آیا هفته نزولی در انتظار طلاست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار داده‌های تورمی هستند، در پی رسیدن دلار به مرحله‌ی تثبیت، طلا در شروع هفته به سطح 1920 دلار رسید.

آیا هفته نزولی در انتظار طلاست؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا که تا حدی توانسته بود در مسیر صعودی پیشروی کند، به سمت 1920 دلار کاهش می‌یابد که بیانگر شروعی منفی برای هفته‌ی کلیدی پیش روست.

از سوی دیگر، در حالی که سرمایه‌گذاران برای حصول به انگیزه‌های جهت‌دار جدید، چشم‌انتظار داده‌های تورمی این هفته از ایالات متحده و اروپا هستند، بازدهی دلار آمریکا (USD) و اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا، نزدیک به بالاترین حد هفته‌ی گذشته، وارد مرحله تثبیت شد.

سایه‌ی دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه خزانه‌داری بر سر بهای طلا

با بدترشدن وضعیت احساسات مرتبط با ریسک‌پذیری، که نگرانی‌های مجدد در مورد بازارهای املاک چین بر وخامت این احساسات افزود، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در سکوت و حاشیه، دیدگاه بانک‌های مرکزی بزرگ را در زمینه‌ی نرخ «بالاتر برای مدت طولانی‌تر» ارزیابی کنند. افزون بر آن، سرمایه‌گذاران همچنین پیش از آگاهی از وضعیت تورم ایالات متحده و منطقه یورو، از هر گونه شرط‌بندی بزرگ بر روی بازارهای اصلی فارکس و قیمت طلا خودداری می‌کنند.

در عین حال، گروهی از سیاستگذاران فدرال رزرو ایالات متحده، به دلیل بالابودن تورم، همچنان از افزایش بیشتر نرخ بهره حمایت می‌کنند. از این رو، در حالی که بازدهی اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری ایالات متحده در انتظار رویکرد جنگ‌طلب فدرال رزرو است، موضع احتیاط همچنان حکمفرماست.

موضع فدرال رزرو

از سوی دیگر، سناریوی از سرگیری رشد قیمت نفت نیز به نگرانی در سراسر بازارها دامن می‌زند، چرا که سرمایه‌گذاران بر تأثیر منفی آن بر تورم و رشد جهانی واقف هستند. علاوه بر آن، ارزیابی داده‌های فعالیت تجاری چین نیز از آن جهت حائز اهمیت است که در خصوص احیای قدرت دومین اقتصاد بزرگ جهان، شفاف‌سازی می‌کند.

با توجه به این عوامل، ثابت‌ماندن دلار آمریکا و بازدهی قوی‌تر اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، فشار نزولی را بر قیمت طلا بدون بهره وارد می‌کند.

با نگاهی به آینده، در بحبوحه‌ی فضای اقتصادی نسبتاً آرام در ایالات متحده، حرکت قیمت دلار و احساسات ریسک قیمت طلا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. گفتنی است در کنار سخنرانی سیاستگذاران فدرال رزرو، نظرسنجی IFO آلمان نیز در مورد وضعیت اقتصاد منطقه یورو، در کانون توجه خواهد بود. 

تحلیل تکنیکال قیمت طلا با استفاده از نمودار روزانه

قیمت طلا زیر مقاومت بحرانی تبدیل‌شده به حمایت در سطح 1926 دلار باقی می‌ماند، و این جایی است که میانگین‌های متحرک روزانه 21 و 200 (DMA) همتراز می‌شوند.

در روز جمعه، قیمت طلا توانست از این سطح عبور کند تا 50 DMA نزولی را در 1929 دلار به چالش بکشد، اما از آنجا که فروشندگان طلا دوباره ظاهر شدند، فلز زرد موفق نشد هیچ پذیرشی پیدا کند.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) نیز به محدوده‌ی منفی، زیر سطح 50 برگشت که نشان می‌دهد روند نزولی همچنان متقاعدکننده‌تر است.

هم‌اکنون، حمایت فوری در پایین‌ترین سطح هفته‌ی قبل یعنی 1914 دلار مشاهده می‌شود که در زیر آن، کف قیمت مجددا به سمت رقم گرد 1910 دلار بازگشایی می‌شود. و اما سطح بعدی تقاضا احتمالأ در علامت روانی 1900 دلار قرار دارد.

از طرف دیگر، یک شکست پایدار بالای تلاقی 21 و 200 DMA در سطح 1926 دلار مورد نیاز است تا دوباره DMA-50 را با قیمت 1929 دلار ارائه دهد. چنانچه موانع صعودی فوق قاطعانه بازیابی شوند، پس از آن، خریداران طلا شیب نزولی 100-DMA را در 1941 دلار هدف قرار خواهند داد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما