آویختن این سنگ با موی خانم ها در باروری موثر است

طلا و جواهر اقتصاد 100: سنگ باباغوری یا اونیکس مزین به خطوط و رگه های موازیست. امروز بر خواص درمانی این سنگ, در مقابله با بیماری های روحی و جسمی بسیاری باور دارند.

آویختن این سنگ با موی خانم ها در باروری موثر است

سنگ باباغوری یا اونیکس!

سنگ باباغوری یا جزع یمانی یا عقیق سلیمانی, نوعی سنگ‌ رگه‌ دار است و از آن به عنوان سنگ نیمه قیمتی در ساخت  زیورآلات استفاده میکنند. این سنگ با نام اونیکس نیز خوانده شده و از کانیهای سیلیس کوارتز و مگنیت میباشد.

برخی از انواع این سنگ طبیعی بوده و مزین به خطوط و رگه های موازیست.  اونیکس معمولا به رنگ سیاه و رگه های سفید موجود است, و معمولا تقلبی این نوع سنگ در بازار زیاد بوده, که با رنگ کردن و لکه دار کردن سنگ عقیق بوجود می آید. البته نوع دیگری از سنگ اونیکس با رگه های قرمز رنگ وجود دارد که به آن سارد گویند.

سنگ باباغوری یا اونیکس, در مناطق وسیعی از جغرافیا همچون یمن, اروگوئه, استرالیا, برزیل, کانادا, چین, پاکستان و … یافت میشود. در متون قدیمی در ایران, منبع استخراج این سنگ را در چین و یمن خوانده اند.

در متون گذشته از این سنگ بسیار یاد شده است. آویختن این سنگ بر موی خانمها برای باروری توصیه میشده و یا برای اطفال به عنوان دفع بلا و چشم زخم استفاده میکرده اند. امروز نیز برخی بر خواص درمانی این سنگ, در مقابله با بیماری های روحی و جسمی بسیاری باور دارند.

سنگ باباغوری را معمولاً به صورت دامله یا گنبدی, و یا به صورت تیله تراشیده و در  زیورآلات استفاده میکنند. در سلسله دوم مصریان, از این سنگ برای ساخت کاسه و کوزه استفاده میشده است. معمولا از سنگ اونیکس سبز, در سبک هنری آرت دکو استفاده میکنند. همچنین در ساخت سینی و ظروف سنگی استرالیا, که غالبا مجسمه هایی برنزی به آن الحاق میکنند, از این سنگ استفاده میشود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما