خانم های لاکچری عاشق این سنگ زیبا هستند

طلا و جواهر اقتصاد 100: از سنگ‌های توپاز رنگارنگ می‌توان برای ساخت انواع گوشواره طلا، آویز، گردبند، دستبند‌های طلا، النگو و … استفاده کرد.

خانم های لاکچری عاشق این سنگ زیبا هستند

جواهرات توپاز می‌توانند در کنار طلای زرد و همچنین طلای سفید به کار گرفته شو‌ند. هنگام خرید جواهرات تزئین شده با این سنگ نیمه قیمتی، باید رنگ، شفافیت، قیراط و برش انجام شده بر روی توپاز را در نظر بگیرید.

رنگ: رنگ توپاز نقش زیادی در تعیین قیمت این سنگ نیمه قیمتی دارد. اگر چه رنگ آبی یکی از رنگ‌های محبوبی است که این سنگ به خود گرفته است، اما توپاز قرمز گران‌ترین و کمیاب‌ترین نوع آن می‌باشد. برخی از سنگ‌ها ممکن است که دارای رنگ‌های متفاوتی و بر اساس زوایایی که در آن دیده می‌شود از خود نشان دهند. به چنین خاصیتی که برخی از سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی از خود نشان می‌دهند، پلئوکروییک گفته می‌شود.

برخی از سنگ‌های توپاز دارای دو رنگ می‌باشند که به توپاز دو رنگ معروف هستند. توپاز زرد نسبت به رنگ آبی و قرمز ارزان‌تر است و توپاز قهوه‌ای نیز دارای کمترین قیمت در بین تمامی رنگ‌های این کانی می‌باشد.

وضوح: این پارامتر به شفافیت توپاز و نحوه عبور نور از آن اشاره دارد. مانند سایر سنگ‌های قیمتی، هرچه توپاز شفاف‌تر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود.

قیراط: توپاز در طیف وسیعی از اندازه‌ها موجود و قابل سفارش می‌باشد. سنگ‌های توپاز کوچک کاملا مقرون به صرفه هستند. همچنین قیمت سنگ‌های سنگین‌تر از ۵ قیراط و سنگ‌های سنگین‌تر از ۱۰ قیراط به صورت تصاعدی افزایش پیدا خواهد کرد.

برش: سنگ‌های توپاز معمولا به شگل ستون‌های کشیده یافت می‌شوند. از این رو اغلب این سنگ‌ها به شکل گلابی یا بیضی کشیده برش داده می‌شوند. در ضمن می‌توان این سنگ را به شکل زمرد، کوسن یا گلابی و همچنین برش‌های استاندارد مانند برش گرد و مربعی برش داد.

علاوه بر شکل کلی برش باید به سطح برش نیز توجه داشته باشید. برش‌های توپاز اغلب به صورت بادبادکی یا مثلثی شکل می‌باشد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما