ویژگی‌های این سنگ و خواص درمانی آن برای متولدین آبان ماه

طلا و جواهر اقتصاد 100: «سیترین» یکی دیگر از سنگ‌های ماه تولد آبان (نوامبر) است. رنگ این سنگ به دلیل وجود آهن در آن بین زرد روشن تا زرد طلایی مایل به قهوه‌ای متغیر است و به صورت شفاف و نیمه شفاف در طبیعت یافت می‌شود.

ویژگی‌های این سنگ  و خواص درمانی آن برای متولدین آبان ماه

 ظاهر این سنگ شش‌وجهی است و شباهت ساختاری زیادی به آمیتیست و کوارتز دودی دارد. کشورهای بولیوی، برزیل و اسپانیا منابع اصلی این گوهر زیبا هستند.

سیترین در واقع یکی از انواع کوارتز است و رنگ زرد تا نارنجی آن بسیار پرفروش است. سختی این گوهر در مقیاس موس ۷ است و خاصیت ضربه‌پذیری خوبی دارد. اسم این سنگ از کلمه لاتین سیتروس، به معنای لیمو گرفته شده است. قبل از توسعه‌ی گوهرشناسی مدرن، سیترین با توپاز به دلیل داشتن رنگ مشابه اشتباه گرفته می‌شد. حرارت باعث رنگ پریدگی یا شکستی سنگ سیترین می‌شود اما نور در آن تأثیری نمی‌گذارد. به روش مصنوعی هم سیترین را می‌سازند. به این صورت که آمتیست را با روش گرمادهی به سیترین تبدیل می‌کنند.

سنگ سیترین نیز همچون توپاز، بهترین سنگ برای زنان متولد آبان و بهترین سنگ برای مردان متولد آبان است و خواص درمانی فوق‌العاده‌ای برای متولدین این ماه دارد.

خواص درمانی سنگ سیترین

رنگ خورشیدی سیترین، این باور را القا می‌کند که این سنگ انرژی مثبت از خود تولید می‌کند. سیترین به عنوان «سنگ موفقیت» نیز شناخته می‌شود، زیرا این سنگ سبب ترویج موفقیت، کامیابی و فراوانی به خصوص در کسب و کار می‌شود. البته «سنگ سوداگر» هم به آن می‌گویند.

با توجه به افسانه‌ها و روایات قومی، سیترین نه تنها انرژی مثبت آزاد می‌کند بلکه سبب از هم پاشیدن انرژی‌های منفی هم می‌شود. در واقع، سیترین می‌تواند برای از بین بردن انرژی‌های ناخواسته از محیط اطراف مورد استفاده قرار بگیرد.

از لحاظ روحی و روانی، سیترین برای از بین بردن افسردگی، شک به خود، خشم و نوسانات اخلاقی غیر منطقی کاربرد دارد. سیترین، سنگی است که شادی را به کسی که آن را می‌پوشد هدیه می دهد. علاو ه بر آن سیترین تمایلات خود مخرب را کاهش می‌دهد و همچنان می‌تواند برای از بین رفتن ترس و غلبه بر اضطراب و غم و اندوه استفاده شود. عواطف و احساسات با سیترین رشد پیدا می‌کند.

از لحاظ فیزیکی و جسمی، گفته می‌شود که سیترین برای کابوس و دیگر اختلالات خواب مفید است. علاوه بر این، تصور بر این است که سیترین برای دستگاه گوارش، معده، تیروئید، قلب، کلیه، کبد، عضلات، سیستم غدد درون ریز، سیستم گردش خون، دستگاه ادراری و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. همچنین این سنگ قیمتی برای درمان مسمومیت و مصرف بیش از حد مواد مخدر، مفید است.

از آنجایی که سنگ ماه تولد آبان سیترین دارای خاصیت پاک‌کنندگی و مولد بسیار قوی استد، این اعتقاد وجود دارد که ویژگی شفا دهی روحی بالایی دارد. دارنده این سنگ قیمتی می تواند خود را تقویت کند و روحیه خود را بهبود بخشد و بر افسردگی، ترس‌ها و هراس‌ها غلبه کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما