جریان‌های امن، حامی طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: به دلیل اصلاح نزولی در بازدهی ایالات متحده و تقویت ریسک‌گریزی در بازار، طلا تحت حمایت قرار دارد و به سطح 1990 دلاری صعود کرد.

جریان‌های امن، حامی طلا

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا روز جمعه رالی هفتگی خود را امتداد داد و برای اولین بار در پنج ماه گذشته به منطقه 1990 دلاری صعود کرد.

از آنجا که سرمایه‌گذاران از موضوع ریسک گریزان هستند، طلا (XAU/USD) همچنان از قدرت جریان‌های امن خود بهره می‌گیرد. علاوه بر آن، اصلاح نزولی در بازدهی ایالات متحده، عامل دیگری است که به نوبه‌ی خود قدرت حمایتی بیشتری را فراهم می‌کند.

تحلیل اجمالی تکنیکال

قیمت طلا در بحبوحه‌ی وزش بادهای ادامه‌دار چندگانه به سمت 1980.00 دلار امتداد یافت. این فلز گرانبها در یک روند سه روزه برنده قرار دارد و انتظار می‌رود دوباره به بالاترین سطح پنج ماهه‌ی خود یعنی حدود 1987.00 دلار صعود کند.

مقاومت نهایی برای بهای طلا در 2000.00 دلار دیده می‌شود. میانگین متحرک نمایی 20 و 50 روزه (EMAs) به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه رسیده است که حاکی از آن است که سوگیری صعودی، جان تازه‌ای گرفته است.

نوسانات طلا

از سوی دیگر، شاخص قدرت نسبی (14-RSI) به بالای 60.00 صعود می‌کند که در بحبوحه‌ی عدم وجود واگرایی و سیگنال‌های خرید اشباع، متضمن افزایش قیمت طلاست.

بررسی اجمالی بنیادین

قیمت طلا (XAU/USD) به مدد اظهارات روز پنج‌شنبه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و به دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، با افزایش چشمگیری مواجه شد. از طرفی، تقاضا برای شمش نیز با تشدید ناآرامی‌های اسرائیل و حماس تقویت شد. در عین حال، برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر مداخلات کشورهای دیگر در این درگیری‌ها و احتمال گسترش ناآرامی به مناطق دیگر، می‌تواند به یک کابوس منطقه‌ای ترسناک در خاورمیانه تبدیل شود.

مذاکرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، با هم‌تیمی‌هایش، فیلیپ جفرسون، آستن گولزبی، مایکل بار و رافائل بوستیک – روز پنج‌شنبه انجام شد که در نهایت، رهنمون‌هایی خنثی در مورد نرخ بهره ارائه کرد. پاول بر این باور است که بازدهی چند ساله خزانه‌داری ایالات متحده به طور قابل توجهی بر هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری کلی تأثیر خواهد داشت.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما