آیا طلا به بالای 2000 دلار صعود می‌کند؟ / تحلیلگران چه می گویند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: تحلیلگران لازمه‌ی بازگشت طلا به بالای سطح 2000 دلار را تضعیف شدید دلار دانستند که البته قرائن و شواهدی مبنی بر شکست بازار کار، آن را هدایت می‌کند.

آیا طلا به بالای 2000 دلار صعود می‌کند؟ / تحلیلگران چه می گویند؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوسیتنگ، قیمت طلا با بازگشت از پایین‌ترین حد یک هفته‌ای خود، تغییرات اندکی را در پایان هفته رقم زد؛ قیمت نقدی طلا تا ساعت 15:10 به وقت شرقی (19:10 به وقت گرینویچ) به 1925.01 دلار رسید. طلای نقطه‌ای که  ملاک سنجش آن، شمش فیزیکی است و برخی معامله‌گران با دقت بیشتری نسبت به معاملات آتی دنبال می‌کنند، 4.90 دلار یا 0.3 درصد در مقیاس روزانه و 0.1٪ در مقیاس هفتگی افزایش یافت. 

فعال ترین قرارداد آتی طلا در کامکس نیویورک، با 6 دلار یا 0.3 درصد افزایش به 1945.60 دلار در هر اونس رسید. این قرارداد در مقیاس هفتگی، تقریباً ثابت بسته شد و 0.03٪ کاهش یافت.

شاخص دلار روز جمعه به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید و خرید کالاهای دلاری را برای دارندگان سایر ارزها محدود کرد. و اما در ادامه‌ی راه، کاهش در اوراق قرضه ایالات متحده، بخشی از هزینه‌ی دلار را جبران کرد. گفتنی است در همین راستا اوراق 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده که معیار اندازه‌گیری اوراق قرضه است، قبل از عقب نشینی، به بالاترین سطح خود از سال 2007 رسید.

با نگاهی به حرکت قیمت دلار و اوراق قرضه می‌توان مشاهده کرد علیرغم تصمیم‌گیری برای بدون تغییر ماندن نرخ‌ها در ماه سپتامبر در جلسه‌ی سیاست‌گذاری روز چهارشنبه، و در پی پیش‌بینی افزایش یک چهارم درصدی نرخ تا پایان سال توسط فدرال رزرو، هر دو شاخص افزایش را تجربه کردند.

اد مویا، تحلیلگر پلتفرم تجارت آنلاین OANDA، انگیزه‌ای برای آغاز جذب جریان‌های امن به سمت شمش طلا را تضعیف چشم‌انداز رشد جهانی دانست و در مورد حرکت قیمت طلا اینگونه اظهارنظر کرد: «طلا نشان داد که سطح 1900 دلار، خط قرمزی است که نباید از آن عبور کرد و هم‌اکنون نیز از قرار معلوم آماده است تا در سطح 1950 دلار تثبیت شود.»

بانک مرکزی پیش بینی‌کرده است که نرخ بهره آمریکا تا سال 2024 حدود 5.1 درصد خواهد بود.

با مروری بر عملکرد گذشته‌ی فدرال رزرو، این بانک بین فوریه 2022 تا ژوئیه 2023، 11 بار نرخ بهره را افزایش داد و در مجموع 5.25 واحد درصد به نرخ پایه‌ی قبلی 0.25 درصد افزود و برای آینده نیز افزایش دیگری را در جلسه‌ی سیاستی دیگر در نوامبر و دسامبر برای امسال باقی گذاشت.

وی لازمه‌ی بازگشت طلا به بالای سطح 2000 دلار را تضعیف شدید دلار دانست که البته قرائن و شواهدی مبنی بر شکست بازار کار، آن را هدایت می‌کند.

و در محیط بازار، بحث پیرامون اینکه آیا افزایش نهایی نرخ بهره‌ی فدرال رزرو در سال جاری در نوامبر یا دسامبر اعمال خواهد شد یا خیر، موضوعی است که فعالان بازار را به چالش کشیده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با تأکید بر اینکه هنوز به موضع سیاست پولی که به دنبال آن بوده است نرسیده، از آمادگی مقامات برای افزایش بیشتر نرخ بهره در صورت لزوم خبر داد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما