پوش

طلا و جواهر اقتصاد 100: هنگام خرید زنجیر طلا نکاتی وجود دارد که بهتر است به آنها توجه کنید تا راحت‌تر بتوانید زنجیر مناسب را انتخاب کنید. در این پست ما سعی داریم به نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید را به شما یادآوری کنیم.

معرفی 14 مدل  زنجیر طلای زنانه برای خانم های خوش پوش

۱- هدف شما از خرید زنجیر طلا چیست؟

اگر به دنبال یک زنجیر برای استفاده به طور منظم هستید، باید به دنبال طراحی قوی‌تر و بادوام‌تر باشید و احتمالاً باید از طرح‌های زنجیر توخالی دوری کنید زیرا استحکام کمتری دارند. آیا تصمیم دارید زنجیر طلا را با آویز استفاده کنید؟ در ابتدا هدف خود را از خرید زنجیر طلا مشخص کنید.

۲- انتخاب نوع زنجیر طلا

زنجیرهای توخالی ارزان‌تر هستند، اما یک مشکل بالقوه در آنها وجود دارد: این زنجیره‌ها به راحتی شکسته می‌شوند، و اگر این اتفاق بیفتد، تعمیر آنها دشوار است.

نکته مهم: هر چه قدر عیار طلا در زنجیر کمتر باشد، زنجیر مقاوم‌تر خواهد بود. دلیلش هم وجود فلزات دیگری است که از طلا سخت‌تر هستند. پس در نتیجه زنجیر ۱۴ عیار از زنجیر ۱۸ عیار محکم‌تر و مقاوم‌تر و بسیار مناسب برای استفاده روزمره است.

انواع مختلف زنجیر

زنجیرهای طلا در مدل‌های مختلف با فلزات متقاوت و رنگهای گوناگون ساخته می‌شوند در ادامه با مدل‌های مختلف زنجیر طلا آشنا می‌شوید تا راحت‌تر زنجیر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

زنجیر کورب یا کارتیه

حلقه‌های این زنجیر روی سطح صاف مسطح هستند و دارای بیشترین تنوع عرضی است. زنجیر کارتیه یک زنجیر بسیار پرطرفدار در ایران است که در سایزهای مختلف ساخته می‌شود.

زنجیر فیگارو

در این طرح تعدادی حلقه دایره‌ای (معمولاً سه حلقه) به یک حلقه بیضی شکل متصل شده است.

زنجیر طنابی

این زنجیرها بافتی در هم تنیده دارند و شبیه طناب هستند. وزن معمولا بالایی دارند و جزو زنجیرهای محبوب دنیا هستند.

زنجیر رولو

حلقه‌های به هم متصل شده در یک زنجیر رولو معمولاً یکسان و اغلب گرد هستند.

زنجیر گندمی یا اسپیگا

هنگامی که پیوندهای بیضی شکل و پیچ خورده به هم متصل و در هم تنیده می‌شوند. نتیجه یک زنجیر شبیه خوشه گندم است.

زنجیر ماری

این طرح از زنجیر با سطح مقطع گرد یا مربعی ظاهری موجی شکل و زیگزاگی ایجاد می کند و دارای انعطاف‌پذیری بالایی است.

زنجیر باکس یا ونیزی

این زنجیر از پیوندهای مربعی تشکیل شده است که برای ایجاد یک زنجیره صاف به هم متصل می‌شوند.

زنجیر لنگری

این طرح زنجیر کاملا شبیه لنگر کشتی است به طوری که حلقه‌های دوطرفه با نظم دقیقی کنار هم قرار گرفته‌اند.

زنجیر توپی

این زنجیر متشکل از توپ‌های کوچک طلا که با زنجیر نازک و ظریف به هم متصل شده است. شایان ذکر است این زنجیرها به دوگونه توپ‌های بهم چسبیده و توپ‌های فاصله‌دار ساخته می شوند.

زنجیر بیزانتین

زنجیرهای طلای بیزانتین مجموعه‌ای از حلقه‌های گرد هستند که به شکل پیچیده‌ای به یکدیگر بافته شده‌اند تا الگوی آن را تشکیل دهند. زنجیرهای طلای بیزانسی نسبت به طول خود بسیار سنگین هستند.

زنجیر اینفینیتی

این زنجیر همانطور که از نامش مشخص است از اتصال حلقه‌های بی‌نهایت تشکیل شده است

زنجیر تیغ ماهی

سبک زنجیر تیغ ماهی، از پیوندهای پهن و مسطح تشکیل شده که به موازات یکدیگر قرار گرفته‌اند. این یک سبک کلاسیک زنجیراست که ریشه آن به مصر باستان برمی گردد و به دلیل شباهت بسیار آن به استخوان‌های مورب ماهی، نام تیغ ماهی روی این زنجیر گذاشته شده است. این زنجیر به صورت صاف روی پوست قرار می گیرد و زیبایی و جذابیت زیادی به گردن فرد می‌دهد.

زنجیر پانتر

این زنجیر به دلیل شباهت به خال های یوزپلنگ، پانتر نامیده شده است. سطحی کاملا صاف دارد و به دلیل چیدمان متناوب شبیه به آجرکاری است. زنجیر پانتر معمولا به صورت سه ردیفی ساخته می‌شود.

زنجیر سنگاپوری

زنجیر سنگاپوری پیوندی پیچ خورده دارد و به دلیل استحکام، یکپارچگی، الگوی کلاسیک و سادگی خود شناخته شده و بسیار مشهور است.

۳- تشخیص زنجیر طلا اصل از تقلبی

زنجیرهای بدل از فلزات دیگر ساخته شده و تنها یک روکش طلا روی آن کشیده می‌شود تا کاملا شبیه طلا باشد. زنجیرهای طلای آبکاری شده ارزان‌تر هستند، و آبکاری آنها پس از مدتی از بین می‌رود و فلز زیر آن نمایان می‌شود و اگر می‌خواهید رنگ آن را بازیابی کنید، باید زنجیر را دوباره روکش کنید.

زنجیر طلا باید دارای یک کد حک شده شامل K، KT یا KP باشد. و اما زنجیر روکش شده با طلا با کدهای GP,GF,RGP,GEP,HGE,HGP مشخص می شوند.

√تشخیص زنجیر طلا از بدل توسط اسید نیتریک

با تراشیدن مقدار اندکی از قطعه طلا و ریختن اسید نیتریک روی آن اصل و تقلبی بودن طلا مشخص می شود.

√تشخیص زنجیر طلا از بدل، رنگ آن را کنترل کنید

چنانچه بعد از گذر زمان رنگ طلای شما کدر شد، زنجیر شما بدل است.

روش‌های بسیاری برای تشخیص طلای اصل از بدل وجود دارد. بهترین راه انتخاب گالری طلای معتبر و مشهور است تا با خیال راحت بتوانید خرید خود را انجام دهید. مقاله روش‌های تشخیص طلا اصل از بدل را مطالعه کنید.

۴- مناسب‌ترین قفل زنجیر چیست؟

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در هنگام خرید زنجیر، نوع قفل آن است. قفل های خرچنگی بسیار محبوب هستند زیرا به راحتی آزاد می شوند، بادوام تر هستند و کمتر روی لباس گیر می‌کنند.

۵- طول زنجیر مناسب چقدر است؟

طول زنجیری که برای پوشیدن انتخاب می‌کنید، بر زیبایی گردن شما تأکید می‌کند. به عنوان مثال یک زنجیر ۴۱ سانتی‌متری به خط گردن نزدیک‌تر است و بالای استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. طول متداول تر زنجیر طلا ۴۶ سانتی‌متر است که روی یقه لباس قرار می‌گیرد و با انتخاب مناسب لباس می‌تواند تأثیر چشمگیری داشته باشد. زنجیر ۶۰ سانتی‌متری مناسب برای افرادی است که تمایل دارند از زنجیر بلند تا نزدیکی ناف استفاده کنند. سایز زنجیر برای مردان به صورت استاندارد ۵۵ سانتی‌متر و برای مردان با گردن کوتاه سایز ۴۵ سانتی‌متر مناسب است.

۶- آیا با زنجیر از آویز استفاده کنیم؟

اگر قصد دارید نوعی آویز طلا را روی زنجیر خود قرار دهید، مطمئن شوید که زنجیرآنقدر محکم است که بتواند وزن اضافی را تحمل کند، اما نه خیلی ضخیم یا بزرگ به طوری که آویز با توجه به سایزش نمایی نداشته باشد. زنجیر باکس و زنجیر گندمی به دلیل استحکام و مقاومت گزینه های خوبی هستند. شما می توانید یک  آویز پلاک حرف انگلیسی، آویز ستاره، آویز طلا برگ و آویزهای دیگر را در مجموعه ما پیدا کنید.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما