وقتی طلا از دل طوفان گذشت!

طلا و جواهر اقتصاد 100: به دلیل تثبیت دلار در پی کاهش‌های اخیر، طلا امروز توانست روند نزولی قبلی را تغییر دهد و به سطح 1970 دلار برسد.

وقتی طلا از دل طوفان گذشت!

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا در معاملات روز چهارشنبه آسیایی از طوفان‌های نزولی گذر کرد و با افزایش حدود 1970 دلار به ازای هر اونس تروی، به سطوح جدیدی قدم گذاشت. گفتنی است که این فلز گرانبها به دلیل تثبیت دلار آمریکا (USD) در پی کاهش اخیر، حمایت صعودی دریافت می‌کند.

علاوه بر آن، به مدد افت ارزش بازدهی خزانه‌داری آمریکا، هزینه‌ی فرصت نگهداری طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره، کاهش می‌یابد.

با نگاهی به نوسانات فلز گرانبها می‌توان به وضوح مشاهده کرد که اخیرا با به تعویق‌افتادن طرح حمله‌ی زمینی اسرائیل در غزه و بهبود احساس خطر، از جذابیت و درخشش فلز گرانبها به عنوان یک دارایی امن کاسته می‌شود. البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که برنامه چین برای صدور بدهی‌های دولتی اضافی، نور امیدی برای چشم‌انداز مثبت خواهد بود. افزون بر آن، گفتگوهای سازنده بین ایالات متحده و چین در جلسه‌ی کارگروه اقتصادی آنها نیز به خوش‌بینی‌های بیشتر دامن زد.

جذابیت طلا

از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) در پی انتشار ارقام امیدوارکننده‌ی اولیه PMI از اس‌اندپی گلوبال، که در روز سه‌شنبه منتشر شد، از پایین‌ترین سطح ماهانه بازگشت و در حوالی سطح 106.20 قرار گرفت.

در حالی که PMI تولید به 50.0 رسید، PMI ترکیبی ماه اکتبر اشاره‌ی مستقیمی به رشد داشت و از 50.2 به 51.0 رسید و PMI خدمات نیز افزایش را تجربه کرد و به 50.9 رسید. آنچه از بررسی داده‌ها بر می‌آید، شاخص تولید در شش ماه گذشته سطح بالای آستانه‌ی 50 واحدی را حفظ کرده است که حکایت از تغییر مثبت در آن بخش دارد.

شایان ذکر است که کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده فشار نزولی بر دلار آمریکا (USD) وارد کرد و بازدهی 10 ساله در 4.82 درصد قرار گرفت.

و اما علاوه بر گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه‌ی سوم ایالات متحده در روز پنج‌شنبه، داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی اصلی ایالات متحده (PCE) که در روز جمعه منتشر می‌شود، در کانون توجه سرمایه‌گذاران خواهد بود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما