راهنمای خرید ساعت مچی اصل

طلا و جواهر اقتصاد 100: قبل از هر چیز باید بدانید که خرید ساعت مردانه و خرید ساعت زنانه با هم تفاوت هایی دارند که بهتر است بر اساس نیاز خود اطلاعات جمع آوری کنید. اگر قصد خرید یک ساعت مچی مردانه دارید و به دنبال یک راهنمای جامع در این باره هستید، میتوانید به مقاله راهنمای خرید ساعت مچی مردانه مراجعه کنید.

راهنمای خرید ساعت مچی اصل

نداشتن تحقیق کافی و خرید بدون فکر معمولا منجر به صرف هزینه زیاد و انتخاب نکردن ساعت های دیگر می شود که با نیازهای شما مطابقت دارند. متغیرهای زیادی در انتخاب ساعت مچی وجود دارند. شما سلیقه منحصر به فرد خودتان را دارید شما نیازهای خود را دارید و در ابتدا هم باید نیازتان را بشناسید. و شاید مهمتر از همه، بودجه خود را داشته باشید. به این فکر کنید که چگونه زندگی می کنید. آیا شما یک ساعت روزانه می خواهید؟ شاید شما به یک ساعت غواصی نیاز داشته باشید. یا شاید فقط ظاهرساعت برایتان اهمیت دارد. در خرید ساعت باید دنبال چیزی بروید که واقعا آن را دوست دارید. خوب انتخاب کنید تا بتوانید با چندین سال از استفاده از آن لذت ببرید.

 مرحله ۱: اگر بدون توجه به قیمت بهترین ساعت را میخواهید! اصطلاحات تخصصی را یاد بگیرید.

همانطور که گفته شد،دنیای ساعت دنیای بسیار پیچیده ای است. چرا که اصطلاحات تخصصی بسیاری در این زمینه وجود دارد که ممکن است اشخاص به عنوان یک فرد معمولی اطلاعات کمی درباره آن داشته باشند. هنگامی که قصد دارید یک ساعت جدید بخرید، بهتر است ساعتی را انتخاب کنید که متناسب استایل و نمایانگر شخصیت شما باشد. قبل از خرید هر چیزی نیاز است تا اصطلاحات مخصوص به آن را بدانید. این رویه درباره ساعت مچی هم صدق میکند. اینکه اصطلاحات و حتی اجزای درونی ساعت مچی را بدانید، میتوانید ساعت مچی اصل را از فیک و یا حتی جنس خوب را از بد تشخیص دهید. به همین دلیل است که ما اصطلاحات تخصصی و مهمی که باید بدانید را در مقاله ۴۵ اصطلاح مرسوم ساعت مچی که هر عاشق ساعتی باید بداند آورده ایم. مطمئن باشید که بعد از خواندن این مقاله تمامی اطلاعاتی که مورد نیاز است درباره اینکه درون ساعت مچی چه موادی به کار رفته است را میتوانید به دست آورید.

مرحله ۲: مبلغی که میخواهید هزینه کنید را مشخص کنید.

همان طور که می دانید ساعت ها در قیمت های متنوع و گوناگونی عرضه می شوند. قبل از اینکه بخواهید یک ساعت مچی جدید بخرید، باید تصمیم بگیرید که چه مقدار می خواهید برای ساعت جدید خود هزینه کنید. آیا می توانید هزینه یک ساعت خاص را براساس آنچه دریافت می کنید توجیه کنید؟ اگر بله، پس احتمالا باید ساعت را تهیه کنید. در غیر این صورت، احتمالا باید به دنبال ساعت دیگری باشید! دلیل این تفاوت قیمت می تواند مواد استفاده شده، برند سازنده، ویژگی ها و امکانات و … باشد. همچنین می توان گفت معمولا ساعت های کوارتز ارزان تر ساعت های مکانیکی هستند.

به صورت کلی این که فکر کنیم ساعت های گران قیمت تر با کیفیت تر هستند اشتباه است. برخی برند ها بسیار لوکس و گران قیمت هستند که هرچند فوق العاده هستند  اما معمولا درصد زیادی از هزینه ای که برای آنها می پردازید به خاطر اسم برند است نه فقط تولید آن! برخی برند ها نیز دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای هستند اما نسبت به هزینه معقولی که برای آنها می پردازید کیفیت بسیار بالایی دارند. برای مثال برند هایی مثل کاسیو، سیکو، سیتیزن و … بهترین کیفیت و ساخت را با بهترین قیمت ها ارائه می دهند.

مرحله ۳: بهترین برندها را در رنج قیمت خود پیدا کنید.

برند های بسیار زیادی در زمینه تولید ساعت مچی اصل فعالیت میکنند. هرکدام این برندها شخصیت و رویکرد خاص خود را در ساخت ساعت دارند. به علاوه هر کدام طرفداران خود را دارند. برند ساعت می تواند نشان دهنده کیفیت،‌ ساخت، ارزش ها، اعتبار، تاریخچه، طراحی های جالب و … باشد. نمی توان گفت کدام برند بهترین است! شما باید با توجه به سلیقه خود و انتظاراتتان و بودجه ای که دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برخی افراد شیفته برند های لوکس هستند و برخی افراد برند های ساعت مقرون به صرفه را ترجیح می دهند. برخی افراد تنها برند های سوئیسی را می ستایند و برخی طرفدار ساعت های برند های ژاپنی هستند.

مرحله ۴: کاربری که از ساعت مچی میخواهید را تعیین کنید!

مدل های مختلفی ز ساعت مچی وجود دارد که هرکدام مناسب شرایط مختلف است. از ساعت های غواصی و هوانوردی گرفته تا ساعت مچی های کلاسیک و اسپرت. به همین دلیل بسیار مهم است که اول شرایطی را که میخواهید در آن از ساعت مچی خود استفاده کنید را بشناسید و بعد اقدام به خرید نمایید. انواع مختلفی از ساعت مچی با کاربری های مختلف وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

۱. ساعت غواصی

این مدل ساعت ها برای فعالیت هایی که در زیر آب انجام میشود مانند غواصی و یا حتی شنای حرفه ای طراحی میشود. ساعت هایی که مناسب غواصی هستند معمولا دارای مقاومتی بیشتر از ۱۰۰ متر هستند و حتی بعضی از آنها دارای مقاومتی بیشتر از ۲۰۰ و یا ۳۰۰ متر هستند.

۲. ساعت خلبانی

از آنجایی که خلبانان و هوانوردان در شرایط سختی مانند فشار هوای بالا و ارتفاع زیاد فعالیت میکنند، پس به ساعتی نیاز دارند که در برابر همه این شرایط بتواند مقاومت کند. از جمله ویژگی های ساعت های خلبانی میتوان به صفحه بزرگ و خوانا، درخشندگی، ساعت جهانی و یا GMT و تاج سیم پیچ بزرگ اشاره کرد.

۳. ساعت اسپرت

ساعت های اسپرت معمولا مانند ساعت های ورزشی هستند و ظاهری مستحکم، قابل اعتماد و ضدآب دارند. اکثر ساعت های اسپرت و یا ورزشی قابلیت کرنومتر، تایمر شمارش معکوس، تقویم خودکار، روزشمار، زنگ هشدار و یا قابلیت ضد شوک بودن را دارند. ساعت جی شاک از جمله زیرمجموعه معروف برند کاسیو است که ساعت های اسپرت آن محبوب همگان در سراسر جهان است.

۴. ساعت رسمی

ساعت رسمی از جمله ساعت مچی هایی است که هم خانم ها و هم آقایان تجیح میدهند آن را با لباس های مجلسی و یا اداری خود ست کنند. این ساعت ها برای مردان اغلب اندازه ای کوچکتر از ساعت های دیگر تا بتواند زیر دکمه های پیراهن به راحتی قرار بگیرد. گفتنی است که این نکته برای خانم ها هم صدق میکند. تنها تفاوتی که ساعت های رسمی مردانه و زنانه با یکدیگر دارند را میتوان نگین های به کار رفته در ساعت زنانه دانست.

 مرحله ۵: پرفروش ترین ساعت مچی ها را پیدا کنید.

با توجه به این مقاله در مورد راهنمای خرید ساعت مچی، نکاتی را دانستید که در خرید ساعت مچی جدید به شما کمک می کند. با توجه به تنوع بالای ساعت مچی ها از جهات مختلف انتخاب یک ساعت مچی جدید کار بسیار دشواری است. اما این که بدانید کدام ساعت ها در ایران پرفروش تر و محبوب تر هستند به شما کمک بسیار بزرگی خواهد کرد. پرفروش بودن یک ساعت مچی به معنی این است که ساعت از جهات مختلف با دیگر ساعت ها مقایسه شده و ارزش هزینه کردن را دارد.

حال که با نکات موردنیاز برای خرید یک ساعت مچی اصل آشنا شدید، اگر می خواهید بدانید پرفروش ترین ساعت مچی های اصل ایران کدام هستند به وب سایت تیک تاک گالری مراجعه کرده و در صفحه ساعت مچی، پرفروش ترین ساعت مچی ها را مشاهده کنید.

 مرحله ۶: خرید از فروشگاه مطمئن

هنگام خرید آنلاین ساعت مچی، باید به دنبال یک فروشگاه مورد اعتماد و نمایندگی رسمی برند ها باشید. قبل از خرید در این مورد تحقیق کنید و اطمینان حاصل کنید که از فروشگاهی که از هر لحاظ کاملا به آن اعتماد دارید خرید می کنید. تیک تاک گالری یک فروشگاه معتبر است که تنها با ارائه ساعت مچی های اصل، تجربه یک خرید عالی را برایتان رقم خواهد زد.

مرحله ۷: مدل صفحه مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید!

صفحه ساعت مچی یکی از مهم ترین بخش های ساعت است و انواع مختلفی دارد. وقتی نوبت به اجزای ساعت می رسد، صفحه ساعت اولین چیزی است که جلب توجه می کند. و مدل های صفحه ساعت مچی در رنگ ها، مواد  و سبک های مختللفی وجود دارد. اگر بخواهیم در رابطه با سایز صفحه بگوییم، برای خانم ها اندازه صفحه ساعت نباید خیلی بزرگ باشد، اما باید کاملا متناسب با اندازه مچ دست شما باشد. اکثر خانم ها ساعت هایی با صفحه ۳۴-۳۸ میلی متر را ترجیح می دهند. از انواع صفحه هایی که وجود دارند می توان به صفحه صدفی، مینیمال، اسکلتون و … که جزو رایج ترین ها هستند اشاره کرد که هر کدام دارای ویژگی هایی هستند.

۱. صفحه ساعت اسکلتون

ساعت مچی اسکلتون امروزه بسیار محبوب شده اند. این مدل ساعت دارای تاریخچه ای غنی است. در اوایل ساخت این نوع ساعت ها، به اندازه الان محبوب نبودند تا اینکه مورد استقبال جامعه هواداران قرار گرفتند.برای کارشناسان ساعت، درک مکانیسم ساعت مچی امری ضروری است.از آنجایی که موتور ساعت در این ساعت مچی مشخص است، غیر ممکن است که کسی این مدل ساعت را تحسین نکند.ساعت اسکلتون دارای ویژگی هایی فراتر از زمان سنجی است. این مدل ساعت ها یادآور زیبایی که یک ساعت مچی میتواند داشته باشد هستند.اغلب این نوع ساعت ها مکانیکی هستند و از جمله ساعت مچی های سنتی به شمار میروند. ساعت مچی اسکلتون به دلیل حکاکی دقیقی که بر رویشان انجام میپذیرد، گرانتر از سایر مدل ها هستند.

۲. صفحه ساعت صدفی

صفحه ساعت صدفی، صفحه ای است که به ساعت مچی شما شخصیت متمایزی میدهد. مروارید مادر(Mother of Pearl)، آستر رنگینی است که در داخل صدف پیدا میشود. این آستر رنگین کمانی امروزه به طور گسترده برای ساخت صفحه های ساعت به کار میرود. مشخصه ساعت مچی های صفحه صدفی، درخشش و رنگ آن است که با هر تکان عوض میشود.

۳. صفحه ساعت قلب باز

صفحه ساعت قلب باز یا اپن هارت یکی از صفحه های جذاب است که زیبایی خاصی به ساعت مچی شما می دهد. ساعت های دارای صفحه قلب باز دارای حفره روی صفحه هستند که به شما اجازه می دهند تا قلب ساعت را مشاهده کنید. اگر نگران حذف شدن بیش از حد صفحه در مدل اسکلتون هستید، این مدل برایتان مناسب تر است. این مدل به شما امکان می دهد قلب ساعت را ببینید بدون اینکه طراحی و تزئینی را که روی صفحه است از دست بدهید.

۴. صفحه ساعت مینیمال

ساعت های مینیمال، مانند اسم خود هستند. صفحه های پشتی این ساعت ها صاف، بندهای آن ساده و جزئیات خاصی درون آنها به کار نرفته است. این ساعت ها تنها برای گفتن ساعت طراحی شده اند. این بدان معناست که آنها فاقد هرگونه پیچیدگی اضافه مانند تایمرهای جهانی و یا قاب غواصی هستند. اگر دنبال ساعتی هستید که بتوانید با هر مدل لباسی آن را ست کنید، ساعت مچی مینیمال گزینه مناسبی برای شماست. زیبایی یک ساعت مینیمالیستی این است که بر بقیه مجموعه لباس های شما چیره نمیشود، بلکه فقط آن را تکمیل میکند.

مرحله ۸: بند ساعت مورد نظرتان را انتخاب کنید!

هنگام خرید ساعت مچی، بند ساعت اولین چیزی است که باید به آن فکر کنید. بند ساعت را میتوان بخش مهمی از هویت ساعت در نظر گرفت. وقتی نوبت به بند ساعت می رسد، گزینه های پیش رویتان زیاد میشود. بند های ساعت از مواد مختلفی تشکیل شده اند، تعداد بی شماری از بندها با هر رنگی که تصور کنید! در مرحله اول باید به جنس بند ساعت توجه کنید. در ادامه با دوتا از معروفترین بندهای ساعت مچی آشنا خواهیم شد.

 ۱. بند چرمی

زمانی که ساعت های جیبی مردانه تبدیل به ساعت های مردانه شدند، چرم اولین بندی بود که برای این ساعت ها درست شد. چرا که بندهای چرمی نرم و لطیف هستند و ظاهر لوکسی دارند. بند های چرمی کلاسیک تر هستند و معمولا با استایل های رسمی بهتر به نظر می رسند. رایج ترین رنگ بند ساعت چرمی قهوه ای و مشکی است  اما رنگ های دیگر نیز وجود دارد. اگر چرم با کیفیت باشد، می تواند بسیار با دوام باشد. وقتی صحبت از رنگ چرم میشود، هرچه چرم تیره تر باشد، رسمی تر است. یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید، این است که بند چرمی ساعت خودتان را با کمربند و یا کفشتان ست کنید. یکی از ایراداتی که به ساعت های بند چرمی وارد است، مقاومت پایین آنها است. معمولا بندهای چرمی ساعت، بعد از چهار و یا پنج سال دچار شکستگی میشوند و نیاز است که بند ساعت را عوض کنید.

۲. بند استیل

بندهای استیل، جزو بندهای همه کاره هستند. ساعت های بند استیل، چه برای بازی و یا چه برای کار گزینه مناسبی هستند. هنگامی که شما ساعت بند استیل دور دستان خود میبندید، یک درخشش جذاب زیر آستین پراهنتان مشخص میشود.

مرحله ۹: نوع موتور ساعت مچی خود را انتخاب کنید.

موتور جزوی از ساعت مچی است که باعث کار کردن ساعت می شود.  موتور ساعت ها به دو دسته کلی کوارتز و مکانیکی تقسیم می شوند ( موتور اتوماتیک گونه ای از موتور مکانیکی به حساب می آید) در ادامه با انواع موتور های ساعت آشنا می شویم. برای انتخاب موتور مورد نظرتان وارد صفحه ساعت مچی شوید و قسمت جست و جوی پیشرفته روی موتور کلیک کنید و موتور ساعت مچی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۱. موتور کوارتز

موتور کوارتز از باتری به عنوان منبع انرژی اولیه و اصلی خود استفاده میکند و معمولا نوعی از باتری است که در ساعت های خود میبینید. این نیروی پشت صفحه است که عقربه ها رابه حرکت درمیاورد. باتری، جریان الکتریکی را از طریق یک کریستال کوارتز کوچک میفرستد و ارتعاش ایجاد میکند. این ارتعاشات، موتور را در نوسان نگه میدارد و موتوری را که باعث حرکت عقربه های ساعت میشود را نیرو میبخشد.

فناوری کوارتز ساده است! موتور ساعت کوارتز با باطری کار می کنند. هر ساعت مچی برای نشان دادن دقیق زمان به یک عنصر تنظیم کننده احتیاج دارد.  از مزایای موتورهای کوارتز میتوان به دقت بالا، مقرون به صرفه بودن، نیاز نداشتن به نگهداری و تعمیر تا حداقل دو سال و دوام بالای آنها اشاره کرد.

۲. موتور مکانیکی

موتور ساعت که کالیبر هم نامیده میشود، قلب تپنده هر ساعتی هستند.تمام عملکردهای ساعت از حرکت عقربه ها گرفته تا کرنوگراف، آلارم و هرگونه عارضه دیگر را نیرو میدهد. یک موتور مکانیکی، مجموعه ای پیچیده از فنرها و چرخ دنده ها است که انرژی را به حرکات دقیق تنظیم شده برای ساعت مچی تبدیل میکند. این موضوع به ساعت اجازه میدهد تا با کارایی فوق العاده ای عمل کند و گذر زمان را به دقت پیگیری کند.

۳. موتور اتوماتیک

موتور ساعت اتوماتیک گونه ای از ساعت مچی مکانیکی است که به عنوان ساعت مچی خود کوک نیز شناخته می شود. این مدل ساعت مچی ها اولین بار در دهه های آغازین قرن بیستم به بازار عرضه شدند.این نوع ساعتها انرژی خود برای کار کردن را از طریق حرکت مچ دست تامین می کنند. در واقع تا زمانی که ساعت مچی روی مچ دست قرار دارد و مرتب استفاده می شود، بدون نیاز به کوک کردن کار میکنند.

مرحله ۱۰: متریالی که باید ساعت مچی داشته باشد را مد نظر داشته باشید!

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید ساعت مچی باید به آن توجه کنید، موادی است که ساعت شما از آن ساخته شده است. پلاتین و طلا از جمله موادی هستند که وقتی درون ساعت مچی به کار میروند، تقاضای زیادی ایجاد میکنند. با این حال اگر به دنبال یک ساعت روزمره هستید، پس شاید بهتر باشد ساعت های استیل ضد زنگ را امتحان کنید. همچنین ورزشکاران نیاز به ساعت اسپرت دارند. ساعت هایی با متریال تیتانیوم گزینه مناسبی برای این افراد است. چرا که تیتانیوم وزن سبکتری از استیل دارد و در برابر خش و ضربه مقاومت بیشتری از خود نشان میدهد. در واقع برخی از برندهای برتر امروزی به انواع آلیاژهای با تکنولوژی بالا و مواد اختصاصی روی آورده اند تا ساعت ها بادوام تر، سبک تر و منحصر به فردتر شوند.

مرحله ۱۱: رنگ ساعت مچی را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید.

انتخاب رنگ ساعت کاملا یک موضوع سلیقه ای است و قانون خاصی ندارد. می توانید هر رنگ ساعتی که دوست دارید و به شما احساس بهتری می دهد انتخاب کنید. اما خوب است بدانید انتخاب ساعت می تواند متناسب با رنگ پوست شما باشد. رنگ پوست به طور کلی در یکی از این دو دسته قرار می گیرد سرد یا گرم. با مشاهده رنگ رگ های دست می توانید رنگ پوست خود را تشخیص دهید. رنگ سرد پوست با رگ های مایل به آبی مشخص می شود. اگر رنگ پوستتان سرد باشد، ممکن است ته رنگ صورتی مایل به قرمز رنگ داشته باشید. از طرف دیگر، رنگ های گرم پوست توسط رگ های سبز رنگ شناخته می شود. افراد با این رنگ پوست هنگامی که آینه نگاه می کنند ممکن است ته رنگ زرد مشاهده کنند.

اما کدام جنس و رنگ  قاب و بند ساعت برای رنگ پوستمان مناسب تر است؟  افرادی که رنگ پوست سرد دارند، استفاده از ساعت مچی با قاب استیل ضد زنگ نقره ای، نقره یا طلای سفید، برایشان مناسب تر است. در مقابل، ساعت های مچی با قاب ساعت طلایی یا رز گلد انتخاب بهتری برای افرادی است که رنگ پوست گرم دارند. با این حال همان طور که گفتیم سلیقه شما در اولویت است.

مرحله ۱۲: ساعت مچی مناسب سایز دست خود بخرید!

یکی از نگرانی هایی که افراد هنگام خرید اینترنتی ساعت مچی دارند، درباره سایز دست و سایز مچ دستشان است.  البته در بسیاری از موارد این موضوع بستگی به سلیقه شخصی خودتان هم دارد. اما از آنجا که ساعت مچی تکمیل کننده استایل است باید از نظر ظاهر و زیبایی تناسب داشته باشد.

هنگامی که ساعت مچی آنالوگ به اکسسوری رایج مردان در دهه ۱۹۲۰ تبدیل شد، اندازه ساعتها بسیار ظریف بود یعنی در حدود ۲۶ تا ۳۲ میلی متر! امروزه این اندازه فقط در ساعت های زنانه وجود دارد. اما در دهه ۴۰، برندهایی مانند رولکس شروع به ساخت ساعت های بزرگ تر کردند.

امروزه ساعت ها در سایز های متنوعی ارائه می شوند. اما مانند هرچیز دیگر انتخاب نهایی به خود شما بستگی دارد. اما همان طور که گفتیم باید بدانید که رعایت تعادل بسیار اهمیت دارد. نه تنها باید نوع ساعت متناسب با شخصیت شما باشد بلکه این که اندازه اش متناسب باشد نیز اهمیت دارد.

روش اندازه گیری مچ دست:

در این راهنمای خرید ساعت مچی به شما می گوییم چگونه بفهمیم سایز ساعتی که می خواهم تهیه کنم چقدر باید باشد.  برای انتخاب یک ساعت با طول بند مناسب، چند ترفند ساده وجود دارد. آسان ترین راه این است که اول از همه اگر ساعتی دارید که اندازه و تناسب آن را دوست دارید می توانید آن را با ساعتی که میخواهید بخرید مقایسه کنید (با فرض اینکه خرید اینترنتی ندارید). اما اگر این اولین ساعت شماست و یا اندازه مچ دست شما تغییر کرده است، اندازه گیری مچ دست نکته بسیار مهمی است.

برای اندازه گیری مچ دست خود، از یک متر استفاده کنید. حتی می توانید یک نوار را به دور مچ دست بپیچید. نقطه ای که انتهای آن به هم می رسد را علامت گذاری کنید. سپس نوار را روی خط کش قرار دهید تا اندازه تقریبی مچ دست مشخص شود.

برای قاب ساعت به طور کلی سایز توصیه شده برای اندازه مچ دست کوچکتر از ۱۵ سانتی متر ۳۴ تا ۳۸ میلی متر است. برای اندازه مچ ۱۵ تا ۱۸ سانتی متر، سایز ۳۸ تا ۴۲ میلی متر و برای اندازه مچ دست ۱۹ تا ۲۰ سانتی متر و بالاتر سایز ساعت ۴۴ تا ۴۶ مناسب است.

 مرحله ۱۳: امکاناتی که از ساعت مچی میخواهید را پیدا کنید.

شاید باورش سخت باشد که در فضایی کمتر از دو اینج قطر و نیم اینچ ضخامت، ساعت سازان میتوانند هزاران قطعه کوچک با عملکردهای مختلف را درون ساعت ها قرار بدهند. بسیاری از ساعت ها دارای امکانات و ویژگی هایی از ساده مثل نمایش تاریخ تا پیچیده هستند که فراتر از نشان دادن زمان به کار می روند. مثلا کرنوگراف برای اندازه گیری مدت زمان یک رویداد استفاده می شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما