آیا طلا به سطوح قبلی صعود می‌کند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی انتشار آمار تولید ناخالص داخلی و گزارش اقتصادی، قیمت لحظه‌ای طلا در صدد حصول به سطوحی شد که در ماه مه به آن رسیده بود.

آیا طلا به سطوح قبلی صعود می‌کند؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» نمودار طلا XAU/USD بار دیگر به مسیر صعودی اشاره دارد.

به دنبال ارائه‌ی ارقام تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) و هنگامی که اقتصاد قوی ایالات متحده، آماده شد تا فدرال رزرو را در نبرد با کاهش‌های نرخ بهره‌‌ی آتی حفظ کند، قیمت‌های لحظه‌ای طلا تلاش خود را برای حصول به سطحی که در ماه مه سال جاری از دست رفته بود، آغاز کردند.

گرچه آمار قابل توجهی از مطالبات بیکاری به چشم نمی‌خورد، اما اقتصاد ایالات متحده ارقام اقتصادی فراتر از حد انتظار را در دست دارد و از سوی دیگر، نشانه‌هایی از شاخص‌های رکود معنادار حاکی از آن است که فدرال رزرو مجبور خواهد بود نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.

گذشته از آن، سرمایه‌گذارانی که به کاهش فوری نرخ بهره توسط فدرال رزرو امیدوار هستند، از اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده دلسرد می‌شوند.

نرخ تولید ناخالص داخلی ایالات متحده فراتر از انتظارات

در حوزه‌ی گزارش‌های کلیدی، آمار قانع‌کننده‌ای به چشم نمی‌خورد؛ نرخ سالانه‌ی تولید ناخالص داخلی در مقابل 4.2٪ مورد انتظار، سطح 4.9٪ را در سه ماهه سوم نشان می‌دهد.

افزون بر آن، داده‌های شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه منتشر می‌شود که بازارها انتظار دارند شاخص PCE در ماه سپتامبر به 0.3% برسد که یک پله بالاتر از 0.1% در آگوست بوده است و از طرف دیگر، مطابق با انتظارات، رقم سالانه این شاخص نیز از 3.9% به 3.7% کاهش می‌یابد. اندیکاتور شاخص PCE، به عنوان روش برتر فدرال رزرو برای اندازه‌گیری تورم، در کانون توجه خواهد بود و این در حالی است که سرمایه‌گذاران در تلاشند تا بدانند چه زمانی فدرال رزرو به طور بالقوه می‌تواند بررسی کاهش نرخ را آغاز کند.

گفتنی است در حال حاضر «چارت نقطه‌ای» فدرال رزرو که نمایانگر چشم‌انداز اعضای کمیته بازار باز فدرال (FOMC) برای نرخ بهره ایالات متحده یا همان نرخ وجوه فدرال است، حکایت از توقف نرخ بهره بانک مرکزی تا سال 2024 دارد.

چشم‌انداز تکنیکال طلا XAU/USD با استفاده از نمودار روزانه

قیمت‌های نقطه‌ای طلا در تلاش برای بازیابی سطحی هستند که در ماه مه سال جاری از دست داده بودند و از این رو، به پیشروی در مسیر صعودی خود در سطح 2000 دلار ادامه می‌دهند.

با نگاهی به نوسانات قیمت طلا می‌توان به وضوح مشاهده کرد که فلز زرد امن، نسبت به پایین‌ترین سطح اکتبر حوالی 1810 دلار، تقریباً 10 درصد افزایش داشته است.

و اما کشمکش قیمت پیشنهادی طلا XAU/USD همچنان در سقف میان‌مدت در حدود 1980 دلار ادامه دارد که در این سطح، مومنتوم صعودی در ماه جولای محدود شد.

لازم به ذکر است که یک شکست بالاتر راه را برای طلا هموار می‌کند تا برای چالشی با اوج قیمت‌های سال 2023 نزدیک به 2079.76 دلار، مستقر شود، در حالی که یک معکوس نزولی شاهد آن خواهد بود که طلا XAU/USD به میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) بازگشته است که در حال حاضر بستری از 1932 دلار را ساخته است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما