معروف ترین مدل های زنجیر طلا که هر خانم شیک پوشی می پسندد

طلا و جواهر اقتصاد 100: استفاده از گردنبند و زنجیر در مدل‌های مختلف با متریال‌های گوناگون از قرون وسطی تا به امروز رواج داشته است. در آن زمان فقط طبقه اشراف و خانواده سلطنتی اجازه استفاده از زیورآلات را داشتند، اما امروزه شما می‌توانید انواع زنجیر از طلا گرفته تا مهره‌ای و استیل و ... را در گردن تمام اقشار جامعه ببینید.

معروف ترین مدل های زنجیر طلا که هر خانم شیک پوشی می پسندد

استفاده از یک زنجیر طلا زیبا در گردن، استایل و ظاهرتان را بسیار شیک می‌کند. انتخاب زنجیر طلا به دلیل تنوع زیاد و وجود گزینه‌های مختلف چه از نظر ضخامت و چه از نظر طرح، کار را کمی دشوار می‌سازد. مخصوصا اگر ندانید که چه می‌خواهید. برای همین بهترین راه این است که اطلاعات خود را در مورد انواع زنجیر طلا بالا ببرید تا در هنگام خرید سردرگم نشوید.  

زنجیر طلا

یکی از رایج‌ترین انواع زیورآلات زینتی و جواهرات، زنجیر طلا می‌باشد. زنجیرها برای استفاده انواع پلاک طلا و آویز و ... بسیار ضروری هستند و تنوع بسیار بالایی هم دارند. زنجیر طلا از آن دسته اکسسوری‌هایی است که نه تنها کاربرد و محبوبیت زیادی دارد، بلکه مدل‌های مختلف آن هرگز از مد نمی‌افتند و در همه‌جا قابل استفاده هستند. با این حال در هنگام خرید آن‌ها باید بدانید که چه توقعی از زنجیرطلا دارید و مطابق با آن خرید خود را انجام دهید.گردنبندهای ظریف با مدل‌های خاص و فانتزی که امروزه در گالری روبی می‌بینید می‌توانند بهترین گزینه برای هدیه به عزیزان تان باشند. زنجیر‌های طلا به دسته‌ها و طبقه‌بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، که هر کدام یک مبنای خاصی دارند، اما به طور کلی زنجیر طلا به دو دسته زنجیر توپر و زنجیر توخالی تقسیم می‌شوند.

زنجیر توپر

این نوع زنجیررا معمولا با طلاهای مختلفی می‌سازند که در زیر برای شما انواع این طلاها را شرح می‌دهیم:

طلای جامد، اولین طلایی است که با آن زنجیر توپر را می‌سازند، این مدل طلا دارای درجات مختلفی از خلوص است ولی پایه اصلی آن طلا است. ارزش و استحکام گردنبندی که با این طلا ساخته می‌شود، بسیار بالاست و معمولا زنجیر طلای مردانه سنگین را از این طلا می‌سازند.

 طلای بعدی که با آن زنجیر توپر را می‌سازند، طلای نورد شده است. این زنجیر از اتصال تعدادی ورقه طلا بر روی یک پایه نقره ساخته می‌شود. ارزش زنجیرهای ساخته شده از این مدل طلا کمتر از طلای جامد می‌باشد.

و اما مورد آخر، روکش طلا نام دارد. در این روش سطح زنجیر را به رنگ طلایی در می‌آورند، به این شکل که زنجیر ساخته شده با آلیاژ متفاوت را در داخل طلای مذاب قرار می‌دهند، با این کار سطح زنجیر درخشان و ضد زنگ می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که ماندگاری روکش طلا کم است و هر چند وقت یکبار باید روکش را تمدید نمائید.  

زنجیر توخالی

زنجیر توخالی همانطور که از نامش پیداست، فضای درونیش خالی است. معمولا برای کاهش حجم طلای به کار رفته و کاهش وزن از زنجیر تو خالی استفاده می‌کنند. این مدل زنجیرها ارزان‌تر و سبک‌تر از مدل‌های توپر هستند و استحکام کمتری هم دارند. زنجیرهای توخالی علی رقم قیمت مناسبی که دارند، اما به راحتی می‌شکنند و با کوچک‌ترین ضربه دچار فرورفتگی می‌شوند. اگر شکسته شوند تعمیر آن‌ها بسیار دشوارتر از طلای توپر می‌باشد.

در واقع زنجیرها از نظر شکل و بافت باهم متفاوت هستند، هر کدام از مدل‌های زنجیر، سبک و سیاق وکاربرد مخصوص خود را دارند. برخی فقط با آویز معنا پیدا می‌کنند و برخی دیگر به تنهایی یک گردنبند زیبا و جذاب هستند. انواع زنجیر در دنیای زیورآلات به سه گروه دسته‌بندی می‌شوند که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم.

زنجیرهای کلاسیک

زنجیرهای مدرن 

زنجیرهای طرح بافت  

زنجیرهای کلاسیک جزو سبک‌های استاندارد در طراحی زنجیرهای طلا هستند به همین دلیل به آن‌ها زنجیر کلاسیک می‌گویند. زنجیر‌های کلاسیک شامل مدل‌های: زنجیر کابلی، زنجیر رولو، زنجیر مارینر یا ملوانی، زنجیر کورب و زنجیر فیگارو می‌باشند.

زنجیر کابلی: این مدل زنجیرها از ابتدایی‌ترین و رایج‌ترین شکل زنجیرها می‌باشند، سادگی زنجیر کابل آن را به یک انتخاب محبوب برای استفاده روزمره تبدیل کرده است. زنجیر کابل با استفاده از یک سری حلقه گرد یا بیضی شکل در طول‌های مختلف ساخته می‌شوند. زنجیرهای کابل محکم هستند و به خوبی در برابر فرسودگی مقاومت می‌کنند. این زنجیر ظریف به خودی خود چندان چشم نواز نیست، اما زمانی که با یک آویز و یا پلاک ست شوند بسیار زیبا و جذاب می‌شوند.

زنجیر رولو: زنجیر رولو یا زنجیر بلچر یکی دیگر از سبک‌های زنجیر کلاسیک می‌باشد، که از حلقه‌های گرد متقارن که در هم قفل شده‌اند ساخته شده است.  این مدل زنجیر‌ها در واقع به نوعی زنجیر همکاره محسوب می‌شوند، اما در مکمل قراردادن با دیگر آویز‌ها نیز کاربرد دارند. زنجیر رولو بسیار شبیه زنجیر کابل می‌باشد.

زنجیر مارینر یا ملوانی: نام این زنجیر منحصر به فرد به دلیل شباهت زیادی که به زنجیرلنگر کشتی دارند، بر روی آن‌ها نهاده شده است. در واقع این زنجیرها از قطعات کوچک بیضی شکل بهم متصل، تشکیل می‌شود که یک میل ظریف بصورت قطری از میانه‌ی هر بیضی عبور کرده است. زنجیرهای ملوانی ضخیم معمولا مردانه‌تر هستند برای همین بهتر است به صورت تکی و بدون آویز استفاده شوند. اما آویزهای ملوانی ظریف را با انواع پلاک می‌توان ست کرد. 

زنجیر کورب: قطعا نام زنجیر کارتیر طلا را زیاد شنیده‌اید، زنجیر کورب درواقع نام دیگر همان زنجیر کارتیه خودمان است، که به نوعی یک زنجیر اسپرت محسوب می‌شود و هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها قابل استفاده می‌باشد. حلقه های این زنجیر هنگامی که روی سطح صاف قرار می‌گیرند، حالت مسطح دارند.

زنجیر فیگارو: طراحی این زنجیرها بسیار شبیه زنجیر کارتیر است، برای همین به آن زنجیر کارتیه ترکیبی هم می‌گویند. این نوع زنجیر نسبتا ساده اما شیک است، الگوی ساخت آن به این صورت است که، بعد از هر دو یا سه حلقه دایره‌ای شکل، یک حلقه بیضی شکل قرار می‎گیرد. این ترکیب باعث ایجاد دوام بالا و استحکام کافی در زنجیرمی‌گردد. معمولا از این مدل زنجیر علاوه بر ساخت گردنبند در ساخت دستبند هم استفاده می‌شود.  

زنجیرهای مدرن

این مدل زنجیرها با ظاهر براق و صیقلی که دارند، بسیار منحصر به فرد و مناسب افراد مشکل پسند به شمار می‌‌روند. انواع مدل‌های زنجیر مدرن را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.  

زنجیر امگا: زنجیر امگا دارای بخش‌های فلزی است که به صورت صاف و کشیده به هم متصل شده‌اند. این زنجیر اغلب به عنوان چوکر پوشیده می‌شود و فوق العاده شیک است. محبوبیت بالای این زنجیر به دلیل قدرت بالا در بازتاب نور و درخشندگی و براق بودن سطح آن است. زنجیرهای امگا اغلب قدرت انعطاف محدودی دارند خیلی زود پیچ خورده و خم شوند و دوام زیادی ندارند و در صورتی که احتیاط نکنید منجر به شکستن پیوندهای آن خواهید شد.

زنجیر هرینگبون : با یک نگاه به ساختار این زنجیر، براحتی می توان فهمید که نام این زنجیر از کجا آمده است. این زنجیر شبیه به بدن مار و با انعطافی مشابه حرکت می‌کند. زنجیر مار از یک سری حلقه‌های کوچک، صفحات یا نوارها تشکیل شده است که به طور محکم به هم متصل شده‌اند تا یک زنجیر صاف و براق را تشکیل دهند. شما نمی‌توانید حلقه‌های یک زنجیر مار را بببنید، زیرا این حلقه‌ها نزدیک به هم گره خورده‌اند. این رنجیر در مقایسه با سایر زنجیرها بافت ندارد.   

زنجیر سنگاپوری: به مدلی از زنجیر که در آن قطعات به هم پیوسته، به گونه‌ای کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که دارای یک پیچ خوردگی زیبا باشند، زنجیر سنگاپوری می گویند. پیچ خوردگی منطفی که با یک اشاره‌ی دست نیز باز می‌شود و مجدد به جای خود باز می‌گردد. این شیوه‌ی حرکتی دورانی باعث زیبایی و دوام بیشتر این زنجیر طلا می‌گردد و معمولا هم با آویزهای متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع زنجیر، برای مصارف روزانه و یا مهمانی‌های غیر رسمی بسیار مناسب است.

زنجیر شاه ماهی( تیغ ماهی): این زنجیر از بخش‌های مسطح و نازک زیادی ساخته شده است، که هر بخش در وسط خم می‌شود تا طرح تیغ ماهی را ایجاد کند. برای دیدن طرح این خمیدگی‌ها بر روی زنجیر باید با دقت از نزدیک نگاه کنید، در برخی مدل‌ها اصلا این خمیدگی دیده نمی‌شود، اما وجود دارد. این زنجیر غیرقابل انعطاف بوده و بدون پلاک استفاده می‌گردد. ظاهر زیبا و مدرن این زنجیر بسیار برای مردان و زنان ایده آل می‌باشد. قفل این زنجیرها برای افزایش دوام و استحکام معمولا خرچنگی است و در ضخامت و طول‌های مختلفی ساخته می‌شوند. متاسفانه اگر خراب یا پاره شوند، به آسانی تعمیر نمی‌شوند.

زنجیر باکس یا جعبه ای: این مدل زنجیر که به زنجیر ونیزی هم شهرت دارد، از اتصالاتی به شکل مربع ساخته شده که به هم وصل هستند و هم با آویز و هم بدون آویز قابلیت استفاده دارند. زنجیرهای جعبه‌ای با پیوندهای مربعی که دارند نسبت به سایر زنجیرها ساده‌تر و مقاوم‌تر هستند و اگر زمانی پاره شوند به راحتی تعمیر می‌گردند. نمونه‌های ظریف این زنجیر طلا برای خانم‌ها و مدل‌های پهن‌تر مناسب آقایان می‌باشد.

زنجیرهای طرح بافت

اگر دنباله رو مد و فشن هستید، مدل‌های مختلف زنجیر طرح بافت مناسب شما هستند. این مدل زنجیرها معمولا طرح‌های مردن و درهم‌ پیچیده دارند. زنجیرهای طرح بافت شامل موارد زیر می‌باشند.

زنجیر پاپکورن: معمولا دارای وزن کم و ساختاری لوله‌ای شکل است، این مدل از یک زنجیر صاف ماری شکل و از بهم پیوستن اتصال‌هایی برجسته تشکیل شده است. به دلیل دانه‌های ریزی که برروی زنجیر در کنار هم قرار گرفته‌اند و ظاهری شبیه پاپکورن دارند، با این نام شناخته می‌شود.

زنجیر بیزانس: یکی از انواع زنجیر طلا که بسیار خاص و متفاوت و در عین حال پرفروش می‌باشد، زنجیر بیزانس است. ظاهر این نوع زنجیر پیچیده و درهم می‌باشد، در این زنجیر حلقه‌های مستطیل یا بیضی شکل در حالت چند بعدی به هم بافته شده‌اند. این مدل زنجیر حجم بافت زیادی دارد و حلقه‌ها تغییر جهت می‌دهند و به طور متناوب ازچپ به راست تغییر می‌کنند. یک حلقه در این زنجیر حداقل از چهار حلقه دیگر عبور می‌کند. این زنجیر با الگوی متمایز، محکم و بادوامی که دارد، با نام‌هایی مانند قفس پرنده هم شناخته می‌شود. این زنجیر معمولا بدون پلاک استفاده شده و اگر خراب شود به راحتی تعمیر نمی‌گردد.

زنجیر طنابی: الگوی چرخشی این زنجیر جلوه‌ای درخشان و ظاهری شبیه به طناب را ایجاد می‌کند. این زنجیرها از بادوام‌ترین و سنگین ‌ترین انواع زنجیر محسوب می‌گردند. زنجیرهای طنابی یکی از پرطرفدارترین انواع زنجیر در سراسر جهان می‌باشد، که معمولا با آویز استفاده می‌شود. طراحی و ساخت این زنجیر بسیار پیچیده بوده و فقط افراد ماهر می‌توانند آن‌را بسازند. به دلیل ساختار محکمی که دارد چه ضخیم باشد چه نازک برای آویز بسیار مناسب بوده و به راحتی پاره نمی‌شود.

زنجیر اسپیگا یا گندمی: اسپیگا به معنی گندم است، بافت و طبیعت در این سبک طراحی با هم ترکیب شده اند. زنجیر گندم از پیوندهای بیضی شکل پیچ خورده یک طرفه ساخته شده است تا بتواند یک زنجیر ظریف و متقارن را ایجاد نماید. ظاهری شبیه خوشه گندم آن علت نامگذاری این مدل زنجیر می‌باشد. ظرافت و شیک بودن این زنجیر آن را در بین خانم‌ها بسیار محبوب کرده است. ساختار نیمه سفت و سخت که بسیار بادوام و مستحکم هم می‌باشد، باعث شده بتوانید هر آویزی را با آن استفاده کنید. این مدل زنجیرها حتی به صورت انفرادی هم زیبا و جذاب هستند.

زنجیر توپی: این مدل زنجیر به نام زنجیر مهره هم شناخته می‌شود. زنجیره توپی از بهم پیوستن مهره‌ها وگوی‌های گرد و کروی که توسط زنجیری نازک، در فواصلی کوتاه به‌هم متصل شده‌اند، ساخته شده است. این زنجیرها مخصوصا در بین آقایان بسیار محبوب بوده و ضخامت مهره‌ها معمولا بین 1 تا 2 میلیمتر می‌باشد. زنجیرهای توپی ظاهری معمولی ولی بسیار شیک دارند و به خوبی با آویزهای کوچک ست می‌شوند. این اکسسوری به صوت مستقل عمل نکرده و به عنوان مکمل با دیگر اکسسوری‌ها می‌تواند ظاهر و استایل شما را بسیار زیبا نماید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما