درمان میگرن میسر شد / سنگ درمانی دوای این 11 بیماری است

طلا و جواهر اقتصاد 100: سنگ درمانی علمی نیست که جدیداً کشف شده باشد؛ بلکه از زمان‌های قدیم تاکنون حضور داشته و تأثیرات زیادی را به همراه دارد و علاوه بر ایران، کشورهایی مثل هند، چین و روم باستان نیز از سنگ‌ها استفاده می‌کردند و به خواص درمانی آن واقف بودند.

 درمان میگرن میسر شد / سنگ درمانی دوای این 11 بیماری است

سنگ درمانی چیست؟

در میان کتاب‌های گوهر شناسی ایران، کتاب الجماهر فی الجواهر تالیف ابوریحان بیرونی و رساله تنسوخ نامه ایلخانی تالیف خواجه نصیر الدین طوسی، باارزش‌ترین و مهم‌ترین کتاب‌ها محسوب می‌شود؛ همچنین فیلسوف بزرگ یونان، ارسطو نیز در مورد سنگ‌ها صحبت کرده است.

در تمدن‌های باستانی نیز مردم اعتقاد داشته‌اند که سنگ‌ها دارای خاصیت ماورایی هستند و در نبردها، سفرها و حتی مرگ از این سنگ‌ها استفاده می‌کردند. حتی مصریانی که می دانستند سنگ لاجورد چیست، می‌دانستند که این سنگ برای زندگی پس از مرگ خواصی دارد یا سنگ یشم برای چینی‌ها نیز همین خواص را داشته است.

یکی از کتاب‌های معروف قرون وسطی کتاب فیزیکا است که در مورد خواص سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی مطالبی را ارائه کرده است. به طور کلی اینکه سنگ‌ها چه خاصیتی دارند، یکی از سوال‌هایی است که ذهن افراد را مشغول می‌کند. اگر شما نیز به دنبال این هستید که در مورد سنگ درمانی و خواص سنگ‌ها اطلاعاتی کسب کنید با ما همراه باشید.

علم نوین در گوهر درمانی

گوهر درمانی از نظر علمی به صدها سال قبل برمی‌گردد و افراد اهل فن از فواید سنگ‌ها و جواهرات مطلع بودند و می‌دانستند انواع سنگ‌های قیمتی، از خواص مغناطیسی برخوردارند و امروزه در کنار تکنولوژی پیشرفته دنیا، نور و اشعه خاصی در علم، صنعت و طب استفاده می‌شود. حتی امروزه در برخی کشورها دور‌ه‌هایی خصوصی با گوهر درمانی (Gem Therapy) انجام می‌گردد.

طلا یکی از مهم‌ترین مصنوعاتی قیمتی است که در کنار سنگ‌ها استفاده می‌شود و خواص بیشماری دارد. شما می‌توانید از طریق خرید طلای آنلاین و حضوری آن را تهیه کنید. طلا نیز خواص درمانی بسیاری دارد و به همین دلیل نوعی سنگ درمانی نیز محسوب می‌شود. پلاک طلای سنگ یکی از نمونه‌های پرکاربرد استفاده از سنگ طلا است.

نفوذ خرافات در بحث سنگ درمانی

متاسفانه، در کشور ما برای خواص سنگ‌ها خرافاتی وجود دارد که این خرافات شامل تعبیرها و تفاسیر مختلفی در مورد خواص شگفت انگیز و درمانی سنگ‌ها است. حتی افرادی با راه اندازی کسب و کاری با عنوان خواص درمانی سنگ‌ها خود را شخصی معرفی می‌کنند که به خواص درمانی سنگ‌ها شناخت کامل دارد.

اگر سنگ‌ها به دور از خرافات و همچنین شیادهایی که قصد گول زدن مرد دارد را دارند، بر اصول و منطبق بر موازین خاص فیزیکی و شیمیایی باشند، می‌توانند به کمک علوم پزشکی و بهداشتی آمده و در مداوای پزشکی موثر واقع شوند. باید بدانید کریستال درمانی (Crystal healing) و ماساژ با سنگ داغ (Stone massage) با علم Gem therapy در حد ماهوی و اساسی تفاوت دارند و هیچ گونه ارتباطی با هم دیگر ندارند.

تقسیم بندی گوهرسنگ‌ها در علم سنگ درمانی

در علم Gem therapy گوهرها به سه دسته اصلی زیر تقسیم می‌گردند:

گوهرهای درمانگر که به آ‌نها گوهرهای انرژی مثبت می‌گویند.

گوهرهای انرژی منفی که با جذب انرژی‌های زائد انرژی منفی را جذب می‌کنند.

کریستال‌هایی از جنس کوارتز بی‌رنگ. این دسته از گوهرها در دو دسته خام (در صورت دارا بودن شرایط استاندارد) یا برش خورده به شکل اوبلیس هستند. این نوع سنگ‌ها کاربرد درمانی ندارند و تنها برای ماساژ و ریلکس استفاده می‌شوند.

باید توجه داشته باشید که در علم Gem therapyحتماً گوهرهایی که برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید از نمونه طبیعی باشند. نمونه‌های مصنوعی و بهسازی شده این گوهرها هیچ گونه اثری ندارند؛ همچنین این گوهرها باید دارای استانداردهای خاصی در زمینه وزن و نوع برش باشند تا مورد استفاده قرار گیرند.

ماساژ درمانی با سنگ

کریستال هیلینگ نوعی گوهر درمانی است که در درون آن کریستال‌ها یا سنگ‌های خام و برش خورده‌ای برای دریافت انرژی استفاده شده است. این انرژی بر یوگا، ریکی و… بسیار پرکاربرد است. به طور کلی در سنگ درمانی از انواع گوهرهای برش خورده بر اساس وزن و برش خاصی استفاده می‌شوند و از آن‌ها در جهت اعمالی مانند بهبود یا درمان بیماری‌ها، ماساژ و ریلکس استفاده می‌شود. به زبانی دیگر می‌توان گفت علم سنگ درمانی علمی مشابه با علم طب سوزنی است. این علم به روش تحریک کانال‌های انرژی و سلسله اعصاب عمل می‌کند.

دیدگاه‌های گوهر درمانی

علم گوهر درمانی دارای دو بخش مجزا و مهم بهبود و ماساژ است که  به طور کلی در این دو هر دو دیدگاه گوهر درمانی وجود دارد؛ اما این دو دیدگاه بیشتر خود را در بخش ماساژ نشان می‌دهند.

دیدگاه فیزیکی

در دیدگاه فیزیکی انرژی سنگ‌ها و گوهرها به افزایش جریان خون کمک می‌کند و با این کار تغذیه و اکسیژن رسانی در سلول‌های بدن زیاد می‌شود؛ همچنین این عمل خود نتیجه دفع سموم بدن را به همراه دارد و به عبارتی همان بخش ماساژ سنگ درمانی است.

دیدگاه غیر فیزیکی یا فرا فیزیکی

در این دیدگاه غیر پزشکی، سنگ‌ها و گوهرها به گونه قرار می‌گیرند تا بتوانند مسیرها و مراکز انرژی (چاکراها) را در بدن فرد به هر دلیلی بسته شده‌اند، پاک و بالانس کنند.

در مورد این دو بخش سنگ درمانی باید به این نکته توجه کنید که  بخش ماساژ هر دو دیدگاه به جهت رفع اسپاسم عضلانی، ترمیم بافت و انعطاف پذیری بیشتر عضلات انجام می‌شوند؛ به همین دلیل در علم گوهر درمانی شخص درمانگر یا ماساژور باید اطلاعات مورد نیاز را از مراجعه کننده دریافت کرده و با توجه به آن اطلاعات به انتخاب گوهر، نوع چینش و منطقه چینش اقدام می‌کند؛ همچنین باید بدانید که درجه انرژی گوهرها بسیار متفاوت از هم است و باید در انتخاب آن‌ها دقت کرد.

بررسی تحقیقاتی خواص سنگ‌های قیمتی در علم نوین

به سلول‌هایی که حاوی بلور هستند بلور مایع می‌گویند و این بلورها در سلولی، غلاف‌های میلین اعصاب و بسیاری از نقاط دیگر به طور پراکنده وجود دارند. زمانی که این بلورها تحت فشار باشند، در پاسخ به فشار، پدیده «پیزوالکتریک» از خود نشان می‌دهند. طبق تحقیقات مشخص شده که این پدیده به طور مستقیم در فرایند شفابخشی تاثیر دارد. در علم نوین به وجود میدان‌های مغناطیسی خاصی به نام میدان‌های بیو مغناطیسی (Biomagnetic Fields) که توسط جریان‌های الکتریکی درون و اطراف بدن ایجاد شده است اشاره می‌کند. به عبارتی هر ارگان، فرکانس ویژه خود را دارد که این فرکانس وضعیت سلامت آن را نشان می‌دهد. اما با بیمار شدن فرد این فرکانس‌ها تغییر کرده و مجموعه تمامی میدان‌های بیو مغناطیسی بدن، تشکیل یک میدان بیو مغناطیسی تجمع یافته بزرگ را می‌دهد. با این کار بدن انسان در این میدان احاطه شده و پدیده‌ای به نام حال ایجاد می‌شود.

خواص سنگ‌ها و تاثیر آن‌ها در Gem Therapy یا همان سنگ درمانی!

همان گونه که می‌دانید انواع سنگ‌ها وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ممکن است سنگی درمانی بوده و بر اساس ویژگی و خاصیت سنگ‌ها در رده درمان‌های طبیعی باشد. این علم گوهر درمانی با کمک گرفتن از خاصیت سنگ‌ها به درمان بسیاری از بیماری‌های مختلف پرداخته است از جمله:

درمان بیماری‌های تنفسی

افزایش قدرت سیستم دفاعی

تسکین عفونت

کمک به درمان زخم معده

تقویت کننده استخوان‌ها

آرامش بخش

تقویت اعصاب

درمان ناراحتی های پوستی

ضد میگرن

کمک به گردش خون

و دیگر خاصیت‌های درمانی آن‌ها

خواص سنگ‌ها و استفاده از آن‌ها در ماساژ درمانی

جالب است بدانید برای درمان و رفع دردهای عضلانی، از زمان‌های دور از سنگ‌های داغ استفاده می‌شده است. زمانی که بومیان آمریکا با کمک آتش توانستند سنگ‌ها را داغ کنند، درمان درد عضلات با سنگ‌های داغ آغاز شد. امروزه نیز ماساژ درمانی با سنگ داغ یکی از درمان‌های رایج است که بر اساس خاصیت سنگ و تاثیراتش بر چاکراها استفاده می‌شود. از خواص سنگ‌های درمانی برای جذب انرژی‌های منفی موجود در محیط نیز می‌توان نام برد. امروزه در مکان‌های مختلفی مانند طراحی داخلی محیط کار، منازل، مطب‌های پزشکی، طراحی جواهرات و انواع زیورآلات و اکسسوری‌ها شاهد حضور سنگ‌ها هستیم که با جذب انرژی منفی محیط، آرامش محیط را افزایش می‌دهند.

وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما